Po vodě – ekologicky, levně a v pohodě
  • SILNIČNÍ MOST PODĚBRADY
  • Plavební komora Hořín
  • Hluboká nad Vltavou

Aktuality

18. 6. 2021
Od dnešního dne mohou rekreační lodě v největším jihočeském veřejném přístavu v Hluboké na Vltavou natankovat benzín nebo naftu z nové čerpací stanice. Ta je první na 130 km Vltavy jižně od Slap. Díky klasické bezúkapové pistoli s 12 m dlouhou hadicí je tankování bezpečné a minimalizuje riziko znečištění vody.
4. 6. 2021
Česká republika – Ředitelství vodních cest ČR, jako veřejný zadavatel veřejné zakázky s názvem "Pacht nemovitostí v přístavu Moldauhafen a Saalehafen v Hamburku" Vás tímto vyzývá k podání nabídky.
30. 5. 2021
V sobotu 29. května 2021 byl otevřen přístav Veselí nad Moravou, nabízí trojnásobnou kapacitu než dříve, první tankovací stanici na benzín a naftu na Baťově kanále, pro všechny lodě je připojení na elektřinu a vodu apod. Celý areál zázemí prošel ve spolupráci s městem velkou proměnou.
20. 5. 2021
Ředitelství vodních cest ČR vyhlašuje výběrové řízení na pozici Referent obnovy a údržby infrastruktury.
18. 5. 2021
Ředitelství vodních cest ČR vyhlašuje výběrové řízení na pozici Referent správy majetku.
17. 5. 2021
Ředitelství vodních cest ČR vyhlašuje výběrové řízení na pozici Odborný referent oddělení přípravy.
17. 5. 2021
Ředitelství vodních cest ČR vyhlašuje výběrové řízení na pozici Samostatný odborný referent oddělení realizace.
24. 4. 2021
V sobotu 24.4.2021 v dopoledních hodinách provedl tým zhotovitele první zkušební zdvih nového železničního mostu přes Vraňansko - hořínský plavební kanál v Lužci nad Vltavou. Jedná se o první pohyblivý železniční most v České republice. Zdvih mostu byl plně automaticky řízen počítačem a ovládání se uskutečnilo provizorně z mostu. Po kompletaci zbývajících dvou zdvižných silničních mostů bude zprovozněn dálkový řídící systém a všechny mosty budou ovládány z dispečerského stanoviště ve velíně plavební komory Hořín. Ředitelství vodních cest ČR tak dokončením série nových mostů umožní během června letošního roku proplutí prvních vysokých lodí z Mělníka do Prahy.
15. 4. 2021
Dnes byl poprvé uskutečněn oficiální zdvih jedinečného kamenného mostu přes velkou plavební komoru na zdymadle Hořín, plně automaticky řízený počítačem. 116 let starý kamenný oblouk byl během dvou let rozebrán a vrácen na novou ocelovou konstrukci, která umožní jeho zdvih pro proplutí až 7 m vysokých lodí. Technická památka tak bude i nadále plně sloužit plavbě nejmodernějších lodí vstříc Praze při zachování její architektury. Nyní je vše připraveno k zahájení zkušebního provozu a během června první vysoké lodě proplují nejen zdymadlem, ale také dalšími třemi zdvižnými mosty přes plavební kanál.
2. 4. 2021
Práce na zdymadle Hořín jsou ve finále. Po půlročním omezení je obnoven provoz velké plavební komory. Je to dobrá zpráva především pro dlouhé lodě, které už od této chvíle místem proplují směrem na Prahu bez omezení. V současnosti zbývá dokončit nejpozoruhodnější součást projektu – pohyblivý most přes zdymadlo. Stavbaři již připravují zkušební provoz unikátní zdvihací konstrukce, která jednak zachová dokonalou podobu kamenného mostu z roku 1905, a jednak umožní proplout lodím vysokým až sedm metrů.
Ředitelství vodních cest České republiky bylo zřízeno Ministerstvem dopravy a spojů ČR 1.dubna 1998 a je organizační složkou státu zřízenou Ministerstvem dopravy, dle ust. § 51 odst 1., zák. č. 219/2000 Sb