Po vodě – ekologicky, levně a v pohodě
  • SILNIČNÍ MOST PODĚBRADY
  • Plavební komora Hořín
  • Hluboká nad Vltavou

Aktuality

15. 4. 2021
Dnes byl poprvé uskutečněn oficiální zdvih jedinečného kamenného mostu přes velkou plavební komoru na zdymadle Hořín, plně automaticky řízený počítačem. 116 let starý kamenný oblouk byl během dvou let rozebrán a vrácen na novou ocelovou konstrukci, která umožní jeho zdvih pro proplutí až 7 m vysokých lodí. Technická památka tak bude i nadále plně sloužit plavbě nejmodernějších lodí vstříc Praze při zachování její architektury. Nyní je vše připraveno k zahájení zkušebního provozu a během června první vysoké lodě proplují nejen zdymadlem, ale také dalšími třemi zdvižnými mosty přes plavební kanál.
6. 4. 2021
Ředitelství vodních cest ČR vyhlašuje výběrové řízení na pozici Samostatný odborný referent oddělení realizace.
2. 4. 2021
Práce na zdymadle Hořín jsou ve finále. Po půlročním omezení je obnoven provoz velké plavební komory. Je to dobrá zpráva především pro dlouhé lodě, které už od této chvíle místem proplují směrem na Prahu bez omezení. V současnosti zbývá dokončit nejpozoruhodnější součást projektu – pohyblivý most přes zdymadlo. Stavbaři již připravují zkušební provoz unikátní zdvihací konstrukce, která jednak zachová dokonalou podobu kamenného mostu z roku 1905, a jednak umožní proplout lodím vysokým až sedm metrů.
26. 3. 2021
Ředitelství vodních cest dnes zprovoznilo nový silniční most, který umožňuje vozidlům bezpečně překonat plavební kanál Vraňany-Hořín a zpřístupňuje pravobřežní ostrov u obce Vrbno. Nový most nahradil původní jednopruhovou provizorní mostní konstrukci, která byla na konci své životnosti. Zvýšení podjezdné výšky na 7 metrů umožní snadné proplutí velkých osobních lodí i nákladních plavidel s nadměrným nákladem, které se na kanál kvůli nízkým mostům doposud nedostaly. Most vybudovalo Ředitelství vodních cest ČR v rámci projektu Zvyšování podjezdných výšek na Vltavské vodní cestě.
2. 3. 2021
Ředitelství vodních cest ČR oznamuje konání předběžné tržní konzultace (ve smyslu § 33 zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek), a to k veřejné zakázce Přístaviště Davle – zhotovitel stavby. Podrobnosti k této PTK jsou uvedeny v níže přiloženém dokumentu.
18. 2. 2021
Po téměř 3 měsících prací na loděnici se unikátní zadokolesový vlečný remorkér BESKYDY vrací do aktivní služby a opět pomáhá lodím při plavbě na obtížně splavném Labi mezi Hřenskem a Ústím nad Labem. Do přídě remorkéru bylo nainstalováno dokormidlovací zařízení, které pomáhá při manévrování v úzké plavební dráze. Dokončen tak byl program dílčích modernizací 65 let starého remorkéru, jež dnes poskytuje veřejnou službu přípřeže všem plavidlům.
27. 1. 2021
Hodnocení uplynulé sezóny, informace, co se právě staví, i plány do budoucna. To vše a ještě mnohem více najdete na stránkách nového čísla časopisu Vodní cesty a plavba, který je nyní ke stažení na...
13. 1. 2021
Ředitelství vodních cest ČR vyhlašuje výběrové řízení na pozici Odborný referent oddělení přípravy.
26. 10. 2020
O víkendu 24.a25.10.2020 proběhl výsun nosné konstrukce nového mostu přes plavební kanál Vraňany - Hořín u Vrbna
2. 10. 2020
Ředitelství vodních cest ČR oznamuje konání předběžné tržní konzultace (ve smyslu § 33 zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek), a to k veřejné zakázce Specializované právní služby v oblasti investiční výstavby ŘVC ČR.
Ředitelství vodních cest České republiky bylo zřízeno Ministerstvem dopravy a spojů ČR 1.dubna 1998 a je organizační složkou státu zřízenou Ministerstvem dopravy, dle ust. § 51 odst 1., zák. č. 219/2000 Sb