Po vodě – ekologicky, levně a v pohodě
  • SILNIČNÍ MOST PODĚBRADY
  • Plavební komora Hořín
  • Hluboká nad Vltavou

Aktuality

8. 8. 2018
Nebezpečná lávka přes Labe v Nymburce byla odstraněna. Státní plavební správa dnes s okamžitou platností rozhodla o obnovení plavebního provozu.
6. 8. 2018
Dnes v 7:00 byla podkročena minimální plavební hladina pod VD Kořensko. Povodí Vltavy, s.p. předpokládá provoz PK Kořensko cca do pátku 10. 8. 2018 pro návrat plavidel do domovských přístavů. Dbejte zvýšené opatrnosti! Minimální plavební hloubka 1,6 m není garantována!
30. 7. 2018
V letech 2019 - 2020 vybudujeme 14 nových veřejných přístavišť. Část začneme stavět ještě letos, zbytek v příštím roce. Na Labi a Dolní Vltavě tak vznikne obdobná síť veřejných přístavišť jako na Vltavě v úseku České Budějovice - Týn nad Vltavou nebo Baťově kanálu.
27. 7. 2018
POZOR!!! Tuto sobotu je z důvodu nízkého vodního stavu prohlídka BESKYD v Děčíně na terminálu Loubí (překladiště u Střelnice). Upozorňujeme, že není možné zajistit bezbariérový přístup. Bude nutné zdolat asi 20 schodů a lávku na loď. Děkujeme za pochopení a těšíme se na Vaši návštěvu.
13. 7. 2018
Labe není jen řeka nebo jen vodní cesta. Labe je příroda a člověk je její součástí. Výstavba jezu není jen pro lodě, ale i pro výrobu čisté energie, zadržení vody v přírodě - aby nám na polích něco rostlo, udržení spodních vod - abychom měli co pít, oživení řeky a jejího okolí. Když to může fungovat v celé vyspělé Evropě, proč by to nemělo fungovat u nás! Jezy se staví odpradávna. Stavění vorových propustí nařídil už ve 14. století císař Karel IV. Jez není žádná ekologická katastrofa! A jestli někdo tvrdí něco jiného, tak buď tomu nerozumí nebo ...
12. 7. 2018
Přijďte si prohlédnout unikátní zadokolesový remorkér Beskydy. Jediný funkční tažný remorkér tohoto typu v Evropě je technickou památkou. Ředitelství vodních cest ho stále aktivně využívá k vlečení lodí za nízkých vodních stavů. Odborný výklad zajišťují pracovníci Muzea Děčín.
15. 6. 2018
Od čtvrtka 14. června z důvodu přeplnění kapacit německá železnice na hlavním hraničním přechodu Bad Schandau nepřijímá z České republiky žádné nákladní vozy a zboží českých exportérů tak musí čekat. Pokud by byl postaven Plavební stupeň Děčín, lodě by teď zboží do Hamburku dovezly stejně rychle.
14. 6. 2018
Ředitelství vodních cest ČR se ohrazuje proti zavádějícím tvrzením Mariana Páleníka o budoucnosti rozvoje vodních cest. Rozhovor publikovaný 10. června 2018 v Děčínském Deníku obsahoval řadu zavádějících tvrzení, které musí uvést na pravou míru.
13. 6. 2018
Ředitelství vodních cest ČR představuje svůj záměr na zadání veřejné zakázky s názvem „Analýza marketingového potenciálu a technických parametrů nového přístavního území ČR v Hamburku – Nová přístavní území ČR v Hamburku“
31. 5. 2018
První návštěvní den unikátního historického remorkéru BESKYDY bude v sobotu 2. června 2018 v Děčíně, přijďte se podívat!
Ředitelství vodních cest České republiky bylo zřízeno Ministerstvem dopravy a spojů ČR 1.dubna 1998 a je organizační složkou státu zřízenou Ministerstvem dopravy, dle ust. § 51 odst 1., zák. č. 219/2000 Sb