Po vodě – ekologicky, levně a v pohodě
  • SILNIČNÍ MOST PODĚBRADY
  • Plavební komora Hořín
  • Hluboká nad Vltavou

První část ocelové nosné konstrukce nového mostu mezi Valy a Mělicemi u Přelouče byla vysunuta nad L

13. 12. 2019

Valy, 13. prosince 2019 – Dnes bylo zahájeno vysunování nové ocelové konstrukce mostu přes Labe mezi Valy a Mělicemi u Přelouče. Hydraulické listy po 16 cm krocích posouvají 170 tunovou konstrukci ze břehu nad hladinu Labe na provizorní podpěry. V sobotu 62 m dlouhá část překlene řeku a na břehu bude pokračovat svařování dalšího dílu. Nový most bude smontován v únoru 2020 a práce budou pokračovat tak, aby první auta přejela přes Labe v červnu 2020.

Valy, 13. prosince 2019 – Dnes bylo zahájeno vysunování nové ocelové konstrukce mostu přes Labe mezi Valy a Mělicemi u Přelouče. Hydraulické listy po 16 cm krocích posouvají 170 tunovou konstrukci ze břehu nad hladinu Labe na provizorní podpěry. V sobotu 62 m dlouhá část překlene řeku a na břehu bude pokračovat svařování dalšího dílu. Nový most bude smontován v únoru 2020 a práce budou pokračovat tak, aby první auta přejela přes Labe v červnu 2020.

„Nedílnou součástí projektu splavnění Labe do Pardubic je i rozšíření mostu mezi Valy a Mělicemi.  Starý most měl mezi pilíři v řece jen úzké pole s nízko položenou mostovkou a pro bezpečnou plavbu lodí se tak nahrazuje mostem novým,“ řekl Ing. Jan Bukovský, zástupce ředitele Ředitelství vodních cest ČR jako investora stavby. Stavbaři Společnosti SMP CZ, a.s. + Metrostav, a.s. včetně jejich subdodavatelů i během zimních měsíců usilovně pracují na výstavbě nové ocelové mostní konstrukce mostu přes Labe mezi Valy a Mělicemi.

Ocelová konstrukce o celkové délce 194 m a hmotnosti 645 tun přes hlavní pole nad řekou je typem tzv. Langerova trámu. Sestavuje se postupně po třech částech nosné konstrukce bez oblouku z jednotlivých dílů převozitelných silniční nákladní dopravou na mělickém předpolí, odkud se budou dvě její části postupně vysouvat přes Labe směrem na Valy do jejich finální pozice. Po druhém vysunutí se třetí část nosné konstrukce domontuje už na své pozici na mělické straně. Ocelová konstrukce je montážně podepřena a vysouvána na těžké a prostorové skruži na obou březích a po provizorních věžových bárkách beraněných v korytě řeky Labe, které se po dokončení ocelové konstrukce a betonáži spřažené desky odstraní.

Ve dnech 13.-14. prosince 2019 se vysune smontovaná valská část nosné konstrukce o délce 62 m a hmotnosti 170 tun nad řeku Labe. Vysouvání bude prováděno za pevnou podporu pilíře dvěma dutými hydraulickými lisy se zdvihem 166mm. Tato operace bude prováděna pouze v denních hodinách a měla by trvat celkem přibližně 10-14 hodin.

Po dokončení prvního výsunu začnou okamžitě práce na montáži druhého taktu a na konci ledna 2020 bude vysunuto společně namontované hlavní pole přes řeku délky 82,1 m s připojenou valskou částí. Třetí etapa délky 50,3 m překlenující záplavové území na mělické straně se pak v únoru domontuje a připojí k vysunutým dvěma etapám. Po provedení výsuvu nosné konstrukce bude v únoru a březnu 2020 vybetonována směrem od valské strany spřahující železobetonová deska mostovky (3 betonážní takty) a budou osazeny ocelové dílce oblouku výšky 15 m.

Aby bylo možné nový most používat pro silniční dopravu i pro jako spojení obou břehů pro pěší a cyklisty budou následovat práce na nové silnici na předpolích s opěrnými zdmi a odvodněním, veřejnými chodníky, osvětlením na mostě i na obou březích a konečně i vegetačními úpravami kolem celé stavby. Práce budou dokončeny v červnu 2020.

Celkové náklady dosahují 258 mil. Kč včetně DPH.

Ředitelství vodních cest České republiky bylo zřízeno Ministerstvem dopravy a spojů ČR 1.dubna 1998 a je organizační složkou státu zřízenou Ministerstvem dopravy, dle ust. § 51 odst 1., zák. č. 219/2000 Sb