Po vodě – ekologicky, levně a v pohodě
  • SILNIČNÍ MOST PODĚBRADY
  • Plavební komora Hořín
  • Hluboká nad Vltavou

Aktuality

Dnes před 22 lety Ministerstvo dopravy obnovilo Ředitelství vodních cest ČR a pověřilo jej realizovat investice pro zkvalitnění infrastruktury sítě českých vodních cest a zlepšit tak podmínky pro provoz plavby. Výročí slavíme společně s našimi dodavateli prací, kdy i za nouzového stavu státu pokračuje výstavba na 5 staveništích na Vltavě, Labi i Baťově kanále. Více zde..
Zatímco kamióny stojí na hranicích v dlouhých kolonách, vodní doprava využívá dostatku vody v Labi a remorkér Beskydy jí v tom vydatně pomáhá. Provoz zabezpečuje Ředitelství vodních cest České republiky s financováním z prostředků Ministerstvo dopravy jako veřejnou službu pro všechny dopravce za jednotných a transparentních podmínek. Video přímo z paluby na Více zde..
Během nouzového stavu státu nadále pokračují stavební práce a největší český pásový jeřáb o nosnosti 1750 tun včera osadil na své místo nový most překlenující plavební kanál v Lužci nad Vltavou. Ředitelství vodních cest ČR zde buduje projekt na zvýšení podjezdné výšky pro lodě pod mosty na Vltavě, který umožní doplutí moderních vysokých lodí do Prahy. Již druhý z celkem šesti nových mostů přes plavební kanál je na svém místě a v létě na něj bude převedena silniční doprava z původního 115 let starého mostu. Více zde..

Veřejný přístav Lovosice - dolní plavební kanál

Poloha přístavu:

  • dolní plavební kanál Lovosice (ř. km 786,48 – 787,43)
  • silniční příjezd pro nákladní vozidla běžných parametrů (vyjma nadrozměrů) ulicí U zdymadel, 700 m ze silnice I/15 v Lovosicích a 3,2 km z dálnice D8 (exit 48 Lovosice)
  • mapa umístění přístavu
 
Veřejný přístav Lovosice - dolní plavební kanál



Parametry:

  • svislá přístavní zeď délky 157 m
  • výška 2,3 m nad normální hladinou
  • manipulační plocha šířky 7,0 m s asfaltobetonovým povrchem
  • vybavení zdi podle moderních standardů vázacími prvky a schodištěm

manipulační plocha přístavu Lovosice



Překladní technologie:

  • nakládka plavidel stabilním dopravníkovým překládacím zařízením ze sila Brassica, odbytové družstvo
  • možnost nakládky plavidel sypkým i kusovým zbožím mobilní technologií ze silničních vozidel
  • možnost vykládky plavidel sypkým i kusovým zbožím mobilní technologií na silniční vozidla

Podmínky využívání přístavu

Pro nakládku plavidla ze sila organizovanou odbytovým družstvem Brassica:


  • organizaci stání plavidla a překladu provozovatel plavidla v předstihu dohodne s odbytovým družstvem Brassica
  • vlastní nakládku organizuje přímo odbytové družstvo Brassica
  • připlutí a odplutí hlásí posádka na vrátnici Brassica, odbytové družstvo
  • poplatek za stání plavidla účtuje Ředitelství vodních cest ČR


Pro stání plavidla bez manipulace se zbožím:


  • přednost má vždy plavidlo pro překlad zboží 
  • připlutí a odplutí hlásí posádka na vrátnici Brassica, odbytové družstvo
  • poplatek za stání plavidla účtuje Ředitelství vodních cest ČR
  • plavidlo lze připojit k elektrické energii, zásobovat plavidlo pitnou vodou a odevzdat komunální odpad - služby zpřístupňuje vrátnice Brassica, odbytové družstvo, poplateky účtuje Ředitelství vodních cest ČR


Pro nakládku nebo vykládku plavidla mobilní technologií zajištěnou provozovatelem plavidla, manipulace s malými plavidly apod:


  • pro provedení těchto operací nutno v předstihu kontaktovat Ředitelství vodních cest ČR 

Ceník poplatků v sazbách bez DPH


Kontakt:
Ředitelství vodních cest ČR, Ing. Jan Bukovský, vedoucí oddělení správy a provozování majetku 
E: bukovsky@rvccr.cz, T: 225 131 741, Ing. Roman Tlustý M: 602 284 379 (technická agenda) E: tlusty@rvccr.cz


Ředitelství vodních cest České republiky bylo zřízeno Ministerstvem dopravy a spojů ČR 1.dubna 1998 a je organizační složkou státu zřízenou Ministerstvem dopravy, dle ust. § 51 odst 1., zák. č. 219/2000 Sb