Po vodě – ekologicky, levně a v pohodě
  • SILNIČNÍ MOST PODĚBRADY
  • Plavební komora Hořín
  • Hluboká nad Vltavou

Aktuality

V sobotu 24.4.2021 v dopoledních hodinách provedl tým zhotovitele první zkušební zdvih nového železničního mostu přes Vraňansko - hořínský plavební kanál v Lužci nad Vltavou. Jedná se o první pohyblivý železniční most v České republice. Zdvih mostu byl plně automaticky řízen počítačem a ovládání se uskutečnilo provizorně z mostu. Po kompletaci zbývajících dvou zdvižných silničních mostů bude zprovozněn dálkový řídící systém a všechny mosty budou ovládány z dispečerského stanoviště ve velíně plavební komory Hořín. Ředitelství vodních cest ČR tak dokončením série nových mostů umožní během června letošního roku proplutí prvních vysokých lodí z Mělníka do Prahy. Více zde..
Dnes byl poprvé uskutečněn oficiální zdvih jedinečného kamenného mostu přes velkou plavební komoru na zdymadle Hořín, plně automaticky řízený počítačem. 116 let starý kamenný oblouk byl během dvou let rozebrán a vrácen na novou ocelovou konstrukci, která umožní jeho zdvih pro proplutí až 7 m vysokých lodí. Technická památka tak bude i nadále plně sloužit plavbě nejmodernějších lodí vstříc Praze při zachování její architektury. Nyní je vše připraveno k zahájení zkušebního provozu a během června první vysoké lodě proplují nejen zdymadlem, ale také dalšími třemi zdvižnými mosty přes plavební kanál. Více zde..
Ředitelství vodních cest ČR vyhlašuje výběrové řízení na pozici Samostatný odborný referent oddělení realizace. Více zde..

Veřejný přístav Lovosice - dolní plavební kanál

Poloha přístavu:

  • dolní plavební kanál Lovosice (ř. km 786,48 – 787,43)
  • silniční příjezd pro nákladní vozidla běžných parametrů (vyjma nadrozměrů) ulicí U zdymadel, 700 m ze silnice I/15 v Lovosicích a 3,2 km z dálnice D8 (exit 48 Lovosice)
  • mapa umístění přístavu
 
Veřejný přístav Lovosice - dolní plavební kanál



Parametry:

  • svislá přístavní zeď délky 157 m
  • výška 2,3 m nad normální hladinou
  • manipulační plocha šířky 7,0 m s asfaltobetonovým povrchem
  • vybavení zdi podle moderních standardů vázacími prvky a schodištěm

manipulační plocha přístavu Lovosice



Překladní technologie:

  • nakládka plavidel stabilním dopravníkovým překládacím zařízením ze sila Brassica, odbytové družstvo
  • možnost nakládky plavidel sypkým i kusovým zbožím mobilní technologií ze silničních vozidel
  • možnost vykládky plavidel sypkým i kusovým zbožím mobilní technologií na silniční vozidla

Podmínky využívání přístavu

Pro nakládku plavidla ze sila organizovanou odbytovým družstvem Brassica:


  • organizaci stání plavidla a překladu provozovatel plavidla v předstihu dohodne s odbytovým družstvem Brassica
  • vlastní nakládku organizuje přímo odbytové družstvo Brassica
  • připlutí a odplutí hlásí posádka na vrátnici Brassica, odbytové družstvo
  • poplatek za stání plavidla účtuje Ředitelství vodních cest ČR


Pro stání plavidla bez manipulace se zbožím:


  • přednost má vždy plavidlo pro překlad zboží 
  • připlutí a odplutí hlásí posádka na vrátnici Brassica, odbytové družstvo
  • poplatek za stání plavidla účtuje Ředitelství vodních cest ČR
  • plavidlo lze připojit k elektrické energii, zásobovat plavidlo pitnou vodou a odevzdat komunální odpad - služby zpřístupňuje vrátnice Brassica, odbytové družstvo, poplateky účtuje Ředitelství vodních cest ČR


Pro nakládku nebo vykládku plavidla mobilní technologií zajištěnou provozovatelem plavidla, manipulace s malými plavidly apod:


  • pro provedení těchto operací nutno v předstihu kontaktovat Ředitelství vodních cest ČR 

Ceník poplatků v sazbách bez DPH


Kontakt:
Ředitelství vodních cest ČR, Ing. Jan Bukovský, vedoucí oddělení správy a provozování majetku 
E: bukovsky@rvccr.cz, T: 225 131 741, Ing. Roman Tlustý M: 602 284 379 (technická agenda) E: tlusty@rvccr.cz


Ředitelství vodních cest České republiky bylo zřízeno Ministerstvem dopravy a spojů ČR 1.dubna 1998 a je organizační složkou státu zřízenou Ministerstvem dopravy, dle ust. § 51 odst 1., zák. č. 219/2000 Sb