Po vodě – ekologicky, levně a v pohodě
  • SILNIČNÍ MOST PODĚBRADY
  • Plavební komora Hořín
  • Hluboká nad Vltavou

Aktuality

Spolu s dodavateli jsme převzali veřejný přístav Veselí nad Moravou, abychom ho mohli modernizovat a výrazně zvětšit. Hotovo bude na sezónu 2021, ale už teď se můžete na vizualizacích podívat, jak bude vypadat. Více zde..
Vysokotonážní jeřáb o nosnosti 550 tun dnes snesl celý 115 let starý ocelový železniční most přes plavební kanál v Lužci nad Vltavou. Ředitelství vodních cest ČR zde buduje projekt na zvýšení podjezdné výšky pro lodě pod mosty na Vltavě, který umožní doplutí moderních vysokých lodí do Prahy. Původní most do června roku 2020 nahradí nový zdvižný, první svého druhu v České republice, dálkově ovládaný z téměř 6 km vzdálené plavební komory Hořín. Více zde..
Úpravy plavební komory Hořín v poločase. Dnes, za účasti médií, zástupců Ministerstva dopravy, Evropské komise, Povodí Vltavy, Středočeského kraje, Mělníku a Hořína, jsme spolu s Metrostavem ukázali, jak postupují práce, při kterých osadíme unikátní zdvižný most a zachováme původní vzhled 105 let staré plavební komory. Více zde..

Veřejný přístav Lovosice - dolní plavební kanál

Poloha přístavu:

  • dolní plavební kanál Lovosice (ř. km 786,48 – 787,43)
  • silniční příjezd pro nákladní vozidla běžných parametrů (vyjma nadrozměrů) ulicí U zdymadel, 700 m ze silnice I/15 v Lovosicích a 3,2 km z dálnice D8 (exit 48 Lovosice)
  • mapa umístění přístavu
 
Veřejný přístav Lovosice - dolní plavební kanál



Parametry:

  • svislá přístavní zeď délky 157 m
  • výška 2,3 m nad normální hladinou
  • manipulační plocha šířky 7,0 m s asfaltobetonovým povrchem
  • vybavení zdi podle moderních standardů vázacími prvky a schodištěm

manipulační plocha přístavu Lovosice



Překladní technologie:

  • nakládka plavidel stabilním dopravníkovým překládacím zařízením ze sila Brassica, odbytové družstvo
  • možnost nakládky plavidel sypkým i kusovým zbožím mobilní technologií ze silničních vozidel
  • možnost vykládky plavidel sypkým i kusovým zbožím mobilní technologií na silniční vozidla

Podmínky využívání přístavu

Pro nakládku plavidla ze sila organizovanou odbytovým družstvem Brassica:


  • organizaci stání plavidla a překladu provozovatel plavidla v předstihu dohodne s odbytovým družstvem Brassica
  • vlastní nakládku organizuje přímo odbytové družstvo Brassica
  • připlutí a odplutí hlásí posádka na vrátnici Brassica, odbytové družstvo
  • poplatek za stání plavidla účtuje Ředitelství vodních cest ČR


Pro stání plavidla bez manipulace se zbožím:


  • přednost má vždy plavidlo pro překlad zboží 
  • připlutí a odplutí hlásí posádka na vrátnici Brassica, odbytové družstvo
  • poplatek za stání plavidla účtuje Ředitelství vodních cest ČR
  • plavidlo lze připojit k elektrické energii, zásobovat plavidlo pitnou vodou a odevzdat komunální odpad - služby zpřístupňuje vrátnice Brassica, odbytové družstvo, poplateky účtuje Ředitelství vodních cest ČR


Pro nakládku nebo vykládku plavidla mobilní technologií zajištěnou provozovatelem plavidla, manipulace s malými plavidly apod:


  • pro provedení těchto operací nutno v předstihu kontaktovat Ředitelství vodních cest ČR 

Ceník poplatků v sazbách bez DPH


Kontakt:
Ředitelství vodních cest ČR, Ing. Jan Bukovský, vedoucí oddělení správy a provozování majetku 
E: bukovsky@rvccr.cz, T: 225 131 741, Ing. Roman Tlustý M: 602 284 379 (technická agenda) E: tlusty@rvccr.cz


Ředitelství vodních cest České republiky bylo zřízeno Ministerstvem dopravy a spojů ČR 1.dubna 1998 a je organizační složkou státu zřízenou Ministerstvem dopravy, dle ust. § 51 odst 1., zák. č. 219/2000 Sb