Po vodě – ekologicky, levně a v pohodě
  • SILNIČNÍ MOST PODĚBRADY
  • Plavební komora Hořín
  • Hluboká nad Vltavou

Aktuality

Přijďte si prohlédnout unikátní zadokolesový remorkér BESKYDY a výstavu o 1000 letech vodních cest a budoucnosti v 21. století ve dnech 2. a 3.4. od 11 do 18 hodin v Praze na nábřeží Ed. Beneše a nově i v neděli 7.4. od 11 do 18 hodin v Mělníce pod zámkem. Více zde..
Zveme všechny příznivce plavby a krásných lodí na prohlídku ZKMR BESKYDY a výstavy o plavbě ve dnech 2. a 3.4. od 11 do 18 hodin na přístaviště Praha - Nábřeží Ed. Beneše. Vstup zdarma. Odborný výklad zajištěn pracovníky Muzea Děčín a ŘVC ČR. Více zde..
Právě probíhá mezinárodní jednání projektu RIS COMEX na téma říční informační služby a navigace na vnitrozemských vodních cestách Evropy. Experti z 13 zemí řeší v Praze vývoj a využití elektronických bójí. Výrazný posun v bezpečnosti plavby, usnadnění práce kapitánů a navigátorů. Od klasických bójí k chytrým, které mohou vysílat informace do navigačních systémů lodí, až po operativní řízení provozu pomocí virtuálních bójí. Velmi blízká budoucnost plavby. Více zde..

Seznam staveb

Historie vodní cesty

Vodní cesta z Otrokovic do Rohatce v délce 53,5 km vznikla z popucu podnikatele J. A. Bati. Řekou Moravou bylo vedeno 28,3 km vodní cesty,  zbytek v délce 25,2 km plavebními kanály, které byly budovány zároveň jako závlahové. Stavba vodní cesty byla zahájen 16. října 1934 a dokončena na podzim 1938. U Otrokovic byl vybudován přístav, dílny na opravu lodí a překladiště. Hlavním po vodě dopravovaným materiálem byl lignit z Ratíškovických dolů, které vlastnila firma Baťa. Lignit se dopravoval do Otrokovic, kde byl spalován pod kotli tepelné elektrárny, která zásobovala kožedělný závod teplem a elektřinou. V roce 1961 byly veškerá plavba zastavena. Obnova vodní cesty začala v roce 1989 a slavnostně byla znovu otevřena v roce 1995. V současnosti je na celém Baťově kanále 20 přístavišť a přístavů (z toho 1 na území SR) a dalších 5  na řece Moravě (z toho 1 na území SR) mimo souvislou vodní cestu.

stavba v přípravě
stavba v realizaci
stavba
Úsek
Stav
Druh stavby
Finanční prostředky
Celkem zobrazeno 5 staveb
Ředitelství vodních cest České republiky bylo zřízeno Ministerstvem dopravy a spojů ČR 1.dubna 1998 a je organizační složkou státu zřízenou Ministerstvem dopravy, dle ust. § 51 odst 1., zák. č. 219/2000 Sb