Po vodě – ekologicky, levně a v pohodě
  • SILNIČNÍ MOST PODĚBRADY
  • Plavební komora Hořín
  • Hluboká nad Vltavou

Aktuality

Praha, 30. června 2020 – Dnes končí výluka železniční dopravy na trati z Vraňan do Lužce nad Vltavou a 1. července ráno projede první pravidelný osobní vlak. Za 8 měsíců přerušeného provozu původní 115 let starý most nahradil nový, který bude na české železnici první zdvižný. Pro první lodě se bude zvedat v dubnu 2021, spolu s dalšími dvěma mosty a vjezdem do zdymadla Hořín. Pro cestující dnes začíná sloužit nová zastávka v Lužci nad Vltavou s bezbariérovým nástupištěm a přístřeškem, vlak již nebude pravidelně jezdit přes nechráněný železniční přejezd v ulici Mělnická. Více zde..
Praha, 24. června 2020 – Ve čtvrtek 25. června budou pro silniční provoz otevřeny dva nové mosty přes plavební kanál Vraňany – Hořín u Mělníka, které nahradily původní nízké. Ve Vraňanech bude doprava převedena ze souběžného mostního provizoria, sloužícího během stavby nového mostu. Po jeho odstranění bude možné dokončit úpravy okolí do definitivního stavu. V Lužci nad Vltavou nový most na místní komunikaci nahradí původní 120 let starý most, který je konci své životnosti. I přes zprovoznění mostů pro silniční dopravu budou práce pokračovat a během 6 měsíců budou oba doplněny zdvihacími mechanismy, které umožní proplutí až 7 m vysokých lodí. Více zde..
Praha, 19. června 2020 – Po 12 měsících stavebních prací se v sobotu do velké plavební komory Hořín opět vrací lodě. Stavba ještě zdaleka nekončí, kameníci stále pracují na obkládání unikátního zdvižného mostu, který zachová původní ráz technické památky z roku 1905. V říjnu se plavební komora opět uzavře a budou probíhat dokončovací práce, aby v dubnu 2021 bylo vše hotové a první vysoké lodě vypluly pod sérií zdvižných mostů do Prahy. Více zde..

Dokončená přístaviště Baťova kanálu

Základní informace

Lokalita
stavba
v přípravě
stavba
v realizaci
stavba
dokončena
Zhotovitel
Není uveden
Správce a provozovatel
Ředitelství vodních cest ČR

Povodí Moravy, s.p.

Dřevařská 11, 602 00 Brno

Dokončená přístaviště Baťova kanálu
Říční km
0.00
Zahájení realizace stavby
-
Ukončení realizace stavby
-
Projektant
Není uveden

Účel projektu

Popis účelů
Není uveden
Základní parametry v bodech
Není uveden

Popis projektu

Popis projektu

Na Baťově kanálu existovala po znovuobnovení plavby v roce 1995 řada významných míst bez možnosti spolehlivého vyvázání plavidel umožňujícího bezpečné vystoupení a nastoupení osob. K mnohým zajímavým a pro návštěvníky vodní cesty atraktivním destinacím byl tedy vinou absence přístavišť znemožněn přímý přístup z vodní cesty. To bylo hlavním důvodem k budování sítě přístavišť, která tyto lokality zpřístupní a tím napojí na vodní cestu.

 

Ředitelství vodních cest ČR vybudovalo do května 2013 14 přístavišť v celkové hodnotě 86 mil. Kč.


provozovatel Ředitelství vodních cest ČR:

  • Spytihněv
  • Strážnice
  • Sudoměřice - Výklopník



provozovatel Povodí Moravy, s.p.:

  • Otrokovice - Bahňák
  • Napajedla
  • Napajedla - Pahrbek
  • Babice
  • Uherské Hradiště
  • Kostelany nad Moravou
  • Uherský Ostroh
  • Strážnice
  • Petrov
  • Rohatec - Kolonie
  • Hodonín
Není uveden
Stav projektu
0%
100%
Zahájení projektu
Není uvedeno
Dokončení projektu
Není uvedeno

Ostatní

Ředitelství vodních cest České republiky bylo zřízeno Ministerstvem dopravy a spojů ČR 1.dubna 1998 a je organizační složkou státu zřízenou Ministerstvem dopravy, dle ust. § 51 odst 1., zák. č. 219/2000 Sb