Po vodě – ekologicky, levně a v pohodě
  • SILNIČNÍ MOST PODĚBRADY
  • Plavební komora Hořín
  • Hluboká nad Vltavou

Aktuality

Dnes před 22 lety Ministerstvo dopravy obnovilo Ředitelství vodních cest ČR a pověřilo jej realizovat investice pro zkvalitnění infrastruktury sítě českých vodních cest a zlepšit tak podmínky pro provoz plavby. Výročí slavíme společně s našimi dodavateli prací, kdy i za nouzového stavu státu pokračuje výstavba na 5 staveništích na Vltavě, Labi i Baťově kanále. Více zde..
Zatímco kamióny stojí na hranicích v dlouhých kolonách, vodní doprava využívá dostatku vody v Labi a remorkér Beskydy jí v tom vydatně pomáhá. Provoz zabezpečuje Ředitelství vodních cest České republiky s financováním z prostředků Ministerstvo dopravy jako veřejnou službu pro všechny dopravce za jednotných a transparentních podmínek. Video přímo z paluby na Více zde..
Během nouzového stavu státu nadále pokračují stavební práce a největší český pásový jeřáb o nosnosti 1750 tun včera osadil na své místo nový most překlenující plavební kanál v Lužci nad Vltavou. Ředitelství vodních cest ČR zde buduje projekt na zvýšení podjezdné výšky pro lodě pod mosty na Vltavě, který umožní doplutí moderních vysokých lodí do Prahy. Již druhý z celkem šesti nových mostů přes plavební kanál je na svém místě a v létě na něj bude převedena silniční doprava z původního 115 let starého mostu. Více zde..

Dokončená přístaviště Baťova kanálu

Základní informace

Lokalita
stavba
v přípravě
stavba
v realizaci
stavba
dokončena
Zhotovitel
Není uveden
Správce a provozovatel
Ředitelství vodních cest ČR

Povodí Moravy, s.p.

Dřevařská 11, 602 00 Brno

Dokončená přístaviště Baťova kanálu
Říční km
0.00
Zahájení realizace stavby
-
Ukončení realizace stavby
-
Projektant
Není uveden

Účel projektu

Popis účelů
Není uveden
Základní parametry v bodech
Není uveden

Popis projektu

Popis projektu

Na Baťově kanálu existovala po znovuobnovení plavby v roce 1995 řada významných míst bez možnosti spolehlivého vyvázání plavidel umožňujícího bezpečné vystoupení a nastoupení osob. K mnohým zajímavým a pro návštěvníky vodní cesty atraktivním destinacím byl tedy vinou absence přístavišť znemožněn přímý přístup z vodní cesty. To bylo hlavním důvodem k budování sítě přístavišť, která tyto lokality zpřístupní a tím napojí na vodní cestu.

 

Ředitelství vodních cest ČR vybudovalo do května 2013 14 přístavišť v celkové hodnotě 86 mil. Kč.


provozovatel Ředitelství vodních cest ČR:

  • Spytihněv
  • Strážnice
  • Sudoměřice - Výklopník



provozovatel Povodí Moravy, s.p.:

  • Otrokovice - Bahňák
  • Napajedla
  • Napajedla - Pahrbek
  • Babice
  • Uherské Hradiště
  • Kostelany nad Moravou
  • Uherský Ostroh
  • Strážnice
  • Petrov
  • Rohatec - Kolonie
  • Hodonín
Není uveden
Stav projektu
0%
100%
Zahájení projektu
Není uvedeno
Dokončení projektu
Není uvedeno

Ostatní

Ředitelství vodních cest České republiky bylo zřízeno Ministerstvem dopravy a spojů ČR 1.dubna 1998 a je organizační složkou státu zřízenou Ministerstvem dopravy, dle ust. § 51 odst 1., zák. č. 219/2000 Sb