Po vodě – ekologicky, levně a v pohodě
  • SILNIČNÍ MOST PODĚBRADY
  • Plavební komora Hořín
  • Hluboká nad Vltavou

Aktuality

V neděli 29.9.2019 budete mít od 10 do 16 hodin jedinečnou možnost podívat se na Prahu z Negreliho viaduktu, projít se tam, kde už příští rok budou jezdit vlaky a přijít po něm až za námi na Štvanici, kde bude na plavební komoře veřejnosti přístupný remorkér BESKYDY a další lodě. A navíc plno zajímavých informací o práci Ministerstva dopravy a jeho podřízených organizací. Více zde..
Výběrové řízení na zapůjčení prohlížeče elektronických plavebních map vnitrozemský ECDIS v navigačním režimu se zobrazováním rozšířených informací AIS Více zde..
Aktuálně je hladina VD Orlík podle měření Povodí Vltavy s.p. na kótě 347,34 m n.m. Z tohoto důvodu nejsou v úseku ř. km 200,40 (VD Kořensko) až ř. km 182,66 (Podolsko) garantovány ponory plavidel 1,3 m. Z informace Státní plavební správy vyplývá, že Provoz plavební komory Kořensko bude z důvodů možnosti přesunu plavidel do lokalit trvalého stání ukončen až poklesem hladiny pod kótu 347,00 m n.m. Více zde..

Modernizace plavebních komor

Základní informace

Lokalita
stavba
v přípravě
stavba
v realizaci
stavba
dokončena
Zhotovitel
Není uveden
Správce a provozovatel
Povodí Moravy, s.p.

Dřevařská 11, 602 00 Brno

Modernizace plavebních komor
Říční km
0.00
Zahájení realizace stavby
-
Ukončení realizace stavby
-
Projektant
Není uveden
Finanční prostředky
Finanční náklady
Státní fond dopravní infrastruktury 100

Účel projektu

Popis účelů
Není uveden
Základní parametry v bodech
Není uveden

Popis projektu

Popis projektu

Pro plnou splavnost vodní cesty jsou nutné plně funkční plavební komory, které umožní lodím překonat jednotlivé vodní stupně. Proto Ředitelství vodních cest ČR hned od počátku obnovování Baťova kanálu realizovalo rekonstrukce plavebních komor a upravovalo jejich okolí a ovládání tak, aby je mohli ovládat nejen pověřené osoby, ale i kapitáni malých plavidel.

Rekonstrukce plavebních komor Vnorovy I. a II.

Zahájena 1998 - dokončena 1999

Rekonstrukce plavebních komor Strážnice I. a II.

Zahájena 2000 - dokončena 2001

Rekonstrukce plavební komory Petrov

Zahájena 2001 - dokončena 2002

Elektrifikace a automatizace řízení plavebních komor Baťova kanálu

Zahájena 2000 - dokončena 2006

Výstavba otočného mostu přes plavební komoru Uherský Ostroh

Zahájena 2003 - dokončena 2003

Informace o jednotlivých projektech získáte kliknutím na výše uvedené odkazy.

Není uveden
Stav projektu
100%
100%
Zahájení projektu
Není uvedeno
Dokončení projektu
Není uvedeno

Ostatní

Ředitelství vodních cest České republiky bylo zřízeno Ministerstvem dopravy a spojů ČR 1.dubna 1998 a je organizační složkou státu zřízenou Ministerstvem dopravy, dle ust. § 51 odst 1., zák. č. 219/2000 Sb