Po vodě – ekologicky, levně a v pohodě
  • SILNIČNÍ MOST PODĚBRADY
  • Plavební komora Hořín
  • Hluboká nad Vltavou

Aktuality

Praha, 30. června 2020 – Dnes končí výluka železniční dopravy na trati z Vraňan do Lužce nad Vltavou a 1. července ráno projede první pravidelný osobní vlak. Za 8 měsíců přerušeného provozu původní 115 let starý most nahradil nový, který bude na české železnici první zdvižný. Pro první lodě se bude zvedat v dubnu 2021, spolu s dalšími dvěma mosty a vjezdem do zdymadla Hořín. Pro cestující dnes začíná sloužit nová zastávka v Lužci nad Vltavou s bezbariérovým nástupištěm a přístřeškem, vlak již nebude pravidelně jezdit přes nechráněný železniční přejezd v ulici Mělnická. Více zde..
Praha, 24. června 2020 – Ve čtvrtek 25. června budou pro silniční provoz otevřeny dva nové mosty přes plavební kanál Vraňany – Hořín u Mělníka, které nahradily původní nízké. Ve Vraňanech bude doprava převedena ze souběžného mostního provizoria, sloužícího během stavby nového mostu. Po jeho odstranění bude možné dokončit úpravy okolí do definitivního stavu. V Lužci nad Vltavou nový most na místní komunikaci nahradí původní 120 let starý most, který je konci své životnosti. I přes zprovoznění mostů pro silniční dopravu budou práce pokračovat a během 6 měsíců budou oba doplněny zdvihacími mechanismy, které umožní proplutí až 7 m vysokých lodí. Více zde..
Praha, 19. června 2020 – Po 12 měsících stavebních prací se v sobotu do velké plavební komory Hořín opět vrací lodě. Stavba ještě zdaleka nekončí, kameníci stále pracují na obkládání unikátního zdvižného mostu, který zachová původní ráz technické památky z roku 1905. V říjnu se plavební komora opět uzavře a budou probíhat dokončovací práce, aby v dubnu 2021 bylo vše hotové a první vysoké lodě vypluly pod sérií zdvižných mostů do Prahy. Více zde..

Modernizace plavebních komor

Základní informace

Lokalita
stavba
v přípravě
stavba
v realizaci
stavba
dokončena
Zhotovitel
Není uveden
Správce a provozovatel
Povodí Moravy, s.p.

Dřevařská 11, 602 00 Brno

Modernizace plavebních komor
Říční km
0.00
Zahájení realizace stavby
-
Ukončení realizace stavby
-
Projektant
Není uveden
Finanční prostředky
Finanční náklady
Státní fond dopravní infrastruktury 100

Účel projektu

Popis účelů
Není uveden
Základní parametry v bodech
Není uveden

Popis projektu

Popis projektu

Pro plnou splavnost vodní cesty jsou nutné plně funkční plavební komory, které umožní lodím překonat jednotlivé vodní stupně. Proto Ředitelství vodních cest ČR hned od počátku obnovování Baťova kanálu realizovalo rekonstrukce plavebních komor a upravovalo jejich okolí a ovládání tak, aby je mohli ovládat nejen pověřené osoby, ale i kapitáni malých plavidel.

Rekonstrukce plavebních komor Vnorovy I. a II.

Zahájena 1998 - dokončena 1999

Rekonstrukce plavebních komor Strážnice I. a II.

Zahájena 2000 - dokončena 2001

Rekonstrukce plavební komory Petrov

Zahájena 2001 - dokončena 2002

Elektrifikace a automatizace řízení plavebních komor Baťova kanálu

Zahájena 2000 - dokončena 2006

Výstavba otočného mostu přes plavební komoru Uherský Ostroh

Zahájena 2003 - dokončena 2003

Informace o jednotlivých projektech získáte kliknutím na výše uvedené odkazy.

Není uveden
Stav projektu
100%
100%
Zahájení projektu
Není uvedeno
Dokončení projektu
Není uvedeno

Ostatní

Ředitelství vodních cest České republiky bylo zřízeno Ministerstvem dopravy a spojů ČR 1.dubna 1998 a je organizační složkou státu zřízenou Ministerstvem dopravy, dle ust. § 51 odst 1., zák. č. 219/2000 Sb