Po vodě – ekologicky, levně a v pohodě
  • SILNIČNÍ MOST PODĚBRADY
  • Plavební komora Hořín
  • Hluboká nad Vltavou

Aktuality

V neděli 29.9.2019 budete mít od 10 do 16 hodin jedinečnou možnost podívat se na Prahu z Negreliho viaduktu, projít se tam, kde už příští rok budou jezdit vlaky a přijít po něm až za námi na Štvanici, kde bude na plavební komoře veřejnosti přístupný remorkér BESKYDY a další lodě. A navíc plno zajímavých informací o práci Ministerstva dopravy a jeho podřízených organizací. Více zde..
Výběrové řízení na zapůjčení prohlížeče elektronických plavebních map vnitrozemský ECDIS v navigačním režimu se zobrazováním rozšířených informací AIS Více zde..
Aktuálně je hladina VD Orlík podle měření Povodí Vltavy s.p. na kótě 347,34 m n.m. Z tohoto důvodu nejsou v úseku ř. km 200,40 (VD Kořensko) až ř. km 182,66 (Podolsko) garantovány ponory plavidel 1,3 m. Z informace Státní plavební správy vyplývá, že Provoz plavební komory Kořensko bude z důvodů možnosti přesunu plavidel do lokalit trvalého stání ukončen až poklesem hladiny pod kótu 347,00 m n.m. Více zde..

Plavební komora Bělov

Základní informace

Lokalita
stavba
v přípravě
stavba
v realizaci
stavba
dokončena
Zhotovitel
Není uveden
Správce a provozovatel
Povodí Moravy, s.p.

Dřevařská 11, 602 00 Brno

Zlínský kraj, Bělov
Plavební komora Bělov
Říční km
166.67
Zahájení realizace stavby
-
Ukončení realizace stavby
-
Projektant
Pöyry Environment a.s.

Botanická 834/56, 602 00 Brno

Účel projektu

Popis účelů
Není uveden
Základní parametry v bodech
Není uveden

Popis projektu

Popis projektu

Účel projektu

Cílem projektu je prodloužení dopravně významné vodní cesty Baťův kanál z Otrokovic do Kroměříže. V současnosti brání proplutí tohoto úseku jez Bělov. Tato překážka bude překonána výstavbou plavební komory Bělov. Komora bude postavena v nadjezí v říčním km 166,77 a umožní proplavování turistických plavidel a malých osobních lodí. Výstavbou bude umožněno napojení turistického centra Kroměříže na atraktivní rekreační vodní cestu a rozšíření využití turistického potenciálu celého území ležícího podél Baťova kanálu a řeky Moravy. Součástí projektu je i vybudování přemostění pro silnici III. třídy Otrokovice – Bělov.

Parametry plavební komory

38,5 x 5,3 x 1,5 m (d x š x h)

Není uveden
Stav projektu
0%
100%
Zahájení projektu
Není uvedeno
Dokončení projektu
Není uvedeno
Ke stažení

Ostatní

Ředitelství vodních cest České republiky bylo zřízeno Ministerstvem dopravy a spojů ČR 1.dubna 1998 a je organizační složkou státu zřízenou Ministerstvem dopravy, dle ust. § 51 odst 1., zák. č. 219/2000 Sb