Po vodě – ekologicky, levně a v pohodě
  • SILNIČNÍ MOST PODĚBRADY
  • Plavební komora Hořín
  • Hluboká nad Vltavou

Aktuality

Přijďte si prohlédnout unikátní zadokolesový remorkér BESKYDY a výstavu o 1000 letech vodních cest a budoucnosti v 21. století ve dnech 2. a 3.4. od 11 do 18 hodin v Praze na nábřeží Ed. Beneše a nově i v neděli 7.4. od 11 do 18 hodin v Mělníce pod zámkem. Více zde..
Zveme všechny příznivce plavby a krásných lodí na prohlídku ZKMR BESKYDY a výstavy o plavbě ve dnech 2. a 3.4. od 11 do 18 hodin na přístaviště Praha - Nábřeží Ed. Beneše. Vstup zdarma. Odborný výklad zajištěn pracovníky Muzea Děčín a ŘVC ČR. Více zde..
Právě probíhá mezinárodní jednání projektu RIS COMEX na téma říční informační služby a navigace na vnitrozemských vodních cestách Evropy. Experti z 13 zemí řeší v Praze vývoj a využití elektronických bójí. Výrazný posun v bezpečnosti plavby, usnadnění práce kapitánů a navigátorů. Od klasických bójí k chytrým, které mohou vysílat informace do navigačních systémů lodí, až po operativní řízení provozu pomocí virtuálních bójí. Velmi blízká budoucnost plavby. Více zde..

Seznam staveb



Rekreační plavba na dopravně významných vodních cestách je důležitým ekonomickým a volnočasovým fenoménem v Evropě. V ČR se tyto aktivity rozvíjí zatím především na Baťově kanále na Moravě.

V Čechách je ideálním prostorem pro rozvoj rekreační plavby Horní Vltava v úseku od Třebenic (Slapy) do Českých Budějovic. Potenciál rekreační plavby a rodinné rekreace je zde výjimečně vysoký. Nákladní plavbu zde naopak nelze za současných podmínek, s výjimkou speciálních a lokálních přeprav, očekávat.

Cílem celého projektu je obnovení splavnosti této vodní cesty pro rekreační plavbu. Tak se „jihočeská“ Vltava napojí plavebně na nádrž vodního díla Orlík, což významně rozšíří turistický potenciál o celou Orlickou nádrž na Vltavě a Otavě. V budoucnu (po dokončení plavebních zařízení na Orlíku a Slapech) pak vznikne souvislá vltavská vodní cesta, napojená díky Labi na celou síť evropských vodních cest.

Hornovltavská vodní cesta je podle zákona č.114/1995 Sb. o vnitrozemské plavbě zařazena mezi využívané dopravně významné vodní cesty s parametry I. třídy dle mezinárodní klasifikace vodních cest.

Parametry plavební dráhy

  • Plavební hloubka v této etapě – 1,6 m (marže 0,3 m)
  • Šířka plavební dráhy – 20 m
  • Poloměr oblouku – 400 m

Parametry plavební komory

  • Délka – 45 m
  • Šířka – 6 m
  • Hloubka nad záporníkem – 3 m

Úsek České Budějovice – Hluboká nad Vltavou

  • Zajištění plavebních hloubek (1,6 m) ve zdrži jezu Hluboká n/Vlt.
  • Modernizace jezu České Vrbné
  • Plavební komora České Vrbné
  • Ochranný přístav České Vrbné
  • Zajištění plavebních hloubek (1,6 m) ve zdrži jezu České Vrbné
  • Koncové přístaviště v Českých Budějovicích – Lannova loděnice

Úsek Hluboká nad Vltavou – VD Hněvkovice

  • Plavební komora Hluboká nad Vltavou
  • Zajištění plavebních hloubek (1,6 m) ve zdrži VD Hněvkovice

Úsek VD Hněvkovice – Týn nad Vltavou

  • Úprava mostu pro pěší v Týně nad Vltavou (samostatný projekt)
  • Zajištění plavebních hloubek (1,6 m) ve zdrži VD Kořensko
  • Modernizace jezu Hněvkovice
  • Plavební komora na jezu Hněvkovice
  • Zajištění plavebních hloubek (1,6 m) ve zdrži jezu Hněvkovice
  • Vystrojení plavební komory VD Hněvkovice

Stavby jsou zařazeny do harmonogramu výstavby dopravní infrastruktury v letech 2008 až 2013 schváleného vládou České republiky usnesením č. 1064 ze dne 19. září 2007.

stavba v přípravě
stavba v realizaci
stavba
Úsek
Stav
Druh stavby
Finanční prostředky
Celkem zobrazeno 5 staveb
Ředitelství vodních cest České republiky bylo zřízeno Ministerstvem dopravy a spojů ČR 1.dubna 1998 a je organizační složkou státu zřízenou Ministerstvem dopravy, dle ust. § 51 odst 1., zák. č. 219/2000 Sb