Po vodě – ekologicky, levně a v pohodě
  • SILNIČNÍ MOST PODĚBRADY
  • Plavební komora Hořín
  • Hluboká nad Vltavou

Aktuality

Dnes před 22 lety Ministerstvo dopravy obnovilo Ředitelství vodních cest ČR a pověřilo jej realizovat investice pro zkvalitnění infrastruktury sítě českých vodních cest a zlepšit tak podmínky pro provoz plavby. Výročí slavíme společně s našimi dodavateli prací, kdy i za nouzového stavu státu pokračuje výstavba na 5 staveništích na Vltavě, Labi i Baťově kanále. Více zde..
Zatímco kamióny stojí na hranicích v dlouhých kolonách, vodní doprava využívá dostatku vody v Labi a remorkér Beskydy jí v tom vydatně pomáhá. Provoz zabezpečuje Ředitelství vodních cest České republiky s financováním z prostředků Ministerstvo dopravy jako veřejnou službu pro všechny dopravce za jednotných a transparentních podmínek. Video přímo z paluby na Více zde..
Během nouzového stavu státu nadále pokračují stavební práce a největší český pásový jeřáb o nosnosti 1750 tun včera osadil na své místo nový most překlenující plavební kanál v Lužci nad Vltavou. Ředitelství vodních cest ČR zde buduje projekt na zvýšení podjezdné výšky pro lodě pod mosty na Vltavě, který umožní doplutí moderních vysokých lodí do Prahy. Již druhý z celkem šesti nových mostů přes plavební kanál je na svém místě a v létě na něj bude převedena silniční doprava z původního 115 let starého mostu. Více zde..

Seznam staveb



Rekreační plavba na dopravně významných vodních cestách je důležitým ekonomickým a volnočasovým fenoménem v Evropě. V ČR se tyto aktivity rozvíjí zatím především na Baťově kanále na Moravě.

V Čechách je ideálním prostorem pro rozvoj rekreační plavby Horní Vltava v úseku od Třebenic (Slapy) do Českých Budějovic. Potenciál rekreační plavby a rodinné rekreace je zde výjimečně vysoký. Nákladní plavbu zde naopak nelze za současných podmínek, s výjimkou speciálních a lokálních přeprav, očekávat.

Cílem celého projektu je obnovení splavnosti této vodní cesty pro rekreační plavbu. Tak se „jihočeská“ Vltava napojí plavebně na nádrž vodního díla Orlík, což významně rozšíří turistický potenciál o celou Orlickou nádrž na Vltavě a Otavě. V budoucnu (po dokončení plavebních zařízení na Orlíku a Slapech) pak vznikne souvislá vltavská vodní cesta, napojená díky Labi na celou síť evropských vodních cest.

Hornovltavská vodní cesta je podle zákona č.114/1995 Sb. o vnitrozemské plavbě zařazena mezi využívané dopravně významné vodní cesty s parametry I. třídy dle mezinárodní klasifikace vodních cest.

Parametry plavební dráhy

  • Plavební hloubka v této etapě – 1,6 m (marže 0,3 m)
  • Šířka plavební dráhy – 20 m
  • Poloměr oblouku – 400 m

Parametry plavební komory

  • Délka – 45 m
  • Šířka – 6 m
  • Hloubka nad záporníkem – 3 m

Úsek České Budějovice – Hluboká nad Vltavou

  • Zajištění plavebních hloubek (1,6 m) ve zdrži jezu Hluboká n/Vlt.
  • Modernizace jezu České Vrbné
  • Plavební komora České Vrbné
  • Ochranný přístav České Vrbné
  • Zajištění plavebních hloubek (1,6 m) ve zdrži jezu České Vrbné
  • Koncové přístaviště v Českých Budějovicích – Lannova loděnice

Úsek Hluboká nad Vltavou – VD Hněvkovice

  • Plavební komora Hluboká nad Vltavou
  • Zajištění plavebních hloubek (1,6 m) ve zdrži VD Hněvkovice

Úsek VD Hněvkovice – Týn nad Vltavou

  • Úprava mostu pro pěší v Týně nad Vltavou (samostatný projekt)
  • Zajištění plavebních hloubek (1,6 m) ve zdrži VD Kořensko
  • Modernizace jezu Hněvkovice
  • Plavební komora na jezu Hněvkovice
  • Zajištění plavebních hloubek (1,6 m) ve zdrži jezu Hněvkovice
  • Vystrojení plavební komory VD Hněvkovice

Stavby jsou zařazeny do harmonogramu výstavby dopravní infrastruktury v letech 2008 až 2013 schváleného vládou České republiky usnesením č. 1064 ze dne 19. září 2007.

stavba v přípravě
stavba v realizaci
stavba
Úsek
Stav
Druh stavby
Finanční prostředky
Celkem zobrazeno 5 staveb
Ředitelství vodních cest České republiky bylo zřízeno Ministerstvem dopravy a spojů ČR 1.dubna 1998 a je organizační složkou státu zřízenou Ministerstvem dopravy, dle ust. § 51 odst 1., zák. č. 219/2000 Sb