Po vodě – ekologicky, levně a v pohodě
  • SILNIČNÍ MOST PODĚBRADY
  • Plavební komora Hořín
  • Hluboká nad Vltavou

Aktuality

Spolu s dodavateli jsme převzali veřejný přístav Veselí nad Moravou, abychom ho mohli modernizovat a výrazně zvětšit. Hotovo bude na sezónu 2021, ale už teď se můžete na vizualizacích podívat, jak bude vypadat. Více zde..
Vysokotonážní jeřáb o nosnosti 550 tun dnes snesl celý 115 let starý ocelový železniční most přes plavební kanál v Lužci nad Vltavou. Ředitelství vodních cest ČR zde buduje projekt na zvýšení podjezdné výšky pro lodě pod mosty na Vltavě, který umožní doplutí moderních vysokých lodí do Prahy. Původní most do června roku 2020 nahradí nový zdvižný, první svého druhu v České republice, dálkově ovládaný z téměř 6 km vzdálené plavební komory Hořín. Více zde..
Úpravy plavební komory Hořín v poločase. Dnes, za účasti médií, zástupců Ministerstva dopravy, Evropské komise, Povodí Vltavy, Středočeského kraje, Mělníku a Hořína, jsme spolu s Metrostavem ukázali, jak postupují práce, při kterých osadíme unikátní zdvižný most a zachováme původní vzhled 105 let staré plavební komory. Více zde..

Seznam staveb



Rekreační plavba na dopravně významných vodních cestách je důležitým ekonomickým a volnočasovým fenoménem v Evropě. V ČR se tyto aktivity rozvíjí zatím především na Baťově kanále na Moravě.

V Čechách je ideálním prostorem pro rozvoj rekreační plavby Horní Vltava v úseku od Třebenic (Slapy) do Českých Budějovic. Potenciál rekreační plavby a rodinné rekreace je zde výjimečně vysoký. Nákladní plavbu zde naopak nelze za současných podmínek, s výjimkou speciálních a lokálních přeprav, očekávat.

Cílem celého projektu je obnovení splavnosti této vodní cesty pro rekreační plavbu. Tak se „jihočeská“ Vltava napojí plavebně na nádrž vodního díla Orlík, což významně rozšíří turistický potenciál o celou Orlickou nádrž na Vltavě a Otavě. V budoucnu (po dokončení plavebních zařízení na Orlíku a Slapech) pak vznikne souvislá vltavská vodní cesta, napojená díky Labi na celou síť evropských vodních cest.

Hornovltavská vodní cesta je podle zákona č.114/1995 Sb. o vnitrozemské plavbě zařazena mezi využívané dopravně významné vodní cesty s parametry I. třídy dle mezinárodní klasifikace vodních cest.

Parametry plavební dráhy

  • Plavební hloubka v této etapě – 1,6 m (marže 0,3 m)
  • Šířka plavební dráhy – 20 m
  • Poloměr oblouku – 400 m

Parametry plavební komory

  • Délka – 45 m
  • Šířka – 6 m
  • Hloubka nad záporníkem – 3 m

Úsek České Budějovice – Hluboká nad Vltavou

  • Zajištění plavebních hloubek (1,6 m) ve zdrži jezu Hluboká n/Vlt.
  • Modernizace jezu České Vrbné
  • Plavební komora České Vrbné
  • Ochranný přístav České Vrbné
  • Zajištění plavebních hloubek (1,6 m) ve zdrži jezu České Vrbné
  • Koncové přístaviště v Českých Budějovicích – Lannova loděnice

Úsek Hluboká nad Vltavou – VD Hněvkovice

  • Plavební komora Hluboká nad Vltavou
  • Zajištění plavebních hloubek (1,6 m) ve zdrži VD Hněvkovice

Úsek VD Hněvkovice – Týn nad Vltavou

  • Úprava mostu pro pěší v Týně nad Vltavou (samostatný projekt)
  • Zajištění plavebních hloubek (1,6 m) ve zdrži VD Kořensko
  • Modernizace jezu Hněvkovice
  • Plavební komora na jezu Hněvkovice
  • Zajištění plavebních hloubek (1,6 m) ve zdrži jezu Hněvkovice
  • Vystrojení plavební komory VD Hněvkovice

Stavby jsou zařazeny do harmonogramu výstavby dopravní infrastruktury v letech 2008 až 2013 schváleného vládou České republiky usnesením č. 1064 ze dne 19. září 2007.

stavba v přípravě
stavba v realizaci
stavba
Úsek
Stav
Druh stavby
Finanční prostředky
Celkem zobrazeno 5 staveb
Ředitelství vodních cest České republiky bylo zřízeno Ministerstvem dopravy a spojů ČR 1.dubna 1998 a je organizační složkou státu zřízenou Ministerstvem dopravy, dle ust. § 51 odst 1., zák. č. 219/2000 Sb