Po vodě – ekologicky, levně a v pohodě
  • SILNIČNÍ MOST PODĚBRADY
  • Plavební komora Hořín
  • Hluboká nad Vltavou

Aktuality

Praha hostí 5.-7. června kongres mezinárodní organizace IVR (založena 1874), která sdružuje organizace vnitrozemské plavby, loděnice, pojišťovny i inspekční organizace plavidel. S klíčovým projevem vystoupí za Ministerstvo dopravy pan Vojtěch Dabrowski, za ŘVC ČR pak pan ředitel Lubomír Fojtů. Více zde..
Ministerstvo dopravy rozhodlo, že příprava, realizace a provoz infrastrukturních staveb vodních cest zůstávají na Ředitelství vodních cest České republiky. Děkujeme panu ministrovi Vladimír Kremlík za důvěru. Více zde..
Děkujeme všem, kteří navštívili naši výstavu k 1000 letům plavby a zadokolesový remorkér BESKYDY. V Praze, Mělníku, Lovosicích, Ústí nad Labem a Děčíně Vás nakonec přišlo přes 6000. Již brzy zveřejníme další termíny, kdy Beskydy opět zpřístupníme veřejnosti. Sledujte náš web a sociální sítě Facebook a Twitter. Více zde..

Vltava - Úprava plavební úžiny Chvatěruby

Základní informace

Lokalita
stavba
v přípravě
stavba
v realizaci
stavba
dokončena
Zhotovitel
OHL ŽS a.s

Burešova 938/17, 660 02 Brno

Správce a provozovatel
Povodí Vltavy, státní podnik

Holečkova 8, 150 24 Praha 5

Středočeský kraj, Dolany, Chvatěruby
Vltava - Úprava plavební úžiny Chvatěruby
Říční km
23.98
Zahájení realizace stavby
01. 12. 2008
Ukončení realizace stavby
31. 12. 2010
Projektant
Viamont DSP a.s.,

Železničářská 1386/29, 400 03 Ústí nad Labem


HYDROPROJEKT CZ a.s.

Táborská 31, 140 16 Praha 4


Povodí Vltavy, státní podnik

Holečkova 8, 150 24 Praha 5

Finanční prostředky
Finanční prostředky
Státní fond dopravní infrastruktury 52,665 mil.
EU - Operační program Doprava 298,435 mil.

Účel projektu

Popis účelů
Úpravou koryta řeky Vltavy v úseku plavební úžiny Chvatěruby (od ř. km 23,980 po ř. km 26,700) zajistit zákonem dané parametry dopravně významné využívané vodní cesty IV. třídy. Eliminovat negativní vlivy tohoto úseku vodní cesty na celou Vltavskou vodní cestu, která je v úseku Třebenice – Mělník součástí Transevropské dopravní sítě (TEN-T) s označením E20-06. Zabezpečit splavnost úžiny při nízkých průtocích do 40 m3/s, kdy při minimální provozní hladině na jezu Miřejovice (167,60 m n.m.) nebyly zajištěny dostatečné plavební hloubky ani v šířce pro jednolodní provoz, i při průtocích nad 250 m3/s, kdy vzhledem k vysokým rychlostem proudění, dosahujících při tomto průtoku až 1,71 m/s, nebylo možné úžinou bezpečně proplout. Plavba tak musela být přerušena, přestože na zbylé části úseku Vltavy mezi Mělníkem a Prahou je možno plout až do průtoku 450 m3/s. Při průtoku 450 m3/s dosahovaly rychlosti proudění v chvatěrubské úžině až 2,44 m/s. Rozšířením plavební dráhy v celém rozsahu tohoto úseku splnit minimální předepsané parametry šířky a poloměrů oblouků plavební dráhy a s tím související nejmenší plavební hloubky. Stavebními technologiemi zajistit odstranění skalní výchozů do dna u pravého břehu, prohloubení dna, korekce pravého i levého břehu, odtěžení do profilu řeky značně vystupujícího "poloostrova Kocanda" a korekci koncentračních staveb na levém břehu řeky. Těmito úpravami umožnit v souladu s dohodou AGN proplutí plavidel až třídy Va.
Základní parametry v bodech
  • úprava plavební dráhy
    • délka úseku 2,72 km
    • nejmenší plavební hloubka 3,3 m
    • šířka přímé plavební dráhy 50 m
    • nejmenší poloměr zakřivení plavební dráhy 650 m
  • kompenzační opatření v oblasti životního prostředí
    • 5 940 m2 nových tůní
    • náhradní výsadba 280 stromů a 150 ks křovin
  • přeložka vodovodní shybky v délce 2 x196 m
  • úprava plavebního značení

Popis projektu

Popis projektu
Není uveden
Stav projektu
100%
100%
Zahájení projektu
01. 12. 2008
Dokončení projektu
31. 12. 2010
Ke stažení

Ostatní

Ředitelství vodních cest České republiky bylo zřízeno Ministerstvem dopravy a spojů ČR 1.dubna 1998 a je organizační složkou státu zřízenou Ministerstvem dopravy, dle ust. § 51 odst 1., zák. č. 219/2000 Sb