Po vodě – ekologicky, levně a v pohodě
  • SILNIČNÍ MOST PODĚBRADY
  • Plavební komora Hořín
  • Hluboká nad Vltavou

Aktuality

Dnes byl poprvé uskutečněn oficiální zdvih jedinečného kamenného mostu přes velkou plavební komoru na zdymadle Hořín, plně automaticky řízený počítačem. 116 let starý kamenný oblouk byl během dvou let rozebrán a vrácen na novou ocelovou konstrukci, která umožní jeho zdvih pro proplutí až 7 m vysokých lodí. Technická památka tak bude i nadále plně sloužit plavbě nejmodernějších lodí vstříc Praze při zachování její architektury. Nyní je vše připraveno k zahájení zkušebního provozu a během června první vysoké lodě proplují nejen zdymadlem, ale také dalšími třemi zdvižnými mosty přes plavební kanál. Více zde..
Ředitelství vodních cest ČR vyhlašuje výběrové řízení na pozici Samostatný odborný referent oddělení realizace. Více zde..
Práce na zdymadle Hořín jsou ve finále. Po půlročním omezení je obnoven provoz velké plavební komory. Je to dobrá zpráva především pro dlouhé lodě, které už od této chvíle místem proplují směrem na Prahu bez omezení. V současnosti zbývá dokončit nejpozoruhodnější součást projektu – pohyblivý most přes zdymadlo. Stavbaři již připravují zkušební provoz unikátní zdvihací konstrukce, která jednak zachová dokonalou podobu kamenného mostu z roku 1905, a jednak umožní proplout lodím vysokým až sedm metrů. Více zde..

Přístaviště osobní vodní dopravy a malých plavidel Nučnice

Základní informace

Lokalita
stavba
v přípravě
stavba
v realizaci
stavba
dokončena
Zhotovitel
Zakládání staveb a.s.

Dobronická 1371, 148 26 Praha 4

Správce a provozovatel
Ředitelství vodních cest ČR
Ústecký kraj, Křešice
Přístaviště osobní vodní dopravy a malých plavidel Nučnice
Říční km
799.30
Zahájení realizace stavby
01. 06. 2013
Ukončení realizace stavby
31. 10. 2014
Projektant
PSK TUZAR s.r.o.

Ostrovského 11, 150 00 Praha 5

Účel projektu

Popis účelů
- krátkodobé stání osobních lodí (zastávka)
- krátkodobé a střednědobé stání malých plavidel do 48 hodin, s připojením na elektrickou energii
Základní parametry v bodech
  • plovoucí molo pro osobní lodě stabilní
  • stání pro osobní lodě délky do 85 m

  • plovoucí molo pro malá plavidla stabilní
  • stání pro 8 malých plavidel

Popis projektu

Popis projektu

Molo pro osobní lodní dopravu pevné

V provozu od října 2014

Molo pro osobní lodní dopravu pevné

 

 

 

  • Délka:  13,30 m
  • Šířka:  3,20 m
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Molo pro malá plavidla plovoucí

V provozu od srpna 2014

  • Délka:  35,50 m
  • Šířka:  2,50 m
  • Kapacita:  8 plavidel
  • Připojení na elektrickou energii
Molo pro malá plavidla Nučnice
Stav projektu
100%
100%
Zahájení projektu
01. 06. 2013
Dokončení projektu
31. 10. 2014
Ke stažení

Ostatní

Ředitelství vodních cest České republiky bylo zřízeno Ministerstvem dopravy a spojů ČR 1.dubna 1998 a je organizační složkou státu zřízenou Ministerstvem dopravy, dle ust. § 51 odst 1., zák. č. 219/2000 Sb