Po vodě – ekologicky, levně a v pohodě
  • SILNIČNÍ MOST PODĚBRADY
  • Plavební komora Hořín
  • Hluboká nad Vltavou

Aktuality

Praha, 30. června 2020 – Dnes končí výluka železniční dopravy na trati z Vraňan do Lužce nad Vltavou a 1. července ráno projede první pravidelný osobní vlak. Za 8 měsíců přerušeného provozu původní 115 let starý most nahradil nový, který bude na české železnici první zdvižný. Pro první lodě se bude zvedat v dubnu 2021, spolu s dalšími dvěma mosty a vjezdem do zdymadla Hořín. Pro cestující dnes začíná sloužit nová zastávka v Lužci nad Vltavou s bezbariérovým nástupištěm a přístřeškem, vlak již nebude pravidelně jezdit přes nechráněný železniční přejezd v ulici Mělnická. Více zde..
Praha, 24. června 2020 – Ve čtvrtek 25. června budou pro silniční provoz otevřeny dva nové mosty přes plavební kanál Vraňany – Hořín u Mělníka, které nahradily původní nízké. Ve Vraňanech bude doprava převedena ze souběžného mostního provizoria, sloužícího během stavby nového mostu. Po jeho odstranění bude možné dokončit úpravy okolí do definitivního stavu. V Lužci nad Vltavou nový most na místní komunikaci nahradí původní 120 let starý most, který je konci své životnosti. I přes zprovoznění mostů pro silniční dopravu budou práce pokračovat a během 6 měsíců budou oba doplněny zdvihacími mechanismy, které umožní proplutí až 7 m vysokých lodí. Více zde..
Praha, 19. června 2020 – Po 12 měsících stavebních prací se v sobotu do velké plavební komory Hořín opět vrací lodě. Stavba ještě zdaleka nekončí, kameníci stále pracují na obkládání unikátního zdvižného mostu, který zachová původní ráz technické památky z roku 1905. V říjnu se plavební komora opět uzavře a budou probíhat dokončovací práce, aby v dubnu 2021 bylo vše hotové a první vysoké lodě vypluly pod sérií zdvižných mostů do Prahy. Více zde..

Seznam staveb

stavba v přípravě
stavba v realizaci
stavba
Úsek
Stav
Druh stavby
Finanční prostředky
Celkem zobrazeno 8 staveb
stav: dokončená stavba
druh: Plavební komora
Komora byla vybudována v letech 1914 – 1922 a je situována u pravého břehu Labe v průpichu…
Vodní dílo Kostelec nad Labem, modernizace pohonů a ovládání plavebních komor
stav: dokončená stavba
druh: Plavební komora
Cílem stavby bylo zlepšení funkce plavebních komor (PK) a zvýšení zabezpečenosti jejího provozu.

stav: dokončená stavba
druh: Plavební komora
Náhrada kamenného líce zdí plavební komory lícem zdí ze železobetonových panelů.
stav: dokončená stavba
druh: Plavební komora
Pro rekonstrukci zdí plavební komory byl zvolen již osvědčený způsob řešení, který byl použit na…
stav: dokončená stavba
druh: Plavební komora
Cílem projektu bylo zvýšit spolehlivost plavebního provozu na plavební komoře Nymburk a tím…

Vodní dílo Poděbrady, modernizace pohonů a ovládání plavebních komor
stav: dokončená stavba
druh: Plavební komora
Modernizace původních zařízení plavební komory Poděbrady odpovídala současné technické úrovni…
Ředitelství vodních cest České republiky bylo zřízeno Ministerstvem dopravy a spojů ČR 1.dubna 1998 a je organizační složkou státu zřízenou Ministerstvem dopravy, dle ust. § 51 odst 1., zák. č. 219/2000 Sb