Po vodě – ekologicky, levně a v pohodě
  • SILNIČNÍ MOST PODĚBRADY
  • Plavební komora Hořín
  • Hluboká nad Vltavou

Aktuality

V rámci Děčínských slavností opět zpřístupníme veřejnosti zadokolesový vlečný remorkér BESKYDY, jediný remorkér svého druhu v aktivní službě ve střední Evropě, v sobotu 18. května od 10 do 17 hodin u městského můstku pod zámkem v Děčíně. Prohlídky lodě pořádáme ve spolupráci s Oblastním muzeem v Děčíně. Odborný výklad zajištěn. Více zde..
Ředitelství vodních cest ČR vyhlašuje výběrové řízení na pozici: Odborný referent oddělení přípravy Více zde..
Opět veřejnosti zpřístupníme unikátní zadokolesový remorkér BESKYDY a výstavu o 1000 letech vodních cest a budoucnosti v 21. století v sobotu 27.4. od 10 do 16 hod. v dolním plavebním kanále v Lovosicích a v neděli 28.4. od 11 do 17 hod. ve veřejném přístavu Ústí nad Labem - Vaňov. Více zde..

Vodní dílo Kostelec nad Labem, modernizace pohonů a ovládání plavebních komor

Základní informace

Lokalita
stavba
v přípravě
stavba
v realizaci
stavba
dokončena
Zhotovitel
Labská strojní a stavební společnost s.r.o.

Kunětická 2679, 530 09 Pardubice

Správce a provozovatel
Povodí Labe, státní podnik

Víta Nejedlého 951, 500 03 Hradec Králové

Středočeský kraj, Kostelec nad Labem
Vodní dílo Kostelec nad Labem, modernizace pohonů a ovládání plavebních komor
Říční km
857.40
Zahájení realizace stavby
-
Ukončení realizace stavby
-
Projektant
Není uveden

Účel projektu

Popis účelů
Cílem stavby bylo zlepšení funkce plavebních komor (PK) a zvýšení zabezpečenosti jejího provozu. Dalším cílem bylo zvýšení bezpečnosti provozu z hlediska ochrany životního prostředí modernizací zařízení pro použití ekologicky odbouratelných hydraulických náplní (nové druhy náplní s prodlouženou trvanlivostí).
Základní parametry v bodech
Není uveden

Popis projektu

Popis projektu

Modernizace původních zařízení plavební komory Kostelec nad Labem odpovídala současné technické úrovni dosažené na ostatních vodních dílech Labské vodní cesty (LVC).

Poslední rekonstrukce pohonů vrátní a segmentů plavebních komor byla provedena v letech 1975–1976. Vzhledem k překročení životnosti docházelo již častěji k poruchám jednotlivých zařízení a tím k ohrožení plynulosti provozu na LVC.

Na plavební komoře Kostelec nad Labem byla v letech 1994–1995 provedena pouze částečná oprava elektroinstalace a poloautomatického ovládání PK. Starý systém ovládání byl poruchový neodpovídal požadavkům na bezpečnost a plynulost proplavování PK. Z tohoto důvodu byla provedena modernizace elektroinstalace a implementace nového automatického systému řízení PK srovnatelného s ostatními vodními díly na LVC. Součásti modernizace ovládání PK byly i drobné stavební opravy velínu a PK (výměna podlahy, úprava elektrokanálů, výměna zřizovacích předmětů apod.)

Původní stav
 

Plavební komora Kostelec – realizace
                

Stav projektu
100%
100%
Zahájení projektu
Není uvedeno
Dokončení projektu
Není uvedeno
Ke stažení

Ostatní

Ředitelství vodních cest České republiky bylo zřízeno Ministerstvem dopravy a spojů ČR 1.dubna 1998 a je organizační složkou státu zřízenou Ministerstvem dopravy, dle ust. § 51 odst 1., zák. č. 219/2000 Sb