Po vodě – ekologicky, levně a v pohodě
  • SILNIČNÍ MOST PODĚBRADY
  • Plavební komora Hořín
  • Hluboká nad Vltavou

Aktuality

Vysokotonážní jeřáb o nosnosti 550 tun dnes snesl celý 115 let starý ocelový železniční most přes plavební kanál v Lužci nad Vltavou. Ředitelství vodních cest ČR zde buduje projekt na zvýšení podjezdné výšky pro lodě pod mosty na Vltavě, který umožní doplutí moderních vysokých lodí do Prahy. Původní most do června roku 2020 nahradí nový zdvižný, první svého druhu v České republice, dálkově ovládaný z téměř 6 km vzdálené plavební komory Hořín. Více zde..
Úpravy plavební komory Hořín v poločase. Dnes, za účasti médií, zástupců Ministerstva dopravy, Evropské komise, Povodí Vltavy, Středočeského kraje, Mělníku a Hořína, jsme spolu s Metrostavem ukázali, jak postupují práce, při kterých osadíme unikátní zdvižný most a zachováme původní vzhled 105 let staré plavební komory. Více zde..
ŘVC ČR zahájilo zkušební provoz elektrického lanového navijáku pro vytahování plavidel na souš a spouštění na vodu na přístavišti Otrokovice. Více zde..

Vodní dílo Poděbrady, modernizace pohonů a ovládání plavebních komor

Základní informace

Lokalita
stavba
v přípravě
stavba
v realizaci
stavba
dokončena
Zhotovitel
Labská strojní a stavební společnost s.r.o.

Kunětická 2679, 530 09 Pardubice

Správce a provozovatel
Povodí Labe, státní podnik

Víta Nejedlého 951, 500 03 Hradec Králové

Středočeský kraj, Poděbrady
Vodní dílo Poděbrady, modernizace pohonů a ovládání plavebních komor
Říční km
904.50
Zahájení realizace stavby
-
Ukončení realizace stavby
-
Projektant
Není uveden

Účel projektu

Popis účelů
Cílem stavby bylo zlepšení funkce plavebních komor (PK) a zvýšení zabezpečenosti jejího provozu. Dalším cílem bylo zvýšení bezpečnosti provozu z hlediska ochrany životního prostředí modernizací zařízení pro použití ekologicky odbouratelných hydraulických náplní (nové druhy náplní s prodlouženou trvanlivostí).
Základní parametry v bodech
Není uveden

Popis projektu

Popis projektu

Modernizace původních zařízení plavební komory Poděbrady odpovídala současné technické úrovni dosažené na ostatních vodních dílech labské vodní cesty (LVC).

Poslední rekonstrukce pohonů vrátní a segmentů plavebních komor byla provedena v letech 1975–1976. Vzhledem k překročení životnosti docházelo již častěji k poruchám jednotlivých zařízení a tím k ohrožení plynulosti provozu na LVC.

Starý systém ovládání byl poruchový neodpovídal požadavkům na bezpečnost a plynulost proplavování PK. Z tohoto důvodu byla provedena modernizace elektroinstalace a implementace nového automatického systému řízení PK srovnatelného s ostatními vodními díly na LVC. Součásti modernizace ovládání PK byly i drobné stavební opravy velínu a PK (výměna podlahy, úprava elektrokanálů, výměna zřizovacích předmětů apod.)

Původní stav
 

Plavební komora Poděbrady – realizace
   

Stav projektu
100%
100%
Zahájení projektu
Není uvedeno
Dokončení projektu
Není uvedeno
Ke stažení

Ostatní

Ředitelství vodních cest České republiky bylo zřízeno Ministerstvem dopravy a spojů ČR 1.dubna 1998 a je organizační složkou státu zřízenou Ministerstvem dopravy, dle ust. § 51 odst 1., zák. č. 219/2000 Sb