Po vodě – ekologicky, levně a v pohodě
  • SILNIČNÍ MOST PODĚBRADY
  • Plavební komora Hořín
  • Hluboká nad Vltavou

Aktuality

V rámci Děčínských slavností opět zpřístupníme veřejnosti zadokolesový vlečný remorkér BESKYDY, jediný remorkér svého druhu v aktivní službě ve střední Evropě, v sobotu 18. května od 10 do 17 hodin u městského můstku pod zámkem v Děčíně. Prohlídky lodě pořádáme ve spolupráci s Oblastním muzeem v Děčíně. Odborný výklad zajištěn. Více zde..
Ředitelství vodních cest ČR vyhlašuje výběrové řízení na pozici: Odborný referent oddělení přípravy Více zde..
Opět veřejnosti zpřístupníme unikátní zadokolesový remorkér BESKYDY a výstavu o 1000 letech vodních cest a budoucnosti v 21. století v sobotu 27.4. od 10 do 16 hod. v dolním plavebním kanále v Lovosicích a v neděli 28.4. od 11 do 17 hod. ve veřejném přístavu Ústí nad Labem - Vaňov. Více zde..

Vodní dílo Poděbrady, modernizace pohonů a ovládání plavebních komor

Základní informace

Lokalita
stavba
v přípravě
stavba
v realizaci
stavba
dokončena
Zhotovitel
Labská strojní a stavební společnost s.r.o.

Kunětická 2679, 530 09 Pardubice

Správce a provozovatel
Povodí Labe, státní podnik

Víta Nejedlého 951, 500 03 Hradec Králové

Středočeský kraj, Poděbrady
Vodní dílo Poděbrady, modernizace pohonů a ovládání plavebních komor
Říční km
904.50
Zahájení realizace stavby
-
Ukončení realizace stavby
-
Projektant
Není uveden

Účel projektu

Popis účelů
Cílem stavby bylo zlepšení funkce plavebních komor (PK) a zvýšení zabezpečenosti jejího provozu. Dalším cílem bylo zvýšení bezpečnosti provozu z hlediska ochrany životního prostředí modernizací zařízení pro použití ekologicky odbouratelných hydraulických náplní (nové druhy náplní s prodlouženou trvanlivostí).
Základní parametry v bodech
Není uveden

Popis projektu

Popis projektu

Modernizace původních zařízení plavební komory Poděbrady odpovídala současné technické úrovni dosažené na ostatních vodních dílech labské vodní cesty (LVC).

Poslední rekonstrukce pohonů vrátní a segmentů plavebních komor byla provedena v letech 1975–1976. Vzhledem k překročení životnosti docházelo již častěji k poruchám jednotlivých zařízení a tím k ohrožení plynulosti provozu na LVC.

Starý systém ovládání byl poruchový neodpovídal požadavkům na bezpečnost a plynulost proplavování PK. Z tohoto důvodu byla provedena modernizace elektroinstalace a implementace nového automatického systému řízení PK srovnatelného s ostatními vodními díly na LVC. Součásti modernizace ovládání PK byly i drobné stavební opravy velínu a PK (výměna podlahy, úprava elektrokanálů, výměna zřizovacích předmětů apod.)

Původní stav
 

Plavební komora Poděbrady – realizace
   

Stav projektu
100%
100%
Zahájení projektu
Není uvedeno
Dokončení projektu
Není uvedeno
Ke stažení

Ostatní

Ředitelství vodních cest České republiky bylo zřízeno Ministerstvem dopravy a spojů ČR 1.dubna 1998 a je organizační složkou státu zřízenou Ministerstvem dopravy, dle ust. § 51 odst 1., zák. č. 219/2000 Sb