Po vodě – ekologicky, levně a v pohodě
  • SILNIČNÍ MOST PODĚBRADY
  • Plavební komora Hořín
  • Hluboká nad Vltavou

Aktuality

Spolu s dodavateli jsme převzali veřejný přístav Veselí nad Moravou, abychom ho mohli modernizovat a výrazně zvětšit. Hotovo bude na sezónu 2021, ale už teď se můžete na vizualizacích podívat, jak bude vypadat. Více zde..
Vysokotonážní jeřáb o nosnosti 550 tun dnes snesl celý 115 let starý ocelový železniční most přes plavební kanál v Lužci nad Vltavou. Ředitelství vodních cest ČR zde buduje projekt na zvýšení podjezdné výšky pro lodě pod mosty na Vltavě, který umožní doplutí moderních vysokých lodí do Prahy. Původní most do června roku 2020 nahradí nový zdvižný, první svého druhu v České republice, dálkově ovládaný z téměř 6 km vzdálené plavební komory Hořín. Více zde..
Úpravy plavební komory Hořín v poločase. Dnes, za účasti médií, zástupců Ministerstva dopravy, Evropské komise, Povodí Vltavy, Středočeského kraje, Mělníku a Hořína, jsme spolu s Metrostavem ukázali, jak postupují práce, při kterých osadíme unikátní zdvižný most a zachováme původní vzhled 105 let staré plavební komory. Více zde..

Seznam staveb

Říční informační služby

V roce 1998 Evropská Komise zahájila rozvoj konceptu tzv. Říčních informačních služeb (RIS – River Information Services). RIS je koncept harmonizovaných informačních služeb, které podporují řízení dopravy a přepravních proudů na vodní cestě včetně propojení s jinými dopravními módy. Celý koncept RIS představuje široký balík informačních služeb pokrývající provoz jak vodní cesty, tak i souvisejících přepravních činností a služeb.

Základní cíle RIS

  • zvýšení bezpečnosti vnitrozemské plavby. RIS přispívá ke zkvalitnění záchranných operací a umožňuje průběžný monitoring dopravní situace na vodní cestě včetně přepravy nebezpečného zboží.
  • zvýšení efektivnosti vodní dopravy. RIS pomůže optimalizovat řízení přepravního řetězce snazší výměnou informací mezi loděmi, plavebními stupni a přístavy.
  • lepší využití možností vodní cesty na základě kvalitnějších informací o aktuálních plavebních podmínkách.
  • ochrana životního prostředí plynoucí z dostatečné informovanosti při řešení kalamitních situací.

Harmonizace RIS v Evropě a tím i v ČR

Implementace Říčních informačních služeb v ČR nepředstavovala ve své podstatě novou informační službu, neboť v Evropě již nyní existuje několik veřejných i komerčních systémů, které se řešením problematiky telematiky ve vodní dopravě zabývají. Problémem ale byla absence harmonizace jak na národní úrovni, tak i na úrovni celoevropské. Z tohoto důvodu se Evropská Komise rozhodla řešit koncept RIS na jednotné evropské bázi, kdy budou harmonizovány veškeré formáty pro výměnu informací, přičemž konkrétní navzájem kompatibilní aplikace budou ponechány na národních orgánech a komerčních aktivitách. Velkou předností tohoto konceptu je propojení informační základny veřejných organizací a komerčních subjektů, které vede ke snížení objemu duplicitních informací, efektivnější výměně dat a jejich lepší kvalitě při zajištění odpovídající ochrany obchodního tajemství.

Přijatá Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2005/44/ES ze dne 7. září 2005 o harmoni­zovaných říčních informačních službách (RIS) na vnitrozemských vodních cestách ve Společenství definovala požadavek zavedení RIS v harmonizované podobě na všech evropských vodních cestách kategorie IV. a vyšší.

V České republice byl systém Říčních informačních služeb implementován prostřednictvím projektu „Telematický systém vodní dopravy na labsko-vltavské vodní cestě“ a funguje na stránkách Labskovltavského dopravního informačního systému LAVDIS

stavba v přípravě
stavba v realizaci
stavba
Úsek
Stav
Druh stavby
Finanční prostředky
Celkem zobrazeno 3 staveb
Ředitelství vodních cest České republiky bylo zřízeno Ministerstvem dopravy a spojů ČR 1.dubna 1998 a je organizační složkou státu zřízenou Ministerstvem dopravy, dle ust. § 51 odst 1., zák. č. 219/2000 Sb