Po vodě – ekologicky, levně a v pohodě
  • SILNIČNÍ MOST PODĚBRADY
  • Plavební komora Hořín
  • Hluboká nad Vltavou

Aktuality

Ředitelství vodních cest ČR vyhlašuje výběrové řízení na pozici Samostatný odborný referent oddělení realizace. Více zde..
Modernizace ohlaví plavební komory Hořín, která zahrnuje i vybudování zdvižného mostu přes velkou plavební komoru úspěšně pokračuje. V pátek 18.9. od 14 do 18 hodin umožníme veřejnosti, aby se o tom přesvědčila na vlastní oči při dni otevřených dveří. Více zde..
Ústí nad Labem, 28. srpna 2020 – Dnes byl hejtmanem Ústeckého kraje Oldřichem Bubeníčkem, primátorem statutárního města Ústí nad Labem Petrem Nedvědickým a ředitelem Ředitelství vodních cest ČR Lubomírem Fojtů slavnostně otevřen nový přístavní můstek osobních lodí v Ústí nad Labem – Vaňově. Během 24. a 25. srpna 2020 byl starý můstek odvezen a nahrazen novým moderním atraktivního designu. V roce 2021 bude u můstku doplněno nové kotvení, připojení lodí na elektrickou energii a pitnou vodu a společně s městem Ústí nad Labem se celý prostor přilehlé autobusové zastávky promění na moderní dopravní terminál. Více zde..

Telematický systém vodní dopravy na Labsko-vltavské vodní cestě

Základní informace

Lokalita
stavba
v přípravě
stavba
v realizaci
stavba
dokončena
Zhotovitel
Není uveden
Správce a provozovatel
Není uveden
Telematický systém vodní dopravy na Labsko-vltavské vodní cestě
Říční km
0.00
Zahájení realizace stavby
01. 08. 2005
Ukončení realizace stavby
30. 06. 2007
Projektant
Není uveden
Finanční prostředky
Finanční prostředky
Státní fond dopravní infrastruktury 7,376 mil.
EU - Operační program infrastruktury 7,121 mil.

Účel projektu

Popis účelů
Není uveden
Základní parametry v bodech
Není uveden

Popis projektu

Popis projektu

Cíl projektu

Projekt se zabýval implementací telematického systému vodní dopravy na labsko-vltavské vodní cestě, který byl harmonizován s evropským standardem RIS a zajistil pokrytí celého plavebního provozu.

Projekt byl spolufinancován Evropskou unií z Evropského regionálního rozvojového fondu prostřednictvím Operačního programu Infrastruktura.

Popis realizace

Pro zvýšení bezpečnosti a efektivnosti plavby byl připraven datový podklad pro palubní navigační systém v unifikovaném evropském formátu Inland ECDIS a uveden do provozu systém pro sledování polohy plavidel a nákladu propojený s informačním systémem Povodí Labe, s.p. a Povodí Vltavy, s.p. Sledován může být pohyb veškerých plavidel na vodní cestě, což je využitelné nejen pro optimalizaci provozu plavebních stupňů a pro řešení krizových situací (nehody, povodně apod.), ale také pro logistické účely dopravců. Dále tím je vyřešena problematika operativní distribuce informací o aktuálních plavebních podmínkách.

Telematický systém je nedílnou součástí vodní cesty dle zákona č. 114/1995 Sb., o vnitrozemské plavbě, a to jako bod 10. přílohy 1. zákona „velíny a jiná zařízení a objekty, sloužící bezprostředně k provozu vodní cesty nebo jejich součástí“. Rovněž tak i Rozhodnutí Evropského parlamentu a Rady č. 1692/96/EC definující pravidla rozvoje transevropských dopravních sítí TEN-T považuje systémy RIS za součást dopravní infrastruktury.

K realizaci tohoto projektu se Česká republika zavázala v rámci implementace Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2005/44/ES ze dne 7. září 2005 o harmoni­zovaných říčních informačních službách (RIS) na vnitrozemských vodních cestách ve Společenství, která vyžaduje zavedení RIS v harmonizované podobě na všech evropských vodních cestách kategorie IV. a vyšší. Mezi tyto cesty patří i labsko-vltavská vodní cesta.

Telematický systém LAVDIS

Není uveden
Stav projektu
100%
100%
Zahájení projektu
01. 08. 2005
Dokončení projektu
30. 06. 2007

Ostatní

Ředitelství vodních cest České republiky bylo zřízeno Ministerstvem dopravy a spojů ČR 1.dubna 1998 a je organizační složkou státu zřízenou Ministerstvem dopravy, dle ust. § 51 odst 1., zák. č. 219/2000 Sb