Po vodě – ekologicky, levně a v pohodě
  • SILNIČNÍ MOST PODĚBRADY
  • Plavební komora Hořín
  • Hluboká nad Vltavou

Aktuality

Právě probíhá mezinárodní jednání projektu RIS COMEX na téma říční informační služby a navigace na vnitrozemských vodních cestách Evropy. Experti z 13 zemí řeší v Praze vývoj a využití elektronických bójí. Výrazný posun v bezpečnosti plavby, usnadnění práce kapitánů a navigátorů. Od klasických bójí k chytrým, které mohou vysílat informace do navigačních systémů lodí, až po operativní řízení provozu pomocí virtuálních bójí. Velmi blízká budoucnost plavby. Více zde..
Právě vychází nejnovější číslo časopisu. Jeho elektronickou verzi naleznete na Více zde..
Již tento pátek začíná třídenní výstava For Boat 2019 v pražských Letňanech. Přijďte na náš stánek v hale 2. Máme pro Vás připraveny informace o právě probíhajícím zvyšování parametrů Vltavské vodní cesty, výhled do budoucnosti, i modely Plavebního stupně Děčín a Zdvihadla Slapy. Děti si budou moci postavit jez na modelu, na kterém ČVUT zkoumalo navrženou slalomovou dráhu pro LOH v Riu. Více zde..

Telematický systém vodní dopravy na Labsko-vltavské vodní cestě

Základní informace

Lokalita
stavba
v přípravě
stavba
v realizaci
stavba
dokončena
Zhotovitel
Není uveden
Správce a provozovatel
Není uveden
Telematický systém vodní dopravy na Labsko-vltavské vodní cestě
Říční km
0.00
Zahájení realizace stavby
01. 08. 2005
Ukončení realizace stavby
30. 06. 2007
Projektant
Není uveden
Finanční prostředky
Finanční prostředky
Státní fond dopravní infrastruktury 7,376 mil.
EU - Operační program infrastruktury 7,121 mil.

Účel projektu

Popis účelů
Není uveden
Základní parametry v bodech
Není uveden

Popis projektu

Popis projektu

Cíl projektu

Projekt se zabýval implementací telematického systému vodní dopravy na labsko-vltavské vodní cestě, který byl harmonizován s evropským standardem RIS a zajistil pokrytí celého plavebního provozu.

Projekt byl spolufinancován Evropskou unií z Evropského regionálního rozvojového fondu prostřednictvím Operačního programu Infrastruktura.

Popis realizace

Pro zvýšení bezpečnosti a efektivnosti plavby byl připraven datový podklad pro palubní navigační systém v unifikovaném evropském formátu Inland ECDIS a uveden do provozu systém pro sledování polohy plavidel a nákladu propojený s informačním systémem Povodí Labe, s.p. a Povodí Vltavy, s.p. Sledován může být pohyb veškerých plavidel na vodní cestě, což je využitelné nejen pro optimalizaci provozu plavebních stupňů a pro řešení krizových situací (nehody, povodně apod.), ale také pro logistické účely dopravců. Dále tím je vyřešena problematika operativní distribuce informací o aktuálních plavebních podmínkách.

Telematický systém je nedílnou součástí vodní cesty dle zákona č. 114/1995 Sb., o vnitrozemské plavbě, a to jako bod 10. přílohy 1. zákona „velíny a jiná zařízení a objekty, sloužící bezprostředně k provozu vodní cesty nebo jejich součástí“. Rovněž tak i Rozhodnutí Evropského parlamentu a Rady č. 1692/96/EC definující pravidla rozvoje transevropských dopravních sítí TEN-T považuje systémy RIS za součást dopravní infrastruktury.

K realizaci tohoto projektu se Česká republika zavázala v rámci implementace Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2005/44/ES ze dne 7. září 2005 o harmoni­zovaných říčních informačních službách (RIS) na vnitrozemských vodních cestách ve Společenství, která vyžaduje zavedení RIS v harmonizované podobě na všech evropských vodních cestách kategorie IV. a vyšší. Mezi tyto cesty patří i labsko-vltavská vodní cesta.

Telematický systém LAVDIS

Není uveden
Stav projektu
100%
100%
Zahájení projektu
01. 08. 2005
Dokončení projektu
30. 06. 2007

Ostatní

Ředitelství vodních cest České republiky bylo zřízeno Ministerstvem dopravy a spojů ČR 1.dubna 1998 a je organizační složkou státu zřízenou Ministerstvem dopravy, dle ust. § 51 odst 1., zák. č. 219/2000 Sb