Po vodě – ekologicky, levně a v pohodě
  • SILNIČNÍ MOST PODĚBRADY
  • Plavební komora Hořín
  • Hluboká nad Vltavou

Aktuality

Ředitelství vodních cest ČR v rámci zakázek na stavby infrastruktury vodních cest kompletně přechází na smlouvy mezinárodního standardu FIDIC. Ministerstvo dopravy nyní schválilo obchodní podmínky tzv. zelené knihy FIDIC pro menší stavby vodních cest. Navázalo tak na obchodní podmínky tzv. červené knihy FIDIC užívané Ředitelstvím vodních cest ČR pro velké stavby od počátku letošního roku, na jejichž základě se dnes již realizují dvě stavby modernizace Vltavské vodní cesty. Více zde..
Právě vychází nové číslo časopisu, které se mj. věnuje studii proveditelnosti vodního koridoru Dunaj-Odra-Labe a zahájení prací na zvyšování parametrů Vltavské vodní cesty. Více zde..
V sobotu 17.11.2018 od 10:00 do 16:00 Vás zveme na den otevřených dveří v prostorách Ministerstva dopravy. U nás uvidíte modely vodních děl, již postavené stavby i ty plánované. Bohatý program ale připravuje i Ministerstvo dopravy a jeho další podřízené organizace. Více zde..

Lodní zdvihadlo Orlík

Základní informace

Lokalita
stavba
v přípravě
stavba
v realizaci
stavba
dokončena
Zhotovitel
Není uveden
Správce a provozovatel
Povodí Vltavy, státní podnik

Holečkova 8, 150 24 Praha 5

Středočeský kraj, Milešov
Lodní zdvihadlo Orlík
Říční km
144.65
Zahájení realizace stavby
-
Ukončení realizace stavby
-
Projektant
Pöyry Environment a.s.

Botanická 834/56, 602 00 Brno

Účel projektu

Popis účelů
Překonání spádu přehradní hráze VD Orlík plavidly:
- délka až 44 m
- šířka až 5,50 m
- ponor až 2,20 m
- podjezdná výška až 5,25 m
Základní parametry v bodech
  • celkový spád zařízení:
    • maximální 69,10 m
    • minimální 63,00 m
  • podélné šikmé lodní zdvihadlo s protizávažím

  •  

    využívá prostor žlabu zdvihadla vybudovaný během stavby přehrady, který je ale nutné stavebně upravit

  •  

    kolísání horní vody vyrovnáno dojezdem vany do aktuálnbí úrovně

  • kolísání dolní vody vyrovnáno dojezdem vany do dolní nádrže se zanořením do vody

Popis projektu

Popis projektu
Stavba je v projektové přípravě, je vydáno pravomocné územní rozhodnutí a EIA. Realizace očekávána nejdříve 2019

–horní plavební hladina (zdrž VD Orlík) - kolísání 3,60 m

–dolní plavební hladina (zdrž VD Kamýk) - kolísání 2,50 m

Stavba složena z dílčích objektů:

  • Čekací stání a úprava plavební dráhy v horní vodě
  • Úpravy vjezdu v horní vodě
  • Přepravní vana zdvihadla
  • Velín
  • Úpravy spodní stavby pojezdové dráhy zdvihadla
  • Úpravy dolní stanice
  • Čekací stání a úprava plavební dráhy v dolní vodě
Stav projektu
0%
100%
Zahájení projektu
Není uvedeno
Dokončení projektu
Není uvedeno

Ostatní

Ředitelství vodních cest České republiky bylo zřízeno Ministerstvem dopravy a spojů ČR 1.dubna 1998 a je organizační složkou státu zřízenou Ministerstvem dopravy, dle ust. § 51 odst 1., zák. č. 219/2000 Sb