Po vodě – ekologicky, levně a v pohodě
  • SILNIČNÍ MOST PODĚBRADY
  • Plavební komora Hořín
  • Hluboká nad Vltavou

Aktuality

V neděli 29.9.2019 budete mít od 10 do 16 hodin jedinečnou možnost podívat se na Prahu z Negreliho viaduktu, projít se tam, kde už příští rok budou jezdit vlaky a přijít po něm až za námi na Štvanici, kde bude na plavební komoře veřejnosti přístupný remorkér BESKYDY a další lodě. A navíc plno zajímavých informací o práci Ministerstva dopravy a jeho podřízených organizací. Více zde..
Výběrové řízení na zapůjčení prohlížeče elektronických plavebních map vnitrozemský ECDIS v navigačním režimu se zobrazováním rozšířených informací AIS Více zde..
Aktuálně je hladina VD Orlík podle měření Povodí Vltavy s.p. na kótě 347,34 m n.m. Z tohoto důvodu nejsou v úseku ř. km 200,40 (VD Kořensko) až ř. km 182,66 (Podolsko) garantovány ponory plavidel 1,3 m. Z informace Státní plavební správy vyplývá, že Provoz plavební komory Kořensko bude z důvodů možnosti přesunu plavidel do lokalit trvalého stání ukončen až poklesem hladiny pod kótu 347,00 m n.m. Více zde..

Lodní zdvihadlo Orlík

Základní informace

Lokalita
stavba
v přípravě
stavba
v realizaci
stavba
dokončena
Zhotovitel
Není uveden
Správce a provozovatel
Povodí Vltavy, státní podnik

Holečkova 8, 150 24 Praha 5

Středočeský kraj, Milešov
Lodní zdvihadlo Orlík
Říční km
144.65
Zahájení realizace stavby
-
Ukončení realizace stavby
-
Projektant
Pöyry Environment a.s.

Botanická 834/56, 602 00 Brno

Účel projektu

Popis účelů
Překonání spádu přehradní hráze VD Orlík plavidly:
- délka až 44 m
- šířka až 5,50 m
- ponor až 2,20 m
- podjezdná výška až 5,25 m
Základní parametry v bodech
  • celkový spád zařízení:
    • maximální 69,10 m
    • minimální 63,00 m
  • podélné šikmé lodní zdvihadlo s protizávažím

  •  

    využívá prostor žlabu zdvihadla vybudovaný během stavby přehrady, který je ale nutné stavebně upravit

  •  

    kolísání horní vody vyrovnáno dojezdem vany do aktuálnbí úrovně

  • kolísání dolní vody vyrovnáno dojezdem vany do dolní nádrže se zanořením do vody

Popis projektu

Popis projektu
Stavba je v projektové přípravě, je vydáno pravomocné územní rozhodnutí a EIA. Realizace očekávána nejdříve 2019

–horní plavební hladina (zdrž VD Orlík) - kolísání 3,60 m

–dolní plavební hladina (zdrž VD Kamýk) - kolísání 2,50 m

Stavba složena z dílčích objektů:

  • Čekací stání a úprava plavební dráhy v horní vodě
  • Úpravy vjezdu v horní vodě
  • Přepravní vana zdvihadla
  • Velín
  • Úpravy spodní stavby pojezdové dráhy zdvihadla
  • Úpravy dolní stanice
  • Čekací stání a úprava plavební dráhy v dolní vodě
Stav projektu
0%
100%
Zahájení projektu
Není uvedeno
Dokončení projektu
Není uvedeno

Ostatní

Ředitelství vodních cest České republiky bylo zřízeno Ministerstvem dopravy a spojů ČR 1.dubna 1998 a je organizační složkou státu zřízenou Ministerstvem dopravy, dle ust. § 51 odst 1., zák. č. 219/2000 Sb