Po vodě – ekologicky, levně a v pohodě
  • SILNIČNÍ MOST PODĚBRADY
  • Plavební komora Hořín
  • Hluboká nad Vltavou

Aktuality

Vysokotonážní jeřáb o nosnosti 550 tun dnes snesl celý 115 let starý ocelový železniční most přes plavební kanál v Lužci nad Vltavou. Ředitelství vodních cest ČR zde buduje projekt na zvýšení podjezdné výšky pro lodě pod mosty na Vltavě, který umožní doplutí moderních vysokých lodí do Prahy. Původní most do června roku 2020 nahradí nový zdvižný, první svého druhu v České republice, dálkově ovládaný z téměř 6 km vzdálené plavební komory Hořín. Více zde..
Úpravy plavební komory Hořín v poločase. Dnes, za účasti médií, zástupců Ministerstva dopravy, Evropské komise, Povodí Vltavy, Středočeského kraje, Mělníku a Hořína, jsme spolu s Metrostavem ukázali, jak postupují práce, při kterých osadíme unikátní zdvižný most a zachováme původní vzhled 105 let staré plavební komory. Více zde..
ŘVC ČR zahájilo zkušební provoz elektrického lanového navijáku pro vytahování plavidel na souš a spouštění na vodu na přístavišti Otrokovice. Více zde..

Lodní zdvihadlo Orlík

Základní informace

Lokalita
stavba
v přípravě
stavba
v realizaci
stavba
dokončena
Zhotovitel
Není uveden
Správce a provozovatel
Povodí Vltavy, státní podnik

Holečkova 8, 150 24 Praha 5

Středočeský kraj, Milešov
Lodní zdvihadlo Orlík
Říční km
144.65
Zahájení realizace stavby
-
Ukončení realizace stavby
-
Projektant
Pöyry Environment a.s.

Botanická 834/56, 602 00 Brno

Účel projektu

Popis účelů
Překonání spádu přehradní hráze VD Orlík plavidly:
- délka až 44 m
- šířka až 5,50 m
- ponor až 2,20 m
- podjezdná výška až 5,25 m
Základní parametry v bodech
  • celkový spád zařízení:
    • maximální 69,10 m
    • minimální 63,00 m
  • podélné šikmé lodní zdvihadlo s protizávažím

  •  

    využívá prostor žlabu zdvihadla vybudovaný během stavby přehrady, který je ale nutné stavebně upravit

  •  

    kolísání horní vody vyrovnáno dojezdem vany do aktuálnbí úrovně

  • kolísání dolní vody vyrovnáno dojezdem vany do dolní nádrže se zanořením do vody

Popis projektu

Popis projektu
Stavba je v projektové přípravě, je vydáno pravomocné územní rozhodnutí a EIA. Realizace očekávána nejdříve 2019

–horní plavební hladina (zdrž VD Orlík) - kolísání 3,60 m

–dolní plavební hladina (zdrž VD Kamýk) - kolísání 2,50 m

Stavba složena z dílčích objektů:

  • Čekací stání a úprava plavební dráhy v horní vodě
  • Úpravy vjezdu v horní vodě
  • Přepravní vana zdvihadla
  • Velín
  • Úpravy spodní stavby pojezdové dráhy zdvihadla
  • Úpravy dolní stanice
  • Čekací stání a úprava plavební dráhy v dolní vodě
Stav projektu
0%
100%
Zahájení projektu
Není uvedeno
Dokončení projektu
Není uvedeno

Ostatní

Ředitelství vodních cest České republiky bylo zřízeno Ministerstvem dopravy a spojů ČR 1.dubna 1998 a je organizační složkou státu zřízenou Ministerstvem dopravy, dle ust. § 51 odst 1., zák. č. 219/2000 Sb