Účelem stavby bylo vybudovat plnohodnotý rekreakční přístav, který se stane součástí veřejné sítě přístavů na Baťově kanále a bude zajišťovat následující veřejné služby:
V přístavním bazénu je vymezen prostor pro obratiště lodí o průměru 24 m.
Stavba se nachází v prostoru původního rekreačního přístavu na území města Veselí nad Moravou, v Jihomoravském kraji. Předmětem záměru je zajištění dostatečně kapacitního a technicky vyhovujícího přístavu v lokalitě města Veselí nad Moravou, který se stane plnohodnotnou součástí veřejné základní sítě přístavů a bude zajišťovat odpovídající veřejné služby, v důsledku čehož dojde zejména k prodloužení délky pobytu uživatelů na vodní cestě a s tím související „zpřístupnění“ rekreačně a turisticky zajímavé lokality města Veselí nad Moravou a přilehlého okolí i pro dlouhodobější návštěvy z vodní cesty, které původní stav plnohodnotně neumožňoval. Přístav poskytuje stání pro celkem 35 plavidel různé velikosti. V přístavním bazénu je vymezen prostor pro obratiště lodí o průměru 24 m. V přístavu jsou zajištěny komplexní servisní služby pro plavidla, které doposud na této vodní cestě chyběly. Přístav bude v neposlední řadě plnit také funkci ochrannou za vysokých vodních stavů a zastavení plavby na řece Moravě. Přístav tak v dotčené lokalitě prakticky zcela eliminuje kritické faktory, které brání dalšímu rozvoji cestovního ruchu na vodní cestě Baťův kanál.
Projekt zahrnoval především rozšíření přístavního bazénu, přístavní mola, servisní centrum a napojení na veřejnou technickou infrastrukturu – přípojka elektrické energie, pitné vody a kanalizace pro přístav včetně koncových pilířků pro připojení plavidel. V servisním centru je zajištěno i odčerpání fekálních a nádních vod, odběr komunálního odpadu a především možnost tankování pohonných hmot.
Pevná přístavní hrana byla prodloužena k rampě pro zavážení plavidel a na břehu byla vytvořena zpevněná plocha. Stání plavidel je zajištěno kolmo ke břehu mezi výložníky. Pro kotvení osobních lodí bylo v místě původní dřevěné lávky vybudováno nové dřevěné pevné molo délky 14 m a šířky 2 m, umístěné kolmo na pevnou přístavní hranu. Rampa pro zavážení plavidel šířky 6 m a se sklonem 1:7 je umístěna v místě původní rampy a umožňuje zavážení plavidel až do šířky návrhového plavidla. Za rampou pro zavážení plavidel pokračuje na stejné úrovni jako před ní podélně s břehem plovoucí molo s výložníky, které je upevněno na čtyřech nových vysokovodních dalbách. Toto molo kopíruje břehovou linii. Pro přístup na plovoucí molo slouží 2 přístupové lávky. První je situována rovnoběžně se sjezdem do vody, druhá se nachází ve východní části přístavu a je vedena ze stávající cesty šikmo k plovoucímu molu. Dále, směrem do travnaté plochy, byl svah upraven ohumusováním a osetím ve sklonu 1:2.
Přístav je připojen na rozvod elektrické energie a pitné vody prostřednictvím nově vybudovaných přípojek. V rámci přístavu je nainstalováno 9 odběrných sloupků umožňujících připojení plavidel k odběru elektrické energie a vody. Dva sloupky jsou umístěny na pevném a zbylé na plovoucím mole. Do systému jsou zapojeny sloupky a zařízení na odčerpávání fekálních vod instalované v roce 2016. V rámci záměru bylo nainstalováno osvětlení přístavních mol a upraveno původní osvětlení areálu přístavu. V prostoru přístavu je nainstalováno celkem 7 pohyblivých kamer. Pro informování posádek o stavu vodní cesty, situaci v přístavu a komunikaci mezi správcem přístavu a posádkami bylo vybudováno informační zařízení – LED textový panel, rozhlasové a komunikační zařízení.