Projekt se zabýval implementací telematického systému vodní dopravy na labsko-vltavské vodní cestě, který byl harmonizován s evropským standardem RIS a zajistil pokrytí celého plavebního provozu.
Projekt byl spolufinancován Evropskou unií z Evropského regionálního rozvojového fondu prostřednictvím Operačního programu Infrastruktura.
Pro zvýšení bezpečnosti a efektivnosti plavby byl připraven datový podklad pro palubní navigační systém v unifikovaném evropském formátu Inland ECDIS a uveden do provozu systém pro sledování polohy plavidel a nákladu propojený s informačním systémem Povodí Labe, s.p. a Povodí Vltavy, s.p. Sledován může být pohyb veškerých plavidel na vodní cestě, což je využitelné nejen pro optimalizaci provozu plavebních stupňů a pro řešení krizových situací (nehody, povodně apod.), ale také pro logistické účely dopravců. Dále tím je vyřešena problematika operativní distribuce informací o aktuálních plavebních podmínkách.
Telematický systém je nedílnou součástí vodní cesty dle zákona č. 114/1995 Sb., o vnitrozemské plavbě, a to jako bod 10. přílohy 1. zákona „velíny a jiná zařízení a objekty, sloužící bezprostředně k provozu vodní cesty nebo jejich součástí“. Rovněž tak i Rozhodnutí Evropského parlamentu a Rady č. 1692/96/EC definující pravidla rozvoje transevropských dopravních sítí TEN-T považuje systémy RIS za součást dopravní infrastruktury.
K realizaci tohoto projektu se Česká republika zavázala v rámci implementace Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2005/44/ES ze dne 7. září 2005 o harmonizovaných říčních informačních službách (RIS) na vnitrozemských vodních cestách ve Společenství, která vyžaduje zavedení RIS v harmonizované podobě na všech evropských vodních cestách kategorie IV. a vyšší. Mezi tyto cesty patří i labsko-vltavská vodní cesta.