Aktuality
Seznam staveb
Historie vodní cesty
Vodní cesta z Otrokovic do Rohatce v délce 53,5 km vznikla z popucu podnikatele J. A. Bati. Řekou Moravou bylo vedeno 28,3 km vodní cesty, zbytek v délce 25,2 km plavebními kanály, které byly budovány zároveň jako závlahové. Stavba vodní cesty byla zahájen 16. října 1934 a dokončena na podzim 1938. U Otrokovic byl vybudován přístav, dílny na opravu lodí a překladiště. Hlavním po vodě dopravovaným materiálem byl lignit z Ratíškovických dolů, které vlastnila firma Baťa. Lignit se dopravoval do Otrokovic, kde byl spalován pod kotli tepelné elektrárny, která zásobovala kožedělný závod teplem a elektřinou. V roce 1961 byly veškerá plavba zastavena. Obnova vodní cesty začala v roce 1989 a slavnostně byla znovu otevřena v roce 1995. V současnosti je na celém Baťově kanále 20 přístavišť a přístavů (z toho 1 na území SR) a dalších 5 na řece Moravě (z toho 1 na území SR) mimo souvislou vodní cestu.


Oprava jezu Sudoměřice na Baťově kanálu - říční km 0,900 (říčka Radějovka)