18. 7. 2022
Aktuality
Nové číslo časopisuje ke stažení na našem webu. Dočtete se v něm mimo jiné, že Ministr dopravy navštívil Labskou vodní cestu a otevřel nové přístaviště v Děčíně, ale také jak Rusko blokuje ukrajinské námořní přístavy a ničí tamní infrastrukturu.
Více zde..
Ředitelství vodních cest ČR si Vás dovoluje přizvat k předběžné tržní konzultaci k připravované veřejné zakázce
s názvem „Servisní centrum Roudnice nad Labem – zhotovitel stavby“
Více zde..
Ředitelství vodních cest ČR vyhlašuje výběrové řízení na pozici Odborný referent oddělení přípravy.
Více zde..
Plavební komora Praha - Staré Město
Základní informace
Lokalita
stavba
v přípravě
v přípravě
stavba
v realizaci
v realizaci
stavba
dokončena
dokončena
Zhotovitel
Není uveden
Správce a provozovatel
Povodí Vltavy, státní podnik
Holečkova 8, 150 24 Praha 5
Praha, Praha 5 Smíchov
Plavební komora Praha - Staré Město
Říční km
53.40
Zahájení realizace stavby
13. 01. 2020
Ukončení realizace stavby
31. 12. 2022
Projektant
Pöyry Environment a.s.
Botanická 834/56, 602 00 Brno
Účel projektu
Popis účelů
Odlehčit stávající plavební komoru Praha – Smíchov.
Umožnit rozvoj a plnohodnotné využití vodní dopravy (okružní vyhlídkové plavby, průběžné plavby malých plavidel, osobní lodní linky, nákladní lodě apod.) v Praze a na celé Vltavské vodní cestě.
Umožnit rozvoj a plnohodnotné využití vodní dopravy (okružní vyhlídkové plavby, průběžné plavby malých plavidel, osobní lodní linky, nákladní lodě apod.) v Praze a na celé Vltavské vodní cestě.
Základní parametry v bodech
Popis projektu
Popis projektu
Přípravu akce do fáze posouzení vlivů na životní prostředí EIA zabezpečovalo Ředitelství vodních cest ČR.
Další přípravu a realizaci projektu výstavby nové plavební komory
investorsky zajišťuje
Povodí Vltavy, státní podnik
Současný stav:
- Plavební komora Praha – Smíchov je díky intenzivní osobní vyhlídkové lodní dopravě nejzatíženější plavební komorou ve střední Evropě
- Počet proplavených plavidel za rok je průměrně 25 500 s měsíčním maximem více než 3 000 plavidel
- Je zde pouze jediná plavební komora - ve špičkových měsících (květen – září) dochází k jejímu přetížení s nebezpečnou kumulací čekajících plavidel např. u Karlova mostu
- Úzké a kapacitně kritické místo celé Vltavské vodní cesty
Řešení projektu
Cíle projektu bude dosaženo výstavbou nové plavební komory Praha – Staré Město překonávající spád Staroměstského jezu, jež zajistí chybějící propojení zdrže Helmovského jezu a zdrže Staroměstského jezu. Spolu se stávající plavební komorou Praha – Mánes vytvoří nezávislou paralelní vodní cestu k plavební komoře Praha – Smíchov, propojující zdrže Helmovského jezu (úsek mezi PK Praha – Štvanice a PK Praha – Smíchov) a zdrže Šítkovského jezu (úsek mezi PK Praha – Smíchov a PK Praha – Modřany).Plavební komora Praha – Staré Město je navržena v přímé návaznosti na levou nábřežní zeď Dětského ostrova (pohled proti vodě), cca 100 m nad mostem Legií. Dolní rejda plavební komory bude plynule napojena novou dělící zdí na stávající dolní plavební kanál plavební komory Praha – Smíchov cca 135 m po proudu od mostu Legií.
Předpokládaná doba výstavby je 2 roky od zahájení stavebních prací.
Parametry plavební komory
- Užitná délka: 55,0 m
- Užitná šířka: 11,0 m
- Užitná hloubka: 2,5 m
- Překonávaný spád: 0,70 - 0,94 m
Stav projektu
0%
100%
Zahájení projektu
13. 01. 2020
13. 01. 2020
Dokončení projektu
31. 12. 2022
31. 12. 2022