16. 5. 2023
Aktuality
Již tuto sobotu 20.5. se na Ministerstvu dopravy koná den otevřených dveří. Zveme Vás na bohatým program, v rámci kterého budete mít nejen možnost prohlédnout si i běžně nepřístupné prostory budovy, ale také získat informace o všech druzích dopravy.
Více zde..
Časopis Vodní cesty a plavba 1/2023
6. 4. 2023
Nové číslo časopisu Vodní cesty a plavba s úvodním slovem ředitele Odboru vodní dopravy Ministerstva dopravy ČR Evžena Vydry, které se zaměřuje na projednávané úkoly (Labská smlouva, výměna přístavních území ČR v Hamburku apod.).
Více zde..
BESKYDY remorkér
7. 3. 2023
Vltava - Úprava plavební úžiny Chvatěruby
Základní informace
Lokalita
stavba
v přípravě
v přípravě
stavba
v realizaci
v realizaci
stavba
dokončena
dokončena
Zhotovitel
OHL ŽS a.s
Burešova 938/17, 660 02 Brno
Správce a provozovatel
Povodí Vltavy, státní podnik
Holečkova 8, 150 24 Praha 5
Středočeský kraj, Dolany, Chvatěruby
Vltava - Úprava plavební úžiny Chvatěruby
Říční km
23.98
Zahájení realizace stavby
01. 12. 2008
Ukončení realizace stavby
31. 12. 2010
Projektant
Viamont DSP a.s.,
HYDROPROJEKT CZ a.s.
Povodí Vltavy, státní podnik
Železničářská 1386/29, 400 03 Ústí nad Labem
HYDROPROJEKT CZ a.s.
Táborská 31, 140 16 Praha 4
Povodí Vltavy, státní podnik
Holečkova 8, 150 24 Praha 5
Finanční prostředky
Finanční prostředky
![]() |
Státní fond dopravní infrastruktury | 52,665 mil. |
![]() |
EU - Operační program Doprava | 298,435 mil. |
Účel projektu
Popis účelů
Úpravou koryta řeky Vltavy v úseku plavební úžiny Chvatěruby (od ř. km 23,980 po ř. km 26,700) zajistit zákonem dané parametry dopravně významné využívané vodní cesty IV. třídy. Eliminovat negativní vlivy tohoto úseku vodní cesty na celou Vltavskou vodní cestu, která je v úseku Třebenice – Mělník součástí Transevropské dopravní sítě (TEN-T) s označením E20-06. Zabezpečit splavnost úžiny při nízkých průtocích do 40 m3/s, kdy při minimální provozní hladině na jezu Miřejovice (167,60 m n.m.) nebyly zajištěny dostatečné plavební hloubky ani v šířce pro jednolodní provoz, i při průtocích nad 250 m3/s, kdy vzhledem k vysokým rychlostem proudění, dosahujících při tomto průtoku až 1,71 m/s, nebylo možné úžinou bezpečně proplout. Plavba tak musela být přerušena, přestože na zbylé části úseku Vltavy mezi Mělníkem a Prahou je možno plout až do průtoku 450 m3/s. Při průtoku 450 m3/s dosahovaly rychlosti proudění v chvatěrubské úžině až 2,44 m/s. Rozšířením plavební dráhy v celém rozsahu tohoto úseku splnit minimální předepsané parametry šířky a poloměrů oblouků plavební dráhy a s tím související nejmenší plavební hloubky. Stavebními technologiemi zajistit odstranění skalní výchozů do dna u pravého břehu, prohloubení dna, korekce pravého i levého břehu, odtěžení do profilu řeky značně vystupujícího "poloostrova Kocanda" a korekci koncentračních staveb na levém břehu řeky. Těmito úpravami umožnit v souladu s dohodou AGN proplutí plavidel až třídy Va.
Základní parametry v bodech
- úprava plavební dráhy
- délka úseku 2,72 km
- nejmenší plavební hloubka 3,3 m
- šířka přímé plavební dráhy 50 m
- nejmenší poloměr zakřivení plavební dráhy 650 m
- kompenzační opatření v oblasti životního prostředí
- 5 940 m2 nových tůní
- náhradní výsadba 280 stromů a 150 ks křovin
- přeložka vodovodní shybky v délce 2 x196 m
- úprava plavebního značení
Popis projektu
Popis projektu
Není uveden
Stav projektu
100%
100%
Zahájení projektu
01. 12. 2008
01. 12. 2008
Dokončení projektu
31. 12. 2010
31. 12. 2010
Ke stažení