Po vodě – ekologicky, levně a v pohodě
  • SILNIČNÍ MOST PODĚBRADY
  • Plavební komora Hořín
  • Hluboká nad Vltavou

Aktuality

V sobotu 24.4.2021 v dopoledních hodinách provedl tým zhotovitele první zkušební zdvih nového železničního mostu přes Vraňansko - hořínský plavební kanál v Lužci nad Vltavou. Jedná se o první pohyblivý železniční most v České republice. Zdvih mostu byl plně automaticky řízen počítačem a ovládání se uskutečnilo provizorně z mostu. Po kompletaci zbývajících dvou zdvižných silničních mostů bude zprovozněn dálkový řídící systém a všechny mosty budou ovládány z dispečerského stanoviště ve velíně plavební komory Hořín. Ředitelství vodních cest ČR tak dokončením série nových mostů umožní během června letošního roku proplutí prvních vysokých lodí z Mělníka do Prahy. Více zde..
Dnes byl poprvé uskutečněn oficiální zdvih jedinečného kamenného mostu přes velkou plavební komoru na zdymadle Hořín, plně automaticky řízený počítačem. 116 let starý kamenný oblouk byl během dvou let rozebrán a vrácen na novou ocelovou konstrukci, která umožní jeho zdvih pro proplutí až 7 m vysokých lodí. Technická památka tak bude i nadále plně sloužit plavbě nejmodernějších lodí vstříc Praze při zachování její architektury. Nyní je vše připraveno k zahájení zkušebního provozu a během června první vysoké lodě proplují nejen zdymadlem, ale také dalšími třemi zdvižnými mosty přes plavební kanál. Více zde..
Práce na zdymadle Hořín jsou ve finále. Po půlročním omezení je obnoven provoz velké plavební komory. Je to dobrá zpráva především pro dlouhé lodě, které už od této chvíle místem proplují směrem na Prahu bez omezení. V současnosti zbývá dokončit nejpozoruhodnější součást projektu – pohyblivý most přes zdymadlo. Stavbaři již připravují zkušební provoz unikátní zdvihací konstrukce, která jednak zachová dokonalou podobu kamenného mostu z roku 1905, a jednak umožní proplout lodím vysokým až sedm metrů. Více zde..

Seznam staveb

stavba v přípravě
stavba v realizaci
stavba
Úsek
Stav
Druh stavby
Finanční prostředky
Celkem zobrazeno 77 staveb
stav: dokončená stavba
druh: Přístav
Přístavní zeď délky 157,2 m se nachází v dolním plavebním kanále Lovosice (km 786,48 – 787,43),…
stav: v realizaci
druh: Přístaviště pro osobní lodní dopravu a malá plavidla
Přístaviště malých plavidel i Stání pro osobní lodní dopravu je situováno na…
Přístaviště osobní vodní dopravy a malých plavidel Nučnice
stav: dokončená stavba
druh: Přístaviště pro osobní lodní dopravu a malá plavidla
Samostatné přístaviště pro malá plavidla a přístaviště pro osobní lodní dopravu v obci Dolní Zálezly

Přístaviště osobní vodní dopravy a malých plavidel Libotenice
stav: dokončená stavba
druh: Přístaviště pro osobní lodní dopravu a malá plavidla
Samostatné přístaviště pro malá plavidla a přístaviště pro osobní lodní dopravu v obci Libotenice
stav: v přípravě
druh: Přístaviště pro malá plavidla
Přístaviště malých rekreačních plavidel v Roudnici nad Labem – Bezděkov.

stav: v přípravě
druh: Přístaviště pro malá plavidla
Samostatné přístaviště pro malá rekreační plavidla na okraji města Štětí.
stav: dokončená stavba
druh: Přístav
Základní požadavek na zabezpečení ochranné funkce přístavu za vysokých vodních stavů je řešen…
stav: dokončená stavba
druh: Přístav
Přístavní bazén č. 1 ve veřejném přístavu Mělník, kde se nábřežní zeď nachází, plní kromě přepravní…

Ředitelství vodních cest České republiky bylo zřízeno Ministerstvem dopravy a spojů ČR 1.dubna 1998 a je organizační složkou státu zřízenou Ministerstvem dopravy, dle ust. § 51 odst 1., zák. č. 219/2000 Sb