18. 7. 2022
Aktuality
Nové číslo časopisuje ke stažení na našem webu. Dočtete se v něm mimo jiné, že Ministr dopravy navštívil Labskou vodní cestu a otevřel nové přístaviště v Děčíně, ale také jak Rusko blokuje ukrajinské námořní přístavy a ničí tamní infrastrukturu.
Více zde..
Ředitelství vodních cest ČR si Vás dovoluje přizvat k předběžné tržní konzultaci k připravované veřejné zakázce
s názvem „Servisní centrum Roudnice nad Labem – zhotovitel stavby“
Více zde..
Ředitelství vodních cest ČR vyhlašuje výběrové řízení na pozici Odborný referent oddělení přípravy.
Více zde..
Přístav Děčín - Rozbělesy, povodňová ochrana
Základní informace
Lokalita
stavba
v přípravě
v přípravě
stavba
v realizaci
v realizaci
stavba
dokončena
dokončena
Zhotovitel
Zakládání staveb a.s.
Dobronická 1371, 148 26 Praha 4
Správce a provozovatel
Povodí Labe, státní podnik
Víta Nejedlého 951, 500 03 Hradec Králové
Ústecký kraj, Děčín
Přístav Děčín - Rozbělesy, povodňová ochrana
Říční km
741.90
Zahájení realizace stavby
01. 08. 2005
Ukončení realizace stavby
30. 06. 2006
Projektant
TRANSCONSULT s. r. o.
Nerudova 37, 500 02 Hradec Králové
Finanční prostředky
Finanční prostředky
![]() |
Státní fond dopravní infrastruktury | 28,8 mil. |
![]() |
EU - Operační program infrastruktury | 43,2 mil. |
Účel projektu
Popis účelů
Bezpečná ochrana plavidel za velkých vod, dimenzovaná na maximální povodně (odpovídající roku 2002).
Základní parametry v bodech
- Vybudování 12 ks vysokovodních vyvazovacích pevných dalb tvořících stání v délce 330 m (4 lodní polohy).
- ukotvení do podzemní stěny
- výška dalb 13,5 m
- dalby ze 4 ocelových trub
- plošiny s pacholaty v 9 výškových úrovních
- Zvýšení a zesílení 4 ks stávajících dalb (1 lodní poloha).
- zvýšení z 8 m na 13,75 m a zesílení šikmými vzpěrami
- Spojení dalb se břehem instalací lávek z úrovně vnitropřístavní komunikace.
- Zřízení 3 vázacích kruhů na dělící hrázi pro pomocné šikmé vyvazování plavidel
Popis projektu
Popis projektu
V čele bazénu bylo vybudováno 12 ks vysokovodních vyvazovacích pevných dalb v osové vzdálenosti 30 m, které tak vytvoří vyvazovací stání v délce 330 m pro 4 lodní polohy. Pátá byla zřízena zvýšením a zesílením 4 ks stávajících dalb mezi vjezdem do bazénu a přístavní zdí. Spojení dalb s břehem je zajištěno lávkami z úrovně vnitropřístavní komunikace.
Na dělící hrázi mezi Labem a přístavním bazénem jsou zřízeny 3 vázací kruhy jejichž konstrukci tvoří v horní části obetonavané zaberaněné svařence štětovnic. Vázací kruhy jsou přivařeny k čelní desce připevněné ke štětovnicím v úrovni povrchu hráze.
V místech stání byla v rámci úpravy paty svahu vytěžena zemina v celkové kubatuře 6 tis. m3.
Na dělící hrázi mezi Labem a přístavním bazénem jsou zřízeny 3 vázací kruhy jejichž konstrukci tvoří v horní části obetonavané zaberaněné svařence štětovnic. Vázací kruhy jsou přivařeny k čelní desce připevněné ke štětovnicím v úrovni povrchu hráze.
V místech stání byla v rámci úpravy paty svahu vytěžena zemina v celkové kubatuře 6 tis. m3.
Stav projektu
100%
100%
Zahájení projektu
01. 08. 2005
01. 08. 2005
Dokončení projektu
30. 06. 2006
30. 06. 2006
Ke stažení