2. 10. 2023
Aktuality
Stavební práce na nové plavební komoře Rohatec/Sudoměřice na Baťově kanálu a na modernizaci přilehlého jezu se od dnešního dne rozbíhají naplno!
Od 2. 10. 2023 se proto UZAVÍRÁ CYKLOTRASA podél Baťova kanálu i ZELENÁ TURISTICKÁ TRASA v úseku od přístaviště Skalica po inundanční hráz řeky Moravy, a to včetně přechodu přes jez, který se nachází v těsné blízkosti přístaviště Skalica.
Více zde..
Hledáme nové kolegyně a kolegy - 9/2023
5. 9. 2023
Projektový administrátor projektu RIS se zaměřením na digitální komunikaci a
navigační služby
Více zde..
Přijeďte na MFF Voda Moře Oceány
3. 9. 2023
Zveme Vás na Hlubokou, kde se od pondělí 11.9. bude konat již 20. ročník Mezinárodního filmového festivalu VODA MOŘE OCEÁNY. V pondělí začneme ve 14:00 v našem přístavu Hluboká nad Vltavou ukázkou mobilní čističky vody WERO AQUA, která během chvíle upraví vodu z Vltavy tak, že půjde pít! Přijďte ochutnat!
Více zde..
Přístaviště Litoměřice
Základní informace
Lokalita
stavba
v přípravě
v přípravě
stavba
v realizaci
v realizaci
stavba
dokončena
dokončena
Zhotovitel
Labská strojní a stavební společnost s.r.o.
Kunětická 2679, 530 09 Pardubice
Správce a provozovatel
Ředitelství vodních cest ČR
Nábřeží L. Svobody 1222/12, 110 15 Praha 1
Ústecký kraj, Litoměřice
Přístaviště Litoměřice
Říční km
792.11
Zahájení realizace stavby
31. 03. 2022
Ukončení realizace stavby
31. 12. 2022
Projektant
Projekční sdružení Úvaziště Litoměřice
Vodní cesty a.s. a PROVOD – inženýrská společnost s.r.o.
Vodní cesty a.s. a PROVOD – inženýrská společnost s.r.o.
Na Pankráci 1148/57, 140 00 Praha 4 – Nusle
Finanční prostředky
Finanční prostředky
![]() |
Státní fond dopravní infrastruktury | 36,2 mil. Kč bez DPH |
Účel projektu
Popis účelů
Zajištění krátkodobého a střednědobého stání 14 malých plavidel, včetně zajištění bezpečného nástupu a výstupu osob a odběru elektrické energie a vody do malých plavidel ze 4 odběrných sloupků.
Zajištění krátkodobého stání - zastávka osobních lodí, včetně zajištění bezpečného nástupu a výstupu cestujících a možnosti odběru elektrické energie a vody do osobních lodí.
Přístaviště jsou veřejného charakteru. Stání je zdarma.
K čerpání přístavních služeb je možné využít Přístavní kartu
Zajištění krátkodobého stání - zastávka osobních lodí, včetně zajištění bezpečného nástupu a výstupu cestujících a možnosti odběru elektrické energie a vody do osobních lodí.
Přístaviště jsou veřejného charakteru. Stání je zdarma.
K čerpání přístavních služeb je možné využít Přístavní kartu
Základní parametry v bodech
Přístaviště malých plavidel
Stání pro osobní lodní dopravu
- na pravém břehu řeky Labe v ř. km 792,23
- plovoucí molo pro stání 14 malých plavidel do 12 m
- připojení na elektřinu a vodu
- celkem 4 odběrné sloupky pro odběr elektrické energie a vody
- vstupní brána s informačními tabulemi
- osvětlení a kamerový systém
Stání pro osobní lodní dopravu
- na pravém břehu řeky Labe v ř. km 792,11
- přístavní můstek pro jedno plavidlo do 110 x 11,5 m
- dvě přístupové lávky
- osvětlení a kamerový systém
- připojení na elektřinu a vodu pro osobní lodě
Popis projektu
Popis projektu
Stavba se skládá ze dvou územně oddělených částí na pravém břehu řeky Labe v blízkosti Lodního náměstí.
Přístaviště malých plavidel
Předmětem stavebního objektu bylo odstranění původního mola na pravém břehu řeky při ústí do Labe v Mlýnském rameni v ř. km 792,23 a vybudování nového plovoucího mola malých rekreačních plavidel užitné délky do 12 m o kapacitě stání max. 14 plavidel. Plovoucí molo má délku 57,75 m a šířku 2,0 m.
Součástí mola je 7 kusů plovoucích výložníků osazených šikmo poproudním směrem. Délka výložníků je 6,1 m a celková šířka 0,85 m. Osová rozteč výložníků je 7,97 m. V případě potřeby, při nepříznivých podmínkách (zimní období, očekávaný povodňový stav), kdy je zakázána plavba, bude možno výložníky sklopit podél mola a zaaretovat jejich polohu. Pod páteřním molem a výložníky jsou umístěny železobetonové plováky o vnějších rozměrech 3,0 x 2,0 a výšce 1,3 m. Molo je na protiproudní straně opatřeno ochranou konstrukcí proti chodu ledu a plavenin. Pochozí plocha mola a výložníků bude z masivního dřeva. Boky mola jsou opatřeny dubovými podélnými fendry. Strany mola, které nebudou sloužit k vyvazování lodí jsou opatřeny nerezovým trubkovým zábradlím výšky 1,02 m. Kotvení plovoucího mola je provedeno pomocí 2 ks daleb. K vyvazování plavidel slouží vazáky umístěné na výložnících (6 ks na výložníku – celkem 42 ks) a na hlavním mole jsou umístěna pacholata v počtu 8 ks.
Výstup na břeh a vstup na molo je umožněn pomocí lávky světlé šířky 1,5 m a délky 6,5 m. Konstrukci lávky tvoří trojice příhradových nosníků – dvojice svisle uložených příhradových nosníků slouží zároveň jako zábradlí lávky o výšce 1,02 m, horizontální příhradový nosník pak tvoří pochozí rovinu.
Pro osvětlení mola je zcela záměrně použit takový způsob osvětlení, který zároveň umožňuje nerušené vnímaní noční krajiny v okolí mola. Svítidla jsou umístěna tak, aby světlo dopadalo na potřebné plochy a zároveň uživatele neoslňovalo. Pochozí plocha mola je v noci osvětlena pomocí svítidla umístěného na stožáru 2 ks.
Přístaviště umožňuje odběr el. energie a pitné vody ze 4 odběrných sloupků osazených na mole.
Stání pro osobní lodní dopravu
Stavba přístaviště osobní lodní dopravy znamenala úpravu ocelové konstrukce původního pevného mola a je situována na Lodním náměstí na pravém břehu řeky Labe v ř. km 792,11.
Molo pro osobní lodní dopravu je tvořeno ze dvou pevných nástupních ploch, které jsou nově ve dvou různých výškových úrovních (jedna úroveň byla snížena o 0,75 m). Ocelové konstrukce nástupních ploch mola jsou kotvené do ocelových profilů (štětovnic) daleb, které jsou kotvené do dna řeky. Přístavní můstek je dlouhý 16,81 m a široký 2,5 m. Přístaviště umožňuje stání osobních lodí o rozměru do 110 x 11,5 m. Pěší propojení s břehem zajišťují dvě lávky každá o rozměrech 7,05 x 1,65 m, jedna lávka byla upravena na sníženou úroveň mola, obě lávky jsou uzavřeny ocelovou brankou.
Přístaviště je osvětleno čtyřmi LED reflektory a monitorováno kamerovým systémem. Kamera je umístěna na vlajkovém stožáru ve výšce cca 3,5 m nad zemí a sleduje prostor lávek a prostor pevného mola OLD. Přístaviště dále umožňuje odběr elektrické energie a vody pro osobní lodě.
Pro přívod vody pro lodě osobní lodní dopravy je umístěn odběrný sloupek pro pitnou vodu s osazenou požární koncovkou C52. Sloupek má rozměry 300x300 mm a výšku 800 mm.
Přístaviště malých plavidel
Předmětem stavebního objektu bylo odstranění původního mola na pravém břehu řeky při ústí do Labe v Mlýnském rameni v ř. km 792,23 a vybudování nového plovoucího mola malých rekreačních plavidel užitné délky do 12 m o kapacitě stání max. 14 plavidel. Plovoucí molo má délku 57,75 m a šířku 2,0 m.
Součástí mola je 7 kusů plovoucích výložníků osazených šikmo poproudním směrem. Délka výložníků je 6,1 m a celková šířka 0,85 m. Osová rozteč výložníků je 7,97 m. V případě potřeby, při nepříznivých podmínkách (zimní období, očekávaný povodňový stav), kdy je zakázána plavba, bude možno výložníky sklopit podél mola a zaaretovat jejich polohu. Pod páteřním molem a výložníky jsou umístěny železobetonové plováky o vnějších rozměrech 3,0 x 2,0 a výšce 1,3 m. Molo je na protiproudní straně opatřeno ochranou konstrukcí proti chodu ledu a plavenin. Pochozí plocha mola a výložníků bude z masivního dřeva. Boky mola jsou opatřeny dubovými podélnými fendry. Strany mola, které nebudou sloužit k vyvazování lodí jsou opatřeny nerezovým trubkovým zábradlím výšky 1,02 m. Kotvení plovoucího mola je provedeno pomocí 2 ks daleb. K vyvazování plavidel slouží vazáky umístěné na výložnících (6 ks na výložníku – celkem 42 ks) a na hlavním mole jsou umístěna pacholata v počtu 8 ks.
Výstup na břeh a vstup na molo je umožněn pomocí lávky světlé šířky 1,5 m a délky 6,5 m. Konstrukci lávky tvoří trojice příhradových nosníků – dvojice svisle uložených příhradových nosníků slouží zároveň jako zábradlí lávky o výšce 1,02 m, horizontální příhradový nosník pak tvoří pochozí rovinu.
Pro osvětlení mola je zcela záměrně použit takový způsob osvětlení, který zároveň umožňuje nerušené vnímaní noční krajiny v okolí mola. Svítidla jsou umístěna tak, aby světlo dopadalo na potřebné plochy a zároveň uživatele neoslňovalo. Pochozí plocha mola je v noci osvětlena pomocí svítidla umístěného na stožáru 2 ks.
Přístaviště umožňuje odběr el. energie a pitné vody ze 4 odběrných sloupků osazených na mole.
Stání pro osobní lodní dopravu
Stavba přístaviště osobní lodní dopravy znamenala úpravu ocelové konstrukce původního pevného mola a je situována na Lodním náměstí na pravém břehu řeky Labe v ř. km 792,11.
Molo pro osobní lodní dopravu je tvořeno ze dvou pevných nástupních ploch, které jsou nově ve dvou různých výškových úrovních (jedna úroveň byla snížena o 0,75 m). Ocelové konstrukce nástupních ploch mola jsou kotvené do ocelových profilů (štětovnic) daleb, které jsou kotvené do dna řeky. Přístavní můstek je dlouhý 16,81 m a široký 2,5 m. Přístaviště umožňuje stání osobních lodí o rozměru do 110 x 11,5 m. Pěší propojení s břehem zajišťují dvě lávky každá o rozměrech 7,05 x 1,65 m, jedna lávka byla upravena na sníženou úroveň mola, obě lávky jsou uzavřeny ocelovou brankou.
Přístaviště je osvětleno čtyřmi LED reflektory a monitorováno kamerovým systémem. Kamera je umístěna na vlajkovém stožáru ve výšce cca 3,5 m nad zemí a sleduje prostor lávek a prostor pevného mola OLD. Přístaviště dále umožňuje odběr elektrické energie a vody pro osobní lodě.
Pro přívod vody pro lodě osobní lodní dopravy je umístěn odběrný sloupek pro pitnou vodu s osazenou požární koncovkou C52. Sloupek má rozměry 300x300 mm a výšku 800 mm.
Stav projektu
100%
100%
Zahájení projektu
31. 03. 2022
31. 03. 2022
Dokončení projektu
31. 12. 2022
31. 12. 2022