Po vodě – ekologicky, levně a v pohodě
  • SILNIČNÍ MOST PODĚBRADY
  • Plavební komora Hořín
  • Hluboká nad Vltavou

Aktuality

Rok 2024 bude plný novinek zejména pro rekreační plavbu - 4 nová přístaviště na Labi a Vltavě, další drobná infrastruktura ... Více zde..
Historie, současnost i budoucnost Baťova kanálu - to je téma výstavy, která startuje 4. 3. 2024 v 15 hod. v Regionálním centru v Hodoníně. Jste srdečně zváni! Více zde..
Ředitelství vodních cest ČR, vyhlašuje výběrové řízení na pozici: Více zde..

Přístaviště malých plavidel Ústí nad Labem - Brná

Základní informace

Lokalita
stavba
v přípravě
stavba
v realizaci
stavba
dokončena
Zhotovitel
Metrostav a.s.

Koželužská 2450/4 Praha 8, 180 00

Správce a provozovatel
Ředitelství vodních cest ČR
Ústecký kraj, Ústí nad Labem
Přístaviště malých plavidel Ústí nad Labem - Brná
Říční km
770.73
Zahájení realizace stavby
31. 05. 2022
Ukončení realizace stavby
31. 05. 2024
Projektant
Vodní cesty, a.s.

Na Pankráci 57, 140 00 Praha 4

Finanční prostředky
Finanční prostředky
Státní fond dopravní infrastruktury 41,2 mil. Kč

Účel projektu

Popis účelů

Zajištění možnosti krátkodobého až střednědobého stání 12 malých rekreačních plavidel o užitné délce do 20 m, včetně zajištění bezpečného nástupu a výstupu osob a odběru elektrické energie a vody ze 3 odběrných sloupků, v blízkosti města Ústí nad Labem - Brná.

Základní parametry v bodech
  • Krátkodobé až střednědobé stání 12 malých rekreačních plavidel do 20 m
  • Připojení na pitnou vodu
  • Připojení na odběr elektrické energie
  • Osvětlení přístaviště
  • Kamerový systém
  • Celkem 3 odběrné sloupky na elektrickou energii a vodu

Popis projektu

Popis projektu

Přístaviště je tvořeno plovoucím páteřním molem o délce 62,4 m a šířce 2,5 m a je kotveno na 3 sloupové dalby pomocí objímek umožňujících vertikální pohyb. Páteřní molo je složeno z 6 jednotlivých pontonů délky 10,4 m, které jsou tvořeny vždy 2 betonovými plováky s výplní z polystyrenu. Součástí mola je 6 plovoucích výložníků osazených šikmo ve směru proudu v osové rozteči 9 m. Výložníky bude možno při nepříznivých podmínkách (zimní období, povodňový stav) sklopit ve směru proudu. K vyvazování plavidel slouží rohatinky a pacholata na mole. Plovoucí molo je s břehem spojeno ocelovou lávkou světlé šíře 1,5 m a délce 6,5 m.

K molu povede vodovodní přípojka v délce 304,5 m pro odběr vody. Přípojky elektřiny a vody budou vedeny z přípojných míst a budou ukončeny ve vodotěsných šachtách a dále vedeny do 3 odběrných sloupků na plovoucím mole. Jako servisní a obslužné zázemí pro technologii mola je navržena rozvodnice zabudovaná v nerezovém pilíři v linii zábradlí vlevo od přístupové lávky, odkud budou napájena elektrická zařízení na mole.

Minimální plavební hloubka bude 1,8 m (1,5 m + 0,3 m marže) od minimální plavební hladiny. Záměr projektu zahrnuje i odstranění jednoho betonového a tří kamenných základů stávajících mol v místě výstavby, aby mohlo být břehové opevnění uvedeno do původního stavu. Dno je upraveno tak, aby v případě vypuštění zdrže mohlo molo i s výložníky bezpečně dosednout na dno bez nebezpečí poškození.

Záměr je situován na pravém břehu Labe v ř. km 770,73 – 770,80 ve zdrži VD Střekov, na území Ústeckého kraje, v městské části Ústí nad Labem - Brná. Lokalita je přístupná po komunikaci II/261 ulicí Říční s omezeným podjezdem pod železniční tratí – profil 2,3 x 4,0 m, po cyklostezce a po Labské vodní cestě. Výstavba bude probíhat s ohledem na technické možnosti přístupových komunikací s využitím vodní dopravy.


Stav projektu
30.2%
100%
Zahájení projektu
31. 05. 2022
Dokončení projektu
31. 05. 2024

Ostatní

Ředitelství vodních cest České republiky bylo zřízeno Ministerstvem dopravy a spojů ČR 1.dubna 1998 a je organizační složkou státu zřízenou Ministerstvem dopravy, dle ust. § 51 odst 1., zák. č. 219/2000 Sb