Po vodě – ekologicky, levně a v pohodě
  • SILNIČNÍ MOST PODĚBRADY
  • Plavební komora Hořín
  • Hluboká nad Vltavou

Aktuality

Již tuto sobotu 20.5. se na Ministerstvu dopravy koná den otevřených dveří. Zveme Vás na bohatým program, v rámci kterého budete mít nejen možnost prohlédnout si i běžně nepřístupné prostory budovy, ale také získat informace o všech druzích dopravy. Více zde..
Nové číslo časopisu Vodní cesty a plavba s úvodním slovem ředitele Odboru vodní dopravy Ministerstva dopravy ČR Evžena Vydry, které se zaměřuje na projednávané úkoly (Labská smlouva, výměna přístavních území ČR v Hamburku apod.). Více zde..

Vodní dílo Kostelec nad Labem, modernizace pohonů a ovládání plavebních komor

Základní informace

Lokalita
stavba
v přípravě
stavba
v realizaci
stavba
dokončena
Zhotovitel
Labská strojní a stavební společnost s.r.o.

Kunětická 2679, 530 09 Pardubice

Správce a provozovatel
Povodí Labe, státní podnik

Víta Nejedlého 951, 500 03 Hradec Králové

Středočeský kraj, Kostelec nad Labem
Vodní dílo Kostelec nad Labem, modernizace pohonů a ovládání plavebních komor
Říční km
857.40
Zahájení realizace stavby
-
Ukončení realizace stavby
-
Projektant
Není uveden

Účel projektu

Popis účelů
Cílem stavby bylo zlepšení funkce plavebních komor (PK) a zvýšení zabezpečenosti jejího provozu. Dalším cílem bylo zvýšení bezpečnosti provozu z hlediska ochrany životního prostředí modernizací zařízení pro použití ekologicky odbouratelných hydraulických náplní (nové druhy náplní s prodlouženou trvanlivostí).
Základní parametry v bodech
Není uveden

Popis projektu

Popis projektu

Modernizace původních zařízení plavební komory Kostelec nad Labem odpovídala současné technické úrovni dosažené na ostatních vodních dílech Labské vodní cesty (LVC).

Poslední rekonstrukce pohonů vrátní a segmentů plavebních komor byla provedena v letech 1975–1976. Vzhledem k překročení životnosti docházelo již častěji k poruchám jednotlivých zařízení a tím k ohrožení plynulosti provozu na LVC.

Na plavební komoře Kostelec nad Labem byla v letech 1994–1995 provedena pouze částečná oprava elektroinstalace a poloautomatického ovládání PK. Starý systém ovládání byl poruchový neodpovídal požadavkům na bezpečnost a plynulost proplavování PK. Z tohoto důvodu byla provedena modernizace elektroinstalace a implementace nového automatického systému řízení PK srovnatelného s ostatními vodními díly na LVC. Součásti modernizace ovládání PK byly i drobné stavební opravy velínu a PK (výměna podlahy, úprava elektrokanálů, výměna zřizovacích předmětů apod.)

Původní stav
 

Plavební komora Kostelec – realizace
                

Stav projektu
100%
100%
Zahájení projektu
Není uvedeno
Dokončení projektu
Není uvedeno
Ke stažení

Ostatní

Ředitelství vodních cest České republiky bylo zřízeno Ministerstvem dopravy a spojů ČR 1.dubna 1998 a je organizační složkou státu zřízenou Ministerstvem dopravy, dle ust. § 51 odst 1., zák. č. 219/2000 Sb