2. 10. 2023
Aktuality
Stavební práce na nové plavební komoře Rohatec/Sudoměřice na Baťově kanálu a na modernizaci přilehlého jezu se od dnešního dne rozbíhají naplno!
Od 2. 10. 2023 se proto UZAVÍRÁ CYKLOTRASA podél Baťova kanálu i ZELENÁ TURISTICKÁ TRASA v úseku od přístaviště Skalica po inundanční hráz řeky Moravy, a to včetně přechodu přes jez, který se nachází v těsné blízkosti přístaviště Skalica.
Více zde..
Hledáme nové kolegyně a kolegy - 9/2023
5. 9. 2023
Projektový administrátor projektu RIS se zaměřením na digitální komunikaci a
navigační služby
Více zde..
Přijeďte na MFF Voda Moře Oceány
3. 9. 2023
Zveme Vás na Hlubokou, kde se od pondělí 11.9. bude konat již 20. ročník Mezinárodního filmového festivalu VODA MOŘE OCEÁNY. V pondělí začneme ve 14:00 v našem přístavu Hluboká nad Vltavou ukázkou mobilní čističky vody WERO AQUA, která během chvíle upraví vodu z Vltavy tak, že půjde pít! Přijďte ochutnat!
Více zde..
Veřejný přístav Ústí nad Labem - Vaňov, modernizace překladní hrany s povodňovou ochranou plavidel
Základní informace
Lokalita
stavba
v přípravě
v přípravě
stavba
v realizaci
v realizaci
stavba
dokončena
dokončena
Zhotovitel
OHL ŽS a.s
AZ SANACE a.s.
Burešova 938/17, 660 02 Brno
AZ SANACE a.s.
Pražská 53, 400 01 Ústí nad Labem
Správce a provozovatel
Ředitelství vodních cest ČR
Ústecký kraj, Ústí nad Labem
Veřejný přístav Ústí nad Labem - Vaňov, modernizace překladní hrany s povodňovou ochranou plavidel
Říční km
768.10
Zahájení realizace stavby
01. 08. 2009
Ukončení realizace stavby
01. 11. 2010
Projektant
TRANSCONSULT s. r. o.
Nerudova 37, 500 02 Hradec Králové
Finanční prostředky
Finanční prostředky
![]() |
Státní fond dopravní infrastruktury | 19,569 mil. |
![]() |
EU - Operační program Doprava | 111,146 mil. |
Účel projektu
Popis účelů
Cílem projektu je zajistit podmínky pro rozvoj, variabilitu a zkvalitňování služeb poskytovaných ve veřejném přístavu Ústí nad Labem – Vaňov. Jedná se o zlepšení vazby nákladní vodní dopravy na ostatní druhy dopravy (v tomto případě železnici a silnici), a to zejména u překladu zemědělských substrátů a ostatních sypkých materiálů. Dále jde o rozšíření možnosti překládky o kontejnery a nadrozměrné kusy, zlepšení efektivnosti provozu překládky s důrazem na zkvalitnění podmínek pro manipulaci s plavidly a překládaným materiálem, což povede ke zvýšení kvality a bezpečnosti všech procesů spojených s překládkou zboží.
Základní parametry v bodech
- 310 m svislé přístavní zdi
Popis projektu
Popis projektu
Projekt je spolufinancován Evropskou unií z Evropského fondu pro regionální rozvoj prostřednictvím Operačního programu Doprava, oblast podpory 6.2 Rozvoj a modernizace vnitrozemských vodních cest sítě TEN-T a mimo TEN-T.
Těchto cílů bylo dosaženo modernizací překladní (břehové) hrany v prostoru stávající provizorní ocelové konstrukce a pásového překládacího zařízení a přilehlého úseku směrem proti proudu řeky, v celkové délce cca 310 m, zhruba v pl.km 768,3 – 768,6. Umístění modernizovaného úseku bylo v rámci překladiště zvoleno s cílem maximálního využití aktivní délky železniční vlečky.
Modernizace stávající překladní hrany je realizována ve formě výstavby nové svislé přístavní zdi a navazujícího zpevnění břehového svahu v rozsahu 2 překladních poloh.
Stav projektu
100%
100%
Zahájení projektu
01. 08. 2009
01. 08. 2009
Dokončení projektu
01. 11. 2010
01. 11. 2010
Ke stažení