Stabilizovat plavební komory, která je založena na tekutých píscích. Komora je značně nestabilní a je vysoké riziko náhlého poškození a provalení dna, které by vedlo k dlouhodobému přerušení provozu.
Současně naplánovanou technologickou modernizací se zvýší spolehlivost provozu plavební komory Brandýs nad Labem, která je nedílnou součástí dopravně významné a využívané labské vodní cesty - Transevropské dopravní sítě (TEN - T).
Stavebně - technickou modernizací bude po dobu min. dalších třiceti let usnadněna obsluha, údržba i provoz tohoto důležitého vodního díla.
Plavební komora v Brandýse n. L. vykazovala nejhorší stavebně technický stav konstrukcí na středolabské vodní cestě. Nejrizikovějším faktorem bylo hlavně dno komory, které mělo závažné statické poškození. Při modernizace bylo dno odbouráno a nahrazeno železobetonovým dnem novým, které bylo navíc staticky zajištěno kotvením do podloží komory. V místě styku boků komory a dnem samotným byla po celém obvodu provedena tlaková injektáž, zabezpečující důsledné utěsnění komory.
Tlakovou injektáží byly také sanovány rubové zdi komory. Dalším důležitým bodem modernizace byla místní sanace poškozených stěn a dna napouštěcích obtoků plavební komory a oprava levé stěny komory v prostoru nade dnem samotným. Celkovou rekonstrukcí prošla také obě plata včetně
nově upevněných úvazných prvků a vyměněny byly stožáry osvětlení.
Součástí stavby byla rovněž modernizace pohonů vrat a pohonů segmentových uzávěrů obtoků, modernizace elektroinstalací, včetně výměny rozvaděčů, rekonstrukce osvětlení, modernizace řídícího systému a ovládání plavební komory.