Modernizace plavební komory Brandýs nad Labem

Modernizace plavební komory Brandýs nad Labem

Středočeský kraj, Brandýs nad Labem
- Střední Labe
|
865.10 Říční km
Dokončená stavba

Základní informace

Zahájení realizace stavby
01.07.2014
Ukončení realizace stavby
31.12.2015
Zhotovitel
SMP CZ, a.s.
Pobřežní 667/78, 186 00 Praha 8
Správce a provozovatel
Povodí Labe, státní podnik
Víta Nejedlého 951, 500 03 Hradec Králové
Projektant
Pöyry Environment a.s.
Botanická 834/56, 602 00 Brno

Financování

Státní fond dopravní infrastruktury
109,99 mil. Kč

Účel projektu

Stabilizovat plavební komory, která je založena na tekutých píscích. Komora je značně nestabilní a je vysoké riziko náhlého poškození a provalení dna, které by vedlo k dlouhodobému přerušení provozu.
Současně naplánovanou technologickou modernizací se zvýší spolehlivost provozu plavební komory Brandýs nad Labem, která je nedílnou součástí dopravně významné a využívané labské vodní cesty - Transevropské dopravní sítě (TEN - T).
Stavebně - technickou modernizací bude po dobu min. dalších třiceti let usnadněna obsluha, údržba i provoz tohoto důležitého vodního díla.

  • nové dno plavební komory
  • trysková injektáž po obvodu plavební komory
  • dokončení sanace stěn a obtoků
  • modernizace elektroinstalace, hydraulických pohonů a ovládání

Popis projektu

Plavební komora v Brandýse n. L. vykazovala nejhorší stavebně technický stav konstrukcí na středolabské vodní cestě. Nejrizikovějším faktorem bylo hlavně dno komory, které mělo závažné statické poškození. Při modernizace bylo dno odbouráno a nahrazeno železobetonovým dnem novým, které bylo navíc staticky zajištěno kotvením do podloží komory. V místě styku boků komory a dnem samotným byla po celém obvodu provedena tlaková injektáž, zabezpečující důsledné utěsnění komory.

Tlakovou injektáží byly také sanovány rubové zdi komory. Dalším důležitým bodem modernizace byla místní sanace poškozených stěn a dna napouštěcích obtoků plavební komory a oprava levé stěny komory v prostoru nade dnem samotným. Celkovou rekonstrukcí prošla také obě plata včetně
nově upevněných úvazných prvků a vyměněny byly stožáry osvětlení.

Součástí stavby byla rovněž modernizace pohonů vrat a pohonů segmentových uzávěrů obtoků, modernizace elektroinstalací, včetně výměny rozvaděčů, rekonstrukce osvětlení, modernizace řídícího systému a ovládání plavební komory.

Stav projektu

Zahájení projektu
01.07.2014
Dokončení projektu
31.12.2015
0%
100%