Pro plnou splavnost vodní cesty jsou nutné plně funkční plavební komory, které umožní lodím překonat jednotlivé vodní stupně. Proto Ředitelství vodních cest ČR hned od počátku obnovování Baťova kanálu realizovalo rekonstrukce plavebních komor a upravovalo jejich okolí a ovládání tak, aby je mohli ovládat nejen pověřené osoby, ale i kapitáni malých plavidel.
Rekonstrukce plavebních komor Vnorovy I. a II.
Zahájena 1998 - dokončena 1999
Rekonstrukce plavebních komor Strážnice I. a II.
Zahájena 2000 - dokončena 2001
Elektrifikace a automatizace řízení plavebních komor Baťova kanálu
Zahájena 2001 - dokončena 2002
Elektrifikace a automatizace řízení plavebních komor Baťova kanálu
Zahájena 2000 - dokončena 2006
Výstavba otočného mostu přes plavební komoru Uherský Ostroh
Zahájena 2003 - dokončena 2003
Informace o jednotlivých projektech získáte kliknutím na výše uvedené odkazy.