Umožnění dalšího rozvoje veřejného přístavu tak, aby vedle ochranné funkce mohl plnohodnotně plnit i funkci z hlediska bezpečného a ekologického překladu zboží (především hromadných substrátů, zemědělských produktů a nadrozměrných a těžkých kusů). Vytvořením vhodných podmínek pro přístavní činnost a následné využití teritoriální části přístavu s vazbou na vodní cestu dojde k eliminaci průjezdu nákladních automobilů městem Děčín a přenesení větší části této zátěže z obytné do průmyslové zóny města. Zvýšení únosnosti přístavní zdi umožní překlad nadrozměrných a těžkých kusů. Modernizací přístavní zdi bude zúročena možnost reali zovat nakládku a vykládku plavidel na klidné vodě. Toto řešení přináší menší energetické nároky na manipulace s plavidly a vyšší bezpečnost při manipulaci se zbožím, čímž se sníží zatížení životního prostředí emisemi, včetně snížení rizika havárie plavidel a následného znečištění vodního toku.
Přístav Děčín - Rozbělesy leží na levém břehu řeky Labe v průmyslové zóně města Děčína. Doposud plnil hlavně funkci ochrannou a poskytoval zázemí pro opravárenskou činnost. Po vybudování vysokovodních vyvazovacích pevných dalb a vázacích kruhů v roce 2006 v něm byly vytvořeny optimální podmínky pro bezpečné a kapacitní vyvazování plavidel za vysokých vodních stavů. Pro rozvoj přístavu je důležité, aby vedle ochranné funkce mohl plnohodnotně plnit i funkci překladu zboží, zejména pro přilehlou průmyslovou zónu a pro překlad zboží přiváženého do Děčína po silnici.
Původní přístavní zeď z kamenného řádkového zdiva byla 162,0 m dlouhá a půdorysně zakřivená. Pata zdi byla zajištěna ocelovou štětovou stěnou, která byla vzdálena od líce zdi cca 1,5 m a byla o 3,65 m nižší, než vlastní přístavní zeď. Prostor mezi svislou kamennou zdí a ocelovou stěnou byl vyplněn prostým betonem prokládaným lomovým kamenem. Toto řešení vytvářelo ozub, který byl při běžných plavebních hladinách skrytý pod vodou. Při manipulaci s plavidly tak hrozilo nasednutí a poškození plavidel. Vázací prvky byly osazeny pouze na koruně zdi a výstup posádek plavidel byl řešen zapuštěnými ocelovými žebříky. Použité konstrukční řešení bylo z hlediska bezpečného a produktivního nakládání plavidel zcela nevhodné. Prakticky tak znemožňovalo využití přístavu pro překladní činnost. Rovněž únosnost přístavní zdi byla nedostatečná a neumožňovala realizaci překladu těžkých a nadrozměrných kusů. Modernizovaná přístavní zeď byla pomocí mikropilot se zainjektovaným kořenem délky 6,5 m v osové vzdálenosti 1,0 m podchycena a byla zvýšena její stabilita. Dále došlo k zaberanění nových štětovnic délky 5,0 m v patě zdi (v líci předsazeného ústupku) a zesílení konstrukce stávající zdi předbetonávkou nového přímkového líce na šířku stávajícího předsazeného ústupku, tj. na šířku cca 1,5 m. S ohledem na skutečnost, že původní zeď byla půdorysně zakřivena, byla provedena betonáž ve 2 přímých úsecích délky 78,55 m a 83,50 m se zlomem pod úhlem 2,61. Tento lom vzájemně odděluje jednotlivé překladní polohy. Současně se zesílením zdi byla provedena nová železobetonová koruna zdi o celkové šířce 2,7 m a v líci nové betonové části zdi vybudována 4 nová výstupní schodiště pro zajištění bezpečného výstupu z plavidel. Na koruně zdi jsou v 7 profilech osazena typová pacholata a dvojité vázací kruhy o únosnosti 160 kN. Ve výklencích v líci zdi jsou ve dvou výškových úrovních umístěny úvazné trny o únosnosti 100 kN. Provedenými úpravami došlo k likvidaci nebezpečného ozubu a zvýšení únosnosti a stability zdi. Na obou koncích byla přístavní zeď prodloužena kotvenými štětovými stěnami výšky 9,0 m na celkovou užitnou délku 187,35 m. Každá z prodloužených částí zdi je vybavena 1 pacholetem a dvojitým vázacím kruhem na koruně zdi a jedním úvazným trnem v její líci. Na tuto užitnou délku dále navazuje, směrem k čelu bazénu, zavázání do břehu délky 14,40 m a na opačné straně dvojité ocelové svodidlo. Celková délka zdi nyní činí 201,75 m a dostatečná plavební hloubka před zdí byla zajištěna prohrábkou dna přístavního bazénu. Nově tak veřejný přístav Děčín – Rozbělesy disponuje moderní překladní hranou pro 2 lodní polohy umožňující překlad hromadných substrátů, zemědělských produktů a nadrozměrných a těžkých kusů s hmotností do 200 t.