Přístaviště Spytihněv

Přístaviště Spytihněv

Zlínský, Spytihněv
- Morava
|
43,837 Říční km
Dokončená stavba

Základní informace

Zahájení realizace stavby
01.11.2011
Ukončení realizace stavby
30.04.2012
Zhotovitel
IDS - Inženýrské a dopravní stavby stavby Olomouc a.s.
Albertova 21, Nová Ulice, 779 00 Olomouc
Správce a provozovatel
Ředitelství vodních cest ČR
Projektant
B-Projekting, spol. s r.o.
tř. T. Bati 299, 764 22 Zlín-Louky

Financování

Státní fond dopravní infrastruktury
8,62 mil. Kč

Účel projektu

Celkové zlepšení komfortu a bezpečnosti uživatelů Baťova kanálu výstavbou bezbariérového přístaviště

Zajištění stání pro osobní loď

Čekací stání pro plavební komoru

Vyřešení kritické situace vyčerpané kapacity stávajícího provizorního přístaviště v horní rejdě plavební komory Spytihněv a umožnění plného rozvoje rekreační plavby.

Přístaviště je veřejného charakteru.

Zvýšení bezpečnosti realizací čekacího stání pro plavební komoru.

Popis projektu

Přístaviště Spytihněv se nachází na pravém břehu v horní rejdě plavební komory Spytihněv.

Přístaviště je třístupňové o celkové délce 45 m a šířce koruny 3,0 m. Mezi stupni jsou přechodové rampy v podélném sklonu v poměru 1:12 o délkách 2,5 m. Na nejvyšší stupeň mola navazuje čekací stání o délce 25 m, takže celková délka přístavní hrany činí 70 m. Korunu mola tvoří železobetonová deska tl. 200 mm, uložená na podkladní vrstvě ze štěrkodrti a železobetonový trámec, pevně spojený se zhlavím opěrné štětové stěny.

Hlavní opěrnou konstrukcí přístavního mola je svislá stěna z ocelových štětovnic délky 7,0 zaberaněných do podloží. Na obou koncích mola v místech zavázání do břehu jsou umístěna svodidla.

Na koruně mola je vsazen do konstrukce průběžný varovný pás o šířce 400 mm a ve vzdálenosti 900 mm od přístavní hrany, provedený z profilovaných dlaždic, zajišťující bezpečnost bezbariérového užívání osobami s omezenou schopností pohybu a orientace.

Na úrovni středního výškového stupně navazuje na korunu mola přístupové schodiště, vsazené do břehu protipovodňové hráze, navržené ze železobetonu a opatřené oboustranným demontovatelným zábradlím. Užitečná šířka schodiště je 2 m. Přístupová rampa zajišťuje bezbariérový přístup na korunu přístavního mola na jeho jižním konci a navazuje na přístupovou komunikaci. Celková šířka rampy činí 2,6 m, ze strany vodního toku je rampa opatřena zábradlím o výšce 1,1 m s madly pro bezbariérové využití.

Vyvazovací prvky jsou pacholata a rohatinky, umístěná na přístavišti -

celkem 7 ks pacholat (tzv. baťovský typ) a 11 ks rohatinek. Prvky jsou osazeny v osové vzdálenosti 600 mm od přístavní hrany.

Zpevnění břehu bylo provedeno kamennou dlažbou do betonu tloušťky 200 mm. Zpevnění dna koryta řeky před přístavní hranou bylo provedeno kamenným záhozem hmotnosti do 200 kg, uloženým pod úrovní plavební hloubky na úrovni 1,50 m pod min. plavební hladinou.

Základní parametry v bodech:

·       Pevné molo přístaviště délky 45 m a šířky 3 m ve třech výškových úrovních pro malá plavidla a plavidlo osobní lodní dopravy

·       Pevné molo čekacího stání délky 25 m a šířky 3 m

·       Bezbariérový přístup

·       Výstupní schodiště

Stav projektu

Zahájení projektu
01.11.2011
Dokončení projektu
30.04.2012
0%
100%