Přístaviště Strážnice - zvýšení přístavní kapacity

Přístaviště Strážnice - zvýšení přístavní kapacity

Jihomoravský kraj, Strážnice
- Morava
|
9.00 Říční km
Dokončená stavba

Základní informace

Zahájení realizace stavby
20.12.2022
Ukončení realizace stavby
23.06.2023
Zhotovitel
IDS - Inženýrské a dopravní stavby stavby Olomouc a.s.
Albertova 21, Nová Ulice, 779 00 Olomouc
Správce a provozovatel
Projektant
Sweco Hydroprojekt a.s.
Táborská 31, 140 16 Praha 4

Financování

Státní fond dopravní infrastruktury
37,75 mil. bez DPH Kč

Účel projektu

Vyřešení kritické situace vyčerpané kapacity stávajícího přístaviště Strážnice, které se nachází na levém břehu Baťova kanálu a umožnění plného rozvoje rekreační plavby rozšířením stávající laguny na pravém břehu a výstavbou přístaviště pro 14 malých plavidel a 1 osobní loď. Přístaviště je veřejného charakteru.

  • demolice původního břehového výpustného objektu
  • nová přípojka el. energie a vodovodu
  • pevné molo délky 119,6 m a šířky 2,5 m pro 14 malých plavidel a 1 plavidlo osobní lodní dopravy
  • bezbariérový přístup
  • dvě výstupní schodiště v koncových úsecích mola
  • středové výstupní schodiště s dlouhými stupni, které zároveň slouží jako prostor k sezení
  • v místě stání plavidla osobní lodní dopravy výstupní rampa pro výstup osob
  • vstupní turniket s turniketovou částí a s prostorem drobného zázemí pro obsluhu v prostoru nově zřízeného vstupu do skanzenu pro propojení přístaviště se skanzenem

Popis projektu

Stavba se nachází v bezprostřední blízkosti památkové zóny v centru města Strážnice a areálu Skanzenu Strážnice – Muzea vesnice jihovýchodní Moravy, který na areál přístaviště přímo navazuje. Nová část přístaviště byla architektonicky navržena v souladu s požadavky orgánů památkové péče.

Výstavbou došlo k prohloubení a rozšíření původní břehové laguny odtěžením dna a části stávajícího břehu. Celkem bylo odtěženo 3512 m3 zeminy a 223 m3 ornice. Ornice byla použita pro úpravu terénu v místě stavby.

Tvar mola je zvolen s ohledem na maximální možné využití přístavu. V první části je molo ve tvaru oblouku, na ni navazuje přímá část mola kopírující stávající břeh. Stání plavidel je kolmé k molu s využitím kolmých výložníků, a to i v oblouku, kde jsou výložníky orientovány dostředně. Stání osobní lodní dopravy je záměrně navrženo v blízkosti plavební dráhy, kvůli příznivějším nautickým podmínkám.

Stav projektu

Zahájení projektu
20.12.2022
Dokončení projektu
23.06.2023
0%
100%