Po vodě – ekologicky, levně a v pohodě
  • SILNIČNÍ MOST PODĚBRADY
  • Plavební komora Hořín
  • Hluboká nad Vltavou

Aktuality

Praha, 30. června 2020 – Dnes končí výluka železniční dopravy na trati z Vraňan do Lužce nad Vltavou a 1. července ráno projede první pravidelný osobní vlak. Za 8 měsíců přerušeného provozu původní 115 let starý most nahradil nový, který bude na české železnici první zdvižný. Pro první lodě se bude zvedat v dubnu 2021, spolu s dalšími dvěma mosty a vjezdem do zdymadla Hořín. Pro cestující dnes začíná sloužit nová zastávka v Lužci nad Vltavou s bezbariérovým nástupištěm a přístřeškem, vlak již nebude pravidelně jezdit přes nechráněný železniční přejezd v ulici Mělnická. Více zde..
Praha, 24. června 2020 – Ve čtvrtek 25. června budou pro silniční provoz otevřeny dva nové mosty přes plavební kanál Vraňany – Hořín u Mělníka, které nahradily původní nízké. Ve Vraňanech bude doprava převedena ze souběžného mostního provizoria, sloužícího během stavby nového mostu. Po jeho odstranění bude možné dokončit úpravy okolí do definitivního stavu. V Lužci nad Vltavou nový most na místní komunikaci nahradí původní 120 let starý most, který je konci své životnosti. I přes zprovoznění mostů pro silniční dopravu budou práce pokračovat a během 6 měsíců budou oba doplněny zdvihacími mechanismy, které umožní proplutí až 7 m vysokých lodí. Více zde..
Praha, 19. června 2020 – Po 12 měsících stavebních prací se v sobotu do velké plavební komory Hořín opět vrací lodě. Stavba ještě zdaleka nekončí, kameníci stále pracují na obkládání unikátního zdvižného mostu, který zachová původní ráz technické památky z roku 1905. V říjnu se plavební komora opět uzavře a budou probíhat dokončovací práce, aby v dubnu 2021 bylo vše hotové a první vysoké lodě vypluly pod sérií zdvižných mostů do Prahy. Více zde..

Servisní plavidlo Praha


Servisní ekologické plavidlo pomáhá lodím v Praze

Jen pár desítek metrů po proudu pod kotevním stáním u nábřeží Eduarda Beneše je umístěno speciální stání pro servisní ekologické plavidlo SP 150. Jeho úkolem je poskytovat servis osobním a nákladním lodím pohybujícím se v Praze na Vltavě tak, aby nedocházelo k znečišťování životního prostředí.

Plavidlo zabezpečuje tyto služby:

  • tankování pohonných hmot (motorová nafta)
    • nádrže 2 x 24 m3
    • se spotřební daní i bez spotřební daně
  • tankování užitkové vody
    • nádrž 31 m3
  • odčerpávání fekálních vod
    • nádrže 2 x 24 m3
  • odčerpávání nádních vod (zaolejované vody ze strojovny plavidla)
    • nádrž 13 m3, průběžně se na lodi čistí odolejovačem, oleje se shromažďují v nádrži na použitý olej a vyčištěná voda v nádrži fekálních vod
  • sběr použitého oleje
    • nádrž 3 m3
  • prodej oleje ze sudů

 

Provozní doba:

  • každý den 7:00 - 19:00,
  • před připlutím nutno objednat servisní služby na tel. +420 602 645 900

 

Aktuální ceník služeb:

  • pohonné hmoty:

dle aktuálně vyvěšených cen na palubě plavidla
Pohonné hmoty prodává: ČEPRO, a.s., IČ: 601 93 531

  • Pitná voda: 220Kč/m3 + 15% DPH 
  • Fekální vody: 255Kč/m3 + 15% DPH
  • Nádní vody: 840Kč/m3 + 15% DPH
  • Olej z kuchyní: v paušálu
  • Nový olej:
  • 15W40 universal 78 Kč/l
  • 15W40 titan 70 Kč/l
  • Polosyntetika 10w40 94 Kč/l
  • Hydraulický 441 Kč/5l, 860 Kč/10l
  • Vazelína 620 Kč/5l

Ostatní služby poskytuje: MOORINGS Praha s.r.o., IČ: 279 07 546

 


Popis technologie servisního ekologického plavidla

Ředitelství vodních cest České republiky bylo zřízeno Ministerstvem dopravy a spojů ČR 1.dubna 1998 a je organizační složkou státu zřízenou Ministerstvem dopravy, dle ust. § 51 odst 1., zák. č. 219/2000 Sb