Horní rejda
Čekací stání pro malá plavidla bude tvořeno 7 svislými dalbami tvořenými vždy jednou samostatnou pilotou, jež bude osazena do vrtu vyplněného betonovou směsí. Vlastní dalba bude vybavena dvěma vázacími trny v úrovni 1,0 m nad minimální plavební hladinou a 1,0 m nad nejvyšší plavební hladinou. Na opačné straně pak bude dalba ještě osazena vyvazovací svislou tyčí. Koruna dalby bude 1,5 m nad nejvyšší plavební hladinou. Dalby budou od sebe půdorysně vzdáleny 2 x 10,0 m a 4 x 5,0 m, čímž vznikne čekací stání o užitné délce 40,0 m. Úvazné prvky budou dimenzovány na sílu 20 kN.
V rámci zajištění plavebních hloubek bude v horní rejdě provedena prohrábka dna na úroveň 182,20 m n.m., což odpovídá plavební hloubce 2,5 m, a související korekce břehu ostrova Štvanice. Celkem se jedná o odtěžení cca 2.200 m3 materiálu. Po provedení prohrábky bude následně opevněn svah ostrova Štvanice kamenným záhozem o váze do 200 kg, který bude opřen o zapuštěnou patku ve dně. Prohrábky budou realizovány z plavidla bez přerušení plavebního provozu.
Osvětlení bude provedeno od ř. km 50,80 do ř. km 51,00 v délce cca 200 m. Na břehu bude osazeno 9 ks ocelových sklápěcích stožárů výšky 8 m s výložníky a osvětlujícími tělesy rozmístěných ve vzdálenosti po 20 m u stání pro malá plavidla a ve vzdálenosti cca 25 m mezi dalbami stání pro návrhová plavidla.
Informační systém zahrnuje instalaci informačního panelu a systému hlasové komunikace.
Dolní rejda
Čekací stání pro návrhová i malá plavidla bude umístěno u levého břehu v návaznosti na zpevněnou část pilíře Negrelliho viaduktu a bude stavebně řešeno jako svislá stěna se sníženou korunou v úrovni 181,95 m n.m. v kombinaci s opěrnou zdí jejíž koruna se nachází v úrovni 183,20 m n.m., tedy v úrovni svahové lavičky břehu ostrova. V prvním úseku bude zeď vedena šikmo směrem ke břehu v prodloužení ochrany pilíře mostu, jedná se o úsek délky 7,4 m. Po té již bude stěna vedena rovnoběžně s plavební dráhou a to v délce 110,0 m, následuje mírná korekce směru a další 80,0 m dlouhý přímý úsek. Půdorysný lom bude zaoblen obloukem o poloměru 100,0 m. Užitná délka čekacího stání bude 137,0 m + 20,0 m. Staticky bude stěna řešena jako svislá pilotová stěna vetknutá do skalního podloží a kotvená jednou úrovní kotev umístěných v korunním převazovacím trámci. Za touto kotvenou stěnou se bude nacházet nízká opěrná zeď tvaru „L“, jež zajistí zbývající výšku svahu. Zídka je navržena jako železobetonová s kamenným obkladem. Pochozí plato je navrženo šířky 1,6 m a bude tvořeno kamennou dlažbou do betonu. Návodní líc svislé pilotové stěny bude obložen kamenným obkladem, který bude umístěn na železobetonové přizdívce. Úvazné prvky budou umístěny na korunně převazovacího trámce v osových vzdálenostech 20,0 m v prvním přímém úseku a v druhém úseku po 10 m. Úvazné prvky budou dále umístěny ve stěně 1,0 m nad minimální plavební hladinou. Zeď bude dále vybavena typovými žebříky umožňujícími výlez z vody na plato.
Součástí prací v dolní rejdě bude i provedení prohrábky dna na úroveň 177,60 m n. m. Celkem se jedná o objem cca 1.050 m3 materiálu.
Osvětlení bude provedeno od ř. km 50,24 do ř. km 50,43 v délce cca 190 m. Na břehu bude osazeno 10 ks ocelových sklápěcích stožárů výšky 8 m s výložníky a osvětlujícími tělesy rozmístěných ve vzdálenosti po 20 m.
Informační systém zahrnuje instalaci informačního panelu, systému hlasové komunikace a doplnění vjezdového návěstidla, neboť stávající není z nové čekacího stání pro malá plavidla viditelné.