Prodloužit splavnou délku Baťova kanálu (vodní cesty Otrokovice - Rohatec) do zdrže jezu Hodonín a tím zakončit jižní část této vodní cesty ve městě Hodonín, jakožto turisticky atraktivním a dobře identifikovatelném místě, které může být cílem pro další aktivní rekreaci. Výrazně se tak posílí turistický potenciál celého Baťova kanálu.
Výstavba plavební komory Rohatec - Sudoměřice a úpravy říčky Radějovky v délce přibližně 800 metrů umožní propojení Baťova kanálu se splavnou částí řeky Moravy u Hodonína. Říčka Radějovka bude prohloubena na plavební hloubku 1,5 metru a rozšířena na minimální plavební šířku ve dně 6 metrů. V místě zaústění do Moravy bude koryto široké 16 metrů. Tyto práce umožní bezpečný provoz rekreačních plavidel. V upravovaném úseku se nacházejí dva hospodářské mosty využívané zemědělci, které budou nahrazeny novými mosty ve stejných parametrech s vyšší podjezdnou výškou 4 metry.
K překonání spádu stávajícího stavidlového jezu bude sloužit nová plavební komora o užitných rozměrech 38,5 x 5,3 x 1,5 m se spádem až 2,73 m. Plavební komora je navržena jako železobetonový polorám založený na štěrkopískových vrstvách. Tloušťka dna komory je 1 metr. V horním ohlaví je na pravé straně umístěn krátký obtok pro plnění komory. Prázdnění plavební komory bude probíhat prostřednictvím stavítka přímo v dolních vratech. Na vnitřních stěnách komory jsou umístěné oděrky z dřevěných trámců pro zvýšení bezpečnosti proplavování plavidel. Plavební komora bude vzhledově shodná s ostatními komorami na Baťově kanálu a bude obložena kyklopským zdivem.
Součástí plavební komory bude také jednopodlažní provozní objekt, který bude sloužit jako zázemí pro obsluhu komory o rozměrech 3,5 x 3,5 metru. Objekt bude zděný se stanovou střechou, který bude díky obložení z pohledových keramických cihel pohledově podobný původní „baťovské“ architektuře ostatních plavebních komor a objektu.
Na plavební komoru navazují nové rejdy. Dolní rejda o délce 57 metrů je vybavena 2 čekacími stáními o rozměru 20 x 5 m, která jsou umístěna u pravého břehu. Na vázacím trámci budou osazeny úvazné prvky – 17 ks rohatinek. Horní rejda o délce 59 metrů je rovněž vybavena dvěma čekacími stáními o rozměru 20 x 5 m, která jsou umístěna u pravého břehu. Na vázacím trámci budou osazeny úvazné prvky – 16 ks rohatinek. Prostor mezi čekacím stáním v obou rejdách je vybaven ocelovými svodidly.
Součástí záměru jsou také rozsáhlá ekologická opatření. Největším prvkem bude přeložka regionálního biokoridoru, která bude vedena po pravém břehu bezprostředně za ochrannou hrází Radějovky, včetně vybudování nového, přírodě blízkého, drobného vodního toku, který umožní v cílovém stavu zvýšení ekologické stability území a zachování či rozšíření biodiverzity dotčeného území. Biotopy nově vytvořené v rámci přeložky regionálního biokoridoru budou po čase kvalitativně výrazně převyšovat současnou ekologickou hodnotu biotopů na Radějovce. Nově vytvořený vodní prvek pak bude, na rozdíl od současného stavu na říčce Radějovce, migračně prostupný pro řadu vodních organizmů.
V rámci projektu dojde ke kompletní opravě původního jezu Sudoměřice na vodním toku Radějovky tak, aby se prodloužila jeho životnost o minimálně 50 let a po tuto dobu zabezpečoval požadované funkce dle platného manipulačního řádu, zejména zajišťoval plavební hladinu Baťova kanálu. V rámci opravy zůstane koncepčně zachováno stávající technické řešení jezu i související provozní technologie. Dojde k odstranění původního jezu a vybudování zcela nové konstrukce zachovávající výšku přelivné hrany a šířku jednotlivých polí jezu s jedním středovým pilířem. Hradící konstrukce jsou ocelové tabule pohybované cévovými tyčemi. Práh jezu je navržen ve tvaru Jamborova prahu a vývar o hloubce 0,3 m pod úrovní upraveného koryta Radějovky pod plavební komorou. V případě povodňových průtoků v Moravě je možné tabulemi jezu v hradící poloze krátkodobě ochránit jezovou zdrž před zpětným vzdutím z řeky Moravy. Obě jezová pole bude možno zahradit provizorním hrazením, a to jak ze strany horní vody, tak ze strany vody dolní. Levý břeh Radějovky bude očištěn od současného nánosu a zajištěn stejně, jako břehy upravované Radějovky, tj. dlažbou z lomového kamene. Na pravém břehu je jez napojen na úpravy navrhované v rámci výstavby plavební komory Rohatec - Sudoměřice.
Cyklotrasa podél Baťova kanálu a zelená turistická trasa v úseku od přístaviště Skalica po inundanční hráz řeky Moravy, a to včetně přechodu přes jez bude uzavřena od 2. 10. 2023 do ukončení stavebních prací.
Objízdné trasy jsou vyznačené.
Do horního ohlaví plavební komory Rohatec/Sudoměřice na Baťově kanálu byla začátkem prosince osazena první vrata. Postupně bude komora vybavena ještě dvojicí vrat v dolním ohlaví a hradící konstrukcí bude osazen i modernizovaný jez. Jejich instalace proběhnou během prosince a ledna.
Všechna vrata plavební komory budou vzpěrná, obdobně jako na jiných zdymadlech na Baťově kanále, tedy složená ze dvou křídel, která jsou po zavření „vzepřena“ proti vodě tak, že tvoří mírnou špičku. Vrata horního ohlaví jsou menší než vrata v dolním ohlaví. Jedna vráteň (křídlo) vrat horního ohlaví váží 2 700 kg. Vrata v dolním ohlaví budou navíc zdvojená. Vrátně na dolním ohlaví budou vážit 3 600 kg a 3 900 kg. Větší z obou dolních vrat budou sloužit jako protipovodňová a budou se používat pouze jako povodňová uzávěra z řeky Moravy. Jednotlivé vrátně na své místo ve zdi plavební komory usazuje mobilní jeřáb s nosností do 50 tun.
Stavbu si během 4 hodin sobotního odpoledne přišly prohlédnout stovky lidí včetně ministra dopravy Martina Kupky a zástupců Jihomoravského a Zlínského kraje i okolních obcí.
Vidět byla téměř hotová betonová konstrukce komory i jezu, dokončený první hospodářský most i znatelně upravené koryto říčky Radějovky, které tvoří spojnici s řekou Moravou.