Úpravou koryta řeky Vltavy v úseku plavební úžiny Chvatěruby (od ř. km 23,980 po ř. km 26,700) zajistit zákonem dané parametry dopravně významné využívané vodní cesty IV. třídy. Eliminovat negativní vlivy tohoto úseku vodní cesty na celou Vltavskou vodní cestu, která je v úseku Třebenice – Mělník součástí Transevropské dopravní sítě (TEN-T) s označením E20-06. Zabezpečit splavnost úžiny při nízkých průtocích do 40 m3/s, kdy při minimální provozní hladině na jezu Miřejovice (167,60 m n.m.) nebyly zajištěny dostatečné plavební hloubky ani v šířce pro jednolodní provoz, i při průtocích nad 250 m3/s, kdy vzhledem k vysokým rychlostem proudění, dosahujících při tomto průtoku až 1,71 m/s, nebylo možné úžinou bezpečně proplout. Plavba tak musela být přerušena, přestože na zbylé části úseku Vltavy mezi Mělníkem a Prahou je možno plout až do průtoku 450 m3/s. Při průtoku 450 m3/s dosahovaly rychlosti proudění v chvatěrubské úžině až 2,44 m/s. Rozšířením plavební dráhy v celém rozsahu tohoto úseku splnit minimální předepsané parametry šířky a poloměrů oblouků plavební dráhy a s tím související nejmenší plavební hloubky. Stavebními technologiemi zajistit odstranění skalní výchozů do dna u pravého břehu, prohloubení dna, korekce pravého i levého břehu, odtěžení do profilu řeky značně vystupujícího "poloostrova Kocanda" a korekci koncentračních staveb na levém břehu řeky. Těmito úpravami umožnit v souladu s dohodou AGN proplutí plavidel až třídy Va.