Vybudování nového stání plavidel u nábřeží Edvarda Beneše pro další rozvoj osobní lodní dopravy v Praze a zvýšení její bezpečnosti pro případ povodní. Přetížené nábřeží Na Františku získalo plnohodnotnou alternativu u protějšího břehu Vltavy. Dochází tak ke zklidnění náplavky Na Františku omezením počtu dlouhodobě kotvících lodí. Zároveň se na protější břeh přesouvají i servisní služby (čekání plavidel, zásobování, drobné opravy). Celková kotevní kapacita pro výletní lodě ve zdrži Helmovského jezu se zvýšila o cca 6 lodí (při stání v jedné řadě). Byly tak vytvořeny podmínky pro příjezd vyššího počtu zahraničních kabinových lodí do centra Prahy a jejich bezproblémové zásobování a obsluhu. Vybudování čtyř vysokovodních daleb umožňuje nouzové chráněné stání pro dvě velké nebo čtyři malé lodě. Výrazně se tak zvýšila bezpečnost pro případ, kdy za povodní nebude možné z jakéhokoli v důvodu odstranit všechna plavidla ze zdrže Helmovského jezu do ochranných přístavů Smíchov a Holešovice.
Nové stání plavidel je vybudováno u levého břehu Vltavy u nábřeží Edvarda Beneše mezi Čechovým a Štefánikovým mostem ve zdrži Helmovského jezu. Kotevní stání tvoří řada 25-ti ocelových daleb ve vzdálenosti cca 8 – 12 m od paty nábřežní zdi. Osová vzdálenost daleb je 20 metrů. Dalby jsou propojeny plovoucím molem o šířce 3,5 m a celkové délce 480 m. Molo je v podélném směru rozděleno na dílčí úseky po 20 m a na nábřežní straně je vybaveno zábradlím. Plováky mola jsou vytvořeny z ocelových trub o průměru 820 mm. Čtyři dalby jsou vysokovodní a umožňují bezpečné vyvázání plavidel až do úrovně průtoku povodně 2002. Jednotlivé dalby tvoří tři ocelové trouby o průměru 530 mm zabetonované do předvrtaných otvorů ve dně řeky. Trouby jsou v pěti výškových úrovních vzájemně provázány vodorovnou trubkou. Horní ztužující plato z ocelového plechu je umístěno 1,5 m nad hladinu povodně 2002. Každá dalba je vystrojena úvaznými pacholaty rozmístěnými v pěti výškových úrovních po 1,5 m a dvěma ocelovými žebříky, které umožňují výstup na horní plato i plovoucí molo. Koruny daleb č. 10 a č. 12 jsou spojeny s nábřežní komunikací lávkami tak, aby umožňovaly bezpečný pohyb posádek plavidel i v případě povodní. Molo podél vysokovodních daleb je plovoucí až do hladiny povodně 2002. Zbylé dalby jsou navrženy pro běžnou plavební hladinu a každá je tvořena jedinou ocelovou troubou o průměru 530 mm, která je zabetonovaná do předvrtaných otvorů ve dně řeky. Každá dalba je vystrojena úvaznými pacholaty. Molo podél těchto nízkovodních daleb je plovoucí pomocí vodící výsuvné trouby až do úrovně povodně
2002. Bezbariérový výstup na nábřeží je za běžných plavebních průtoků možný oboustranně přímo z plovoucího mola přes šikmé rampy s proměnlivým sklonem. Podél celého kotevního stání je zajištěna minimální plavební hloubka 2,5 m. V místech nedostatečné hloubky byl proveden odstřel a prohrábka dna řeky.
Celé kotevní stání je osvětleno a pro odběr elektrické energie je na něm zřízeno 10 přípojných míst.