Silniční most v ulici Za Elektrárnou
Řešení nedostatečné podjezdné výšky pod mostními objekty na Vltavské vodní cestě v úseku Mělník – Praha (Holešovice), která v současné době dosahuje jen 4,50 m. Návrhový parametr podjezdné výšky 7,0 m umožní proplutí velkých osobních lodí a přepravu nadměrných nákladů.
Mostní konstrukce zejména na plavebním kanále Vraňany – Hořín jsou v současné době na konci své životnosti a jejich užívání je možné pouze s omezenou zatížitelností nebo je zcela zakázáno. Stavbou dojde k obnově mostních konstrukcí, které zajišťují dopravní spojení do oblasti mezi Vltavou a plavebním kanálem. Nově navrhované konstrukce budou splňovat požadavky platných ČSN a parametry vodní cesty.
Vodní dílo Trója – Podbaba bylo postaveno v letech 1899 – 1902 v rámci celkové plavební a protipovodňové regulace řeky Vltavy. Dílo tvoří pohyblivý jez o třech polích, horní plavební kanál, plavební komory v Podbabě a dolní plavební kanál. Toto velké dílo podstatnou měrou změnilo ráz řeky v Trojské kotlině. Díky kanálu, dlouhému ke třem kilometrům, se na opačné straně ostrova zachovalo říční koryto s přirozeným spádem hladiny - Trojská peřej. U současné trojice mostů bude provedeno zdvižení stávající nosné konstrukce.
Stávající most je využíván jednak k běžné dopravní obsluze zastavěné části Císařského ostrova a částečně i pro provoz ÚČOV. Současně slouží také pro pěší jako hlavní spojení mezi Stromovkou a Pražskou zoologickou zahradou, k propojení cyklotrasy A1 na levém břehu a cyklotrasy A2 na pravém břehu a převedení celého souboru inženýrských sítí. Na most navazují na obou březích pojezdné rampy.
Způsob řešení je předmětem právě probíhající architektonické soutěže, jejíž výsledky budou známy v průběhu 2. pololetí 2024.