Rekonstrukce železničního mostu Kolín

Rekonstrukce železničního mostu Kolín

Středočeský kraj, Kolín
- Střední Labe
|
921.10 Říční km
Dokončená stavba

Základní informace

Zahájení realizace stavby
01.06.2009
Ukončení realizace stavby
01.11.2010
Zhotovitel
EDS Holding, a.s.
Klišská 12, 400 01 Ústí nad Labem
„SDRUŽENÍ KOLÍN“ Viamont DSP a.s.
Železničářská 1385, 400 03 Ústí nad Labem
Eurovia CS, a.s.
Národní 10, 113 19 Praha 1
Správce a provozovatel
SŽDC s. o.
Prvního pluku 367/5, 186 00 Praha 8
Projektant
„SDRUŽENÍ KOLÍN“ VPÚ DECO PRAHA a.s.
Podbabská 20, 160 00 Praha 6
SUDOP PRAHA a.s.
Olšanská 1A, 130 00 Praha 3

Financování

EU - Operační program Doprava
877 mil.
Státní fond dopravní infrastruktury
352 mil.

Účel projektu

Původní železniční most přes Labe z roku 1908 nevyhovoval svou podjezdnou výškou 4,35 m současným požadavkům na parametry vodní cesty. Byl proto nahrazen novým moderním mostem s podjezdnou výškou 5,25 m. Zajímavostí tohoto mostu je možnost vybavit v budoucnosti jedno jeho pole zdvižným mechanismem, který umožní v případě potřeby proplutí lodí o výšce až 7 m.

  • Demolice původního železničního mostu s ocelovou příhradovou konstrukcí délky 132 m z roku 1908.
  • Výstavba nového železničního mostu - výměna nosné konstrukce a výstavba nové spodní stavby na místě stávající.
  • Tvarově návrh nového mostu navazuje na původní příhradovou konstrukci.
  • Kompletní rekonstrukce železničního spodku a svršku v délce 2901,3 m.
  • Nové napojení železniční vlečky teplárny Dalkia Kolín a. s.
  • Rekonstrukce dvou železničních přejezdů v ulicích Tovární a Starokolínská.
  • Výstavba protihlukových stěn v délce téměř 1 km.
  • Přeložky inženýrských sítí a úprava okolních komunikací.
  • Rekonstrukce nástupišť 4 a 5 stanice Kolín hlavní nádraží.
  • Výstavba nového trakčního vedení a úpravy stávajícího zabezpečovacího zařízení.
  • Osazení plavebního značení s osvětlením a radarového odražeče pro zvýšení bezpečnosti lodního provozu.

Popis projektu

Projekt je spolufinancován Evropskou unií z Evropského fondu pro regionální rozvoj prostřednictvím Operačního programu Doprava, oblast podpory 6.2 Rozvoj a modernizace vnitrozemských vodních cest sítě TEN-T a mimo TEN-T. 

 opd

Při rekonstrukci bylo upraveno přes 2900 m železničního spodku a svršku, postaveno nové trakční vedení a modernizováno zabezpečovací zařízení. Byly při ní také zrekonstruovány dva železniční přejezdy v ulicích Starokolínská a Tovární. Přejezdy jsou zabezpečené nejmodernější technologií a jejich povrch je celopryžový, čímž se výrazně sníží hlučnost silničního provozu.

Cestující, kteří využívají služeb železniční dopravy, se mohou radovat ze dvou zbrusu nových nástupišť ve stanici Kolín hlavní nádraží. Nástupiště číslo 4 a 5 splňují požadavky na pohodlné a bezpečné cestování. Nechybí bezbariérové přístupy, navigační systém a nástupištní hrana v takové výšce, aby umožňovala snadný výstup a nástup.

Projekt také zajistil snížení hlukové zátěže v okolí tratě. V rámci stavby byla realizována protihluková opatření v podobě protihlukových stěn v délce téměř 1000 m.

Stav projektu

Zahájení projektu
01.06.2009
Dokončení projektu
01.11.2010
0%
100%