Za tuto publikaci odpovídá pouze její autor. Evropská unie nenese odpovědnost za jakékoli využití informací v ní obsažených.
Akce je součástí globálního projektu modernizace vodní cesty Labe–Vltava v České republice. Jejím cílem je modernizace dvou zdymadel na řece Vltavě - PK Hořín a PK Štvanice - kvůli zajištění dobré a bezpečné splavnosti celého toku řeky. Obě zdymadla jsou umístěna na koridoru Orient/Východní středomoří v úseku Hamburg – Drážďany – Praha – Pardubice.
Stav výše zmíněných zdymadel momentálně omezuje bezpečnost a spolehlivost plavby na řece Vltavě a má za následek, že není zajištěna její dobrá splavnost. V rámci řešení tohoto problému je nutné modernizovat několik součástí infrastruktury zdymadel Hořín a Štvanice. Na zdymadle Hořín stávající parametry (11 m široké plavební komory, světlá výška mostu 2,1 m) nezajišťují bezpečný průjezd plavidel, včetně osobních lodí. Na zdymadle Štvanice nemá čekací stání u plavební komory dostatečnou kapacitu, a ponor lodí je omezen na 1,8 m, což neodpovídá směrnici EU 1315/2013. Tyto nedostatky stávající infrastruktury představují významné překážky na vodním toku Vltava a mají negativní dopad na využití vnitrozemské vodní dopravy.
Celkové cíle akce:
Aby bylo možné výše uvedené cíle naplnit, je akce rozložena do následujících hlavních stavebních prací:
(1) úprava ohlaví velké plavební komory na zdymadle Hořín
(2) modernizace rejd na zdymadle Štvanice
The sole responsibility of this publication lies with the author. The European Union is not responsible for any use that may be made of the information contained therein.
Improvement of Navigation Status on the Vltava Waterway by adaptation of lock chamber gates Hořín and modernization of lock chamber Štvanice approaches.This improvement is part of a Global Project of the Labe-Vltava waterway modernisation in the Czech Republic. It aims to upgrade two locks on the Vltava river: Hořín and Štvanice to ensure a good navigation status along the river. Both locks are located on Hamburg-Dresden-Praha-Pardubice pre-identified section of the Orient/East Med Corridor.
Currently, the conditions of the above locks limit safety and reliability of navigation on the Vltava river and as a result a good navigation status is not ensured. In order to address this problem, several infrastructure components of the Hořín and Štvanice locks need to be upgraded. At the Hořín lock, the current parameters (11 meters wide chamber gates, 2.1 meters clearance under the bridge) do not ensure safe passage of container vessels up to 3 layers and other tall vessels, including passenger ships. At the Štvanice lock, the waiting areas for vessels at chamber approaches have insufficient capacity while the draught is limited to 1.8 meters, which is not compliant with the Regulation (EU) No 1315/2013. The above deficiencies of the existing infrastructure represent significant bottlenecks on the Vltava waterway and have a negative impact on the utilisation of inland waterway transport.
The Action's overall objectives are:
The main points of the projected adaptation of lock chamber gates Hořín are:
The main points of the project modernization of lock chamber Štvanice approaches are:
Úprava ohlaví PK Hořín
Zabezpečení podjezdných výšek - plavební kanál Vraňany - Hořín
Zabezpečení podjezdných výšek na Vltavské vodní cestě - most v ulici Za Elektrárnou
Zabezpečení podjezdných výšek - plavební kanál Trója - Podbaba
Zabezpečení podjezdných výšek na vltavské vodní cestě - silniční most na místní komunikaci ÚČOV
Zabezpečení podjezdných výšek na vltavské vodní cestě - most bývalé polní dráhy ÚČOV
Modernizace rejd PK Štvanice
Zvýšení ponorů na Vltavské vodní cestě - říční část